Nova europska sila – Poljska – protiv EU ‘zelene agende’

poljska
iStock

Rat u Ukrajini izronio je jednu novu i važnu europsku silu, a to je Poljska. Ona je ovim ratom dobila najveće moguće vojno i političko značenje u Europi, poljski glas se sada daleko čuje. Osim toga, ekonomski prosperitet Poljske u zadnjih 15 godina još je jedna činjenica da EU dobiva i novu ekonomsku silu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

A Poljska se protivi agresivnoj zelenoj agendi EU, pod vodstvom Njemačke i Francuske, koja želi ukinuti svojim građanima mogućnost vožnje vozilima na benzin, i to već 2035. godine.

>Europski sud za ljudska prava odbacio zahtjev zagovornika pobačaja protiv Poljske

Poljska će pokušati oboriti plan postupnog ukidanja motora s unutarnjim izgaranjem i druge klimatske zakone Europske unije žalbom pred vrhovnim sudom Unije, izjavila je ministrica za klimu Anna Moskwa, piše jutarnji.hr

U proljeće je Unija donijela zakon kojim se od 2035. zabranjuje prodaja novih automobila na fosilna goriva, unatoč protivljenju Varšave.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ministrica je za poljski Radio Zet u ponedjeljak rekla da će ova zemlja pokrenuti predmet pred Sudom Europske unije.

>Socijalna politika kao prioritet: Kako Poljska nastoji svojim građanima omogućiti život u dostojanstvu?

“Rješenje o zabrani automobila s unutarnjim izgaranjem 2035. štetno je za sva europska gospodarstva… Vjerujem da ako danas donosimo odluku za 2035. godinu, onda je danas potrebno sagledati njezine posljedice u idućim godinama”, rekla je ona.

“Nema analize društvenog i ekonomskog utjecaja, što je skandalozno”, dodala je, “U svakom slučaju, idemo s ovom odlukom pred Sud pravde u bliskoj budućnosti”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Taj zakon, kojem se protivi Varšava, dio je veće skupine zakona kojima je cilj smanjenje emisija u EU-u za 55 posto u ovom desetljeću.

Moskwa je sugerirala da bi se Varšava mogla žaliti i na druge dijelove ovog tzv. Fit for 55 paketa. “Idemo na Sud pravde s ovim i mnogim drugim dokumentima Fit for 55”, najavila je. Poljska je bila dio koalicije zemalja predvođenih Njemačkom, koja je nastojala spriječiti da obveza o prodaji čistih automobila 2035. uđe u zakon ranije ove godine.

No, dok je Berlin bio usredotočen na osiguravanje obveze Europske komisije da izradi nacrt pravnog rješenja za e-goriva, sintetičku alternativu benzinu i dizelu, Varšava je željela izbjeći potpunu zabranu prodaje vozila sa motorima s unutrašnjim sagorijevanjem

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na kraju je Komisija pristala na zahtjeve Njemačke i zakon je usvojen, a samo je Poljska glasala protiv.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.