U prvih šest mjeseci ove godine ukupni prihodi Prade iznosili su 1,75 milijardi eura, što je 1,3 posto više nego u istom razdoblju lani. Međutim, snažno su porasli troškovi kompanije pa je njezina čista dobit pala za 21 posto, na 244,8 milijuna eura. To je izazvalo rasprave među tržišnim analitičarima o tome je li Pradin pokušaj zauzimanja novih pozicija na tržištu na dobrom putu, prenosi HRT.
James Sahiti, analitičar u tvrtki New Capital, smatra da je Prada postala manje ekskluzivna kao brand, ali više ekskluzivna po cijenama, zbog čega gubi utrku u odnosu na konkurenciju. Donedavno je Pradina kožna torbica stajala oko 1000 funta, a sada je njezina cijena između 1500 i 2000 funta, kaže Sahiti.
Upozorava i na to da zbog strogog kažnjavanja korupcije i nelegalnog trgovanja u Kini pada potrošnja kineskih turista. Uz to, zbog sankcija zapadnih zemalja Rusiji u vezi ukrajinske krize, ali i pada tečaja rublja, smanjuje se i potrošnja Rusa, najvećih svjetskih potrošača luksuzne robe nakon Kineza.
A s obzirom na to da su Pradini proizvodi sve skuplji, ni vrag više nema dovoljno novca za Pradu, kaže Sahiti, aludirajući na poznati bestseller Lauren Weisberger “Vrag nosi Pradu”.