Rat u Ukrajini izronio je jednu novu i važnu europsku silu, a to je Poljska. Ona je ovim ratom dobila najveće moguće vojno i političko značenje u Europi, poljski glas se sada daleko čuje. Osim toga, ekonomski prosperitet Poljske u zadnjih 15 godina još je jedna činjenica da EU dobiva i novu ekonomsku silu.
A Poljska se protivi agresivnoj zelenoj agendi EU, pod vodstvom Njemačke i Francuske, koja želi ukinuti svojim građanima mogućnost vožnje vozilima na benzin, i to već 2035. godine.
>Europski sud za ljudska prava odbacio zahtjev zagovornika pobačaja protiv Poljske
Poljska će pokušati oboriti plan postupnog ukidanja motora s unutarnjim izgaranjem i druge klimatske zakone Europske unije žalbom pred vrhovnim sudom Unije, izjavila je ministrica za klimu Anna Moskwa, piše jutarnji.hr
U proljeće je Unija donijela zakon kojim se od 2035. zabranjuje prodaja novih automobila na fosilna goriva, unatoč protivljenju Varšave.
Ministrica je za poljski Radio Zet u ponedjeljak rekla da će ova zemlja pokrenuti predmet pred Sudom Europske unije.
>Socijalna politika kao prioritet: Kako Poljska nastoji svojim građanima omogućiti život u dostojanstvu?
“Rješenje o zabrani automobila s unutarnjim izgaranjem 2035. štetno je za sva europska gospodarstva… Vjerujem da ako danas donosimo odluku za 2035. godinu, onda je danas potrebno sagledati njezine posljedice u idućim godinama”, rekla je ona.
“Nema analize društvenog i ekonomskog utjecaja, što je skandalozno”, dodala je, “U svakom slučaju, idemo s ovom odlukom pred Sud pravde u bliskoj budućnosti”.
Taj zakon, kojem se protivi Varšava, dio je veće skupine zakona kojima je cilj smanjenje emisija u EU-u za 55 posto u ovom desetljeću.
Moskwa je sugerirala da bi se Varšava mogla žaliti i na druge dijelove ovog tzv. Fit for 55 paketa. “Idemo na Sud pravde s ovim i mnogim drugim dokumentima Fit for 55”, najavila je. Poljska je bila dio koalicije zemalja predvođenih Njemačkom, koja je nastojala spriječiti da obveza o prodaji čistih automobila 2035. uđe u zakon ranije ove godine.
No, dok je Berlin bio usredotočen na osiguravanje obveze Europske komisije da izradi nacrt pravnog rješenja za e-goriva, sintetičku alternativu benzinu i dizelu, Varšava je željela izbjeći potpunu zabranu prodaje vozila sa motorima s unutrašnjim sagorijevanjem
Na kraju je Komisija pristala na zahtjeve Njemačke i zakon je usvojen, a samo je Poljska glasala protiv.
Tekst se nastavlja ispod oglasa