Nakon toaletnog papira, leće i tjestenine u korona-krizi su se ljudi u Njemačkoj otimali i za bickle. Sigurno su prijevozno sredstvo, jer za razliku od javnog prijevoza nema doticaja s drugim ljudima.
Ali, ogromna potražnja za njima također polako jenjava.
Mirna jutarnja atmosfera u prodavaonici bicikala „Drahtesel” je varljiva, s obzirom da sj sa širenjem koronavirusa, gotovo istom brzinom rasla i potražnja za biciklima. Činjenica je da ovoj branši u Njemačkoj već duže vremena ide dobro. 2019. je prodajom običnih i električnih bicikala (e-bike) ostvarena dobit u visini 4,2 milijarde eura, 34 posto više nego godinu dana ranije. Ali, od travnja je potražnja još snažnije porasla.
„Posao je u Njemačkoj u travnju i svibnju išao zaista dobro“, potvrdio je i predsjedavajući „Udruženja njemačkih prodavača bicikala“, rekao je za DW Dietmar Knust.
Pojedini trgovci su čak utrostručili promet
Otkako je 20. travnja ponovo otvorio svoju prodavaonicu posao cvjeta i kod Jeana Franzena, vlasnika trgovine „Drahtesel”. On bi mogao, doduše, prodavati i više, kada bi dobio više bicikala za prodaju, ali „ove godine ne dobivamo mnoge modele, jer su kod proizvođača već uveliko rasprodani“, kaže Franzen. To međutim nije jedini problem, jer ne može nabaviti ni rezervne dijelove: sjedala, gume, lance… „Artikli koje u normalno vrijeme dobiješ tri dana nakon narudžbe trenutno više uopće nisu dostupni.“
Nažalost ovu enormnu potražnju ne samo da ne mogu zadovoljiti prodavači, već ni proizvođači jer oni ne mogu tako brzo povećati proizvodnju. Kada je riječ o električnim biciklima između narudžbe i isporuke prođe između šest mjeseci i godinu dana. Razlog za to je što „postoje monopolisti na proizvodnju motora i okvira (ramova)“, objašnjava Dohrmann.
„Oni su prebukirani i imaju listu čekanja.“
Na zapadu su građani već prepoznali kako je bicikliranje jedan od najlakših načina da u svoju dnevnu rutinu uklopite neku aktivnost jer je, između ostalog, i oblik prijevoza. Osim toga, bicikliranje štedi novac, dovodi vas u formu i pomaže okolišu.