Iako je bivšem šefu proizvodnje i sindikalnom povjereniku brodogradilišta Nauta Lamjana Mariju Košti, jučer stigao i pismeni otkaz, on nastavlja pravnu borbu za brodogradilište te nakon što je novi stečajni upravitelj Alein Khan najavio likvidaciju brodogradilišta 1. lipnja, “zatražit će se oduzimanje koncesije, raspisivanje natječaja i dodjeljivanje onome tko tamo želi proizvoditi”, rekao je Košta za narod.hr.
“Ne može se biti koncesionarom autoceste, a zatvoriti autocestu i baciti je u stečaj”, kazao je Košta dodajući kako se danas pridružio prosvjedu pred zadarskim Trgovačkim sudom bivših zaposlenika propalih zadarskih tvrtki.
Koncesija se mora oduzeti trenutno, a čak i prije nego se to dogodi treba i raspisati natječaj smatra Košta i dodaje da je će radnici podržati onog koncesionara koji ih kani zaposliti i uz uvjet da se nastavi proizvodnja u brodogradilištu.
“Mi se protivimo ovakvom preuzimanju, ako se preuzima neka se preuzme putem javnog natječaja, a ne ovako odlukom skupštine vjerovnika, a svi ti vjerovnici su upitni”, rekao je Košta.
“Uvjeren sam da će se na natječaj javiti barem deset hrvatskih firmi i to one najveće, jer je brodogradilište vitalna državna infrastruktura”, smatra Košta.
Stalno govorimo da su apartmani cilj uništenja brodogradilišta, jesu, no to nije toliko aktualno, smatra Košta i boji se da je u pozadini netko tko na mjestu brodogradilišta želi imati bazu za naftne platforme.
“Puno je aktualnije bušenje i istraživanje nafte i plina u Jadranu, tu će biti desetci platformi, oni trebaju imati bazu. Bojim se da je u pozadini netko jak tko tu želi imati bazu za naftne platforme”, rekao je Košta i dodaje da “tri platforme mogu stajati uz obalu, to je najpogodnija pozicija za bazu za naftne platforme i za remont tih platformi.”
„Brodogradilište je otišlo u stečaj zbog 73 milijuna kuna duga, od kojih je 56 milijuna je upitno, brodogradilište nije dobilo taj novac, što je potvrdio i sudski vještak. Ročište je za dva dana gdje bi trebao pasti taj dug brodogradilišta od 56 milijuna kuna, a oni koji su dali taj kredit Erste Steiermerkische banka i fond Jupiter Adria, već su par ročišta uspjeli odgoditi, za što su i kažnjeni“, pojasnio je Košta.
Košta tvrdi da je i preostali dio duga prema Jupiteru, koji je drugi slijedeći vjerovnik po veličini, isto lažan.” Jupiter je lažnim fakturama izvukao puno više novca iz brodogradilišta nego što sad potražuju”, rekao je Košta.
“Kada bi se to dokazalo radnici bi ostali najveći vjerovnik uz i državu te bi mogli usmjeravati tok stečaja, izraditi stečajni plan, birati stečajnog upravitelja i to bi bio pravi put za izlazak iz stečaja”, smatra Košta.
Radnici brodogradilišta Nauta Lamjana trenutno rade, potvrdio je Košta no boji se da će već od 1. svibnja stečajni upravitelj Khan reći da mu treba samo polovica radnika što će i razjediniti radnike, kojima je već i sada teško s obzirom na njihove obitelji, djecu i kredite.
Tekst se nastavlja ispod oglasa