“Revidirani mađarski Temeljni nacionalni uputnik (Nemzeti alaptanterv, NAT) zalaže se za domoljublje, usredotočen je na dijete i XXI. stoljeće”, istaknuo je 6. veljače 2020. mađarski državni tajnik za javni odgoj i obrazovanje dr. Zoltán Maruzsa i dodao kako je cilj da mađarski učenici upoznaju svoju nacionalnu kulturu u školi, bolje razumiju povijesni i znanstveni kontekst, što učinkovitije uče jezike i steknu održiva znanja u školi.
“Modificirani NAT, koji će stupiti na snagu na polaznike 1., 5. i 9. razreda, ne će biti nov, nego će biti sveobuhvatno promijenjen, čuvajući neke stare dokazane elemente i dijelom ih obnavljajući”, rekao je.
Modificirani NAT jača nacionalni identitet, uvodi nacionalnu kulturu, kršćanske kulturne vrjednote, nacionalne tradicije, mađarsku umjetnost, mađarski jezik, pomaže razvoju zajedničkoga mađarskoga osnovnoga odgoja i obrazovanja i povećava učinkovitost poučavanja stranih jezika, dodao je. Usmjeren je na zaštitu digitalnih vještina, financijsku svijest, izgrađeno okruženje, prirodu i zdravlje.
Ono što je novo jest uvođenje prirodoslovnoga predmeta koji učenicima nudi uzbudljiviji nastavni program fizike, kemije i biologije, utemeljen na znanosti.
Građanske, financijske, društvene i obiteljske vještine i umijeća ističu se kao dio obrazovanja odraslih. Izmijenjeni NAT također potiče aktivno i informirano građanstvo. Učenike primjerice uče kako se služiti registracijom na internetu i kako se baviti poslovanjem. Od matematike ističe učenje svakodnevne matematike. Mađarski jezik i književnost, povijest, pjevanje i glazba prošli su sadržajnu prepravku, objasnio je državni tajnik, navodi se na mrežnom sjedištu mađarske Vlade.
Istaknuo je da će se maksimalan broj nastavnih sati učenicima tjedno smanjiti. U prve tri godine niže osnovne škole to će biti 24 sata, od kojih su 22 obvezatna, što uključuje do pet sati tjelesne kulture i odgoja tjedno. Učenici završnih razreda srednje škole (11. i 12. razreda) imat će najviše 34 sata nastave tjedno.
Zoltán Maruzsa izjavio je i da nema ništa novo u kritikama lijevo-liberalne opozicije i lijevo-liberalnih organizacija: „Oni se protive bilo čemu što jača nacionalni identitet, jer ne žele očuvati Europu naroda, nego stvarati Europu punu imigranata, škole u kojima učenici ne stječu nacionalni ili spolni identitet.“
Istaknuo je: „Mi to ne želimo.“ Dodao je da nakon dugotrajnih priprema i mnogih razgovora obnovljeni Temeljni nacionalni uputnik kroz nove sustave ocjenjivanja i potpore može ojačati pravednost, smanjiti rano napuštanje škole i da ljudi iz škole izlaze neškolovani.
Tekst se nastavlja ispod oglasa