Nastavak pregovora njemačkih željeznica i strojovođa, štrajk ide dalje

epa04732290 An old railway semaphore signal indicates 'stop' at the main station of Hanau, Germany, 04 May 2015. Passenger train service in Germany faces six days of disruptions due to striking train drivers in a lengthy labour dispute with German train operator Deutsche Bahn, the train drivers' union said 03 May 2015. The strike will begin on 05 May at 2 am (0000 GMT) and last until 9 am on 10 May, the union announced in Frankfurt. Freight transport services will be hit hours earlier - on 04 May at 3 pm. The action would be the eighth in the wage conflict between the GDL union and Deutsche Bahn. GDL, the German Train Drivers' Union, which crippled the German rail network in four strikes last year, is the smaller of two main train drivers' unions in Germany. It is seeking a 5-per-cent pay increase and one hour less work per week. EPA/FREDRIK VON ERICHSEN

Upravni odbor njemačkih željeznica, Deutsche Bahna, i sindikat strojovođa GDL u utorak bi trebali održati novi krug pregovora o plaćama, usprkos najavama da krajem dana počinje štrajk kojem zasad nije najavljen kraj, javlja dpa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

GDL je odbio objaviti koliko će štrajk potrajati, ali je priopćio da će kraj štrajka obznaniti 48 sati ranije kako bi omogućili putnicima i poslovnim subjektima da usklade prijevoz sa svojim obvezama.

Predsjednik Sindikata njemačkih strojovođa Claus Weselsky je potvrdio da će štrajk trajati dulje od šestodnevnog štrajka koji je okončan 10. svibnja i da će biti najdulji u povijesti Deutsche Bahna. Teretni vlakovi prestat će voziti danas od 15 sati, a putnički će prestati prometovati u srijedu rano ujutro.

Njemačke željeznice, koje su u državnom vlasništvu, namjeravaju u pregovore uključiti poznatog odvjetnika za radno pravo Klausa Beplera kako bi u pregovorima konačno došlo do pomaka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Spor oko plaća i radnih uvjeta posljednjih je mjeseci prouzročio velike poteškoće u Njemačkoj, gdje milijuni ljudi svakodnevno koriste željeznički prijevoz, a oko petine sveukupne teretne robe prevozi se željeznicom.

Pretpostavlja se da će zbog štrajka strojovođa njemačka privreda imati gubitke od oko 500 milijuna eura. Deutsche Bahn je strojovođama predložio povećanje plaća za 4,7 posto u razdoblju od 1. srpnja, no sindikat je to odbio. Sindikat traži povećanje plaća za najmanje pet posto. Osim toga zahtjeva da se broj radnih sati u tjednu smanji za jedan sat. Također zahtjeva ograničenje prekovremenog rada te povoljnije uvjete za umirovljenje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.