Nijemci su zadovoljni kao rijetko kad dosad, pokazuje studija “Atlas sreće”, predstavljena u utorak u Münchenu.
“Zadovoljstvo Nijemaca se općenito može povezati s porastom materijalnog bogatstva kod građana”, rekao je ekonomist Bernd Raffelhueschen prilikom predstavljanja “Atlasa sreće”, što ga je po nalogu koncerna Deutsche Post sastavila skupina znanstvenika.
Na ljestvici od 0 do 10 Nijemci već drugu godinu zaredom svoje zadovoljstvo ocjenjuju relativno visokom ocjenom – 7,07, što stručnjaci povezuju s niskom stopom nezaposlenosti koja se od 2004. gotovo prepolovila, dok istodobno zaposleni profitiraju od realnog porasta dohotka posljednjih desetak godina.
“Mi proživljavamo gospodarski rast kakav smo posljednji put doživjeli u šezdesetima i ljudi to osjećaju. Novac čini sretnim”, rekao je ekonomist Raffelhueschen.
No unatoč tomu, kao najvažniji čimbenik sreće građani su naveli dom i obitelj.
“Najvažniji čimbenik sreće su uspješni socijalni odnosi”, kaže Karlheinz Ruckriegel s Tehničkog sveučilišta u Nuernbergu, koji je također sudjelovao u izradi studije.
Novost ovogodišnjeg “Atlasa sreće” je i ujednačavanje stupnja sreće građana na istoku i zapadu zemlje.
“Životni uvjeti na zapadu i istoku zemlje još uvijek nisu u potpunosti izjednačeni, ali se stvari pomiču nabolje. Slika istočnog Nijemca s gomilom frustracija, koja se stvorila u medijima nakon ovogodišnjih izbora, ne potvrđuje se u ovoj studiji“, rekao je Raffelhueschen.
Studija istodobno ukazuje i na demografski faktor i činjenicu da je njemačko društvo sve starije.
“Stariji su obično zadovoljniji svojom životnom situacijom. Generacija iznad 55 je sve zadovoljnija, to nije samo u Njemačkoj tako”, zaključuje studija.
Tekst se nastavlja ispod oglasaIzvor: hina/mt
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.