Na Dravi kod Osijeka se nazire pravi izgled najdužeg i najljepšeg mosta u Hrvatskoj

Ipak se u Hrvatskoj nešto gradi, konkretno u Slavoniji. Naime, most preko Drave kod Petrijevaca, koji je inače dio trase cestovnog međunarodnog koridora 5C,  trenutno je najveće gradilište u ovom dijelu Republike Hrvatske i polako dobiva sve jasnije konture. Radi se o nastavku  gradnje autoceste A5 Beli Manastir – Osijek – Svilaj (tzv. Slavonike), kojim građevinarci prelaze u Baranju, prema granici s Mađarskom. Govoreći konkretnim brojkama, most je dug  2.507 metara, dok je dužina bez krila upornjaka 2485 metara. Most je projektirao Institut IGH d. d., a izvođači radova su Viadukt d.d., Osijek-Koteks d.d., Skladgradnja-grup d.o.o., Hidroelektra-niskogradnja d.d. i Konstruktor inženjering d.d.

Mnogi ga nazivaju divovskim mostom koji bi trebao biti najljepši u Hrvatskoj

Riječ je o mostu koji će svojom dužinom biti najduži most u Hrvatskoj, nekoliko desetaka metara duži i od već pomalo mitskog Pelješkog mosta na dubrovačkom području, kojeg svaka vlast “gradi” uoči izbora.

Most preko Drave čine tri dijela, po dva usporedna vijadukta sa slavonske i baranjske strane koji su dugi više od jednog kilometra, oni bi trebali biti spojeni sa središnjim ovješenim mostom raspona 420 metara, dok se viseći dio mosta sastoji se od spregnute čelične konstrukcije, armiranobetonskih pilona i zatega. Spomenimo kako je prvi dio zatega dogotovljen. Most se uzdiže iznad površine Drave oko 90 metara. Trenutno se radi fina montaža, piše Glas Slavonije.

Na gradilištu se trenutno nalazi stotinjak radnika

Oba su armiranobetonska pilona oblika A i visine 75 metara, jedan na dravskoj, a drugi na baranjskoj obali, završena. Čelična konstrukcija već je premostila rijeku Dravu te je i na nju izlivena betonska, nakon čega je počela završna faza, odnosno postavljanje takozvanih zatega. Na mostu će njih biti 40 pari, dakle, po 20 pari za svaku stranu mosta, odnosno, po deset pari sa svake strane pilona.

Zatega mosta se sastoji od zaštitne cijevi i unutar nje je užad od visokovrijednog čelika. Zatege su različite duljine, 116 metara je najduža, dok je najkraća 49 metara. O dužini zatege varira i broj pari užadi unutar nje, tako da je najduža već postavljena i ima 91 par. Na gradilištu se, kako piše Glas Slavonije, trenutno nalazi oko stotinjak radnika, i, naravno, najviše iz je iz zagrebačkog Vijadukta.  Glavni inženjer gradilišta je Robert Španović.

Zbog nedostatka novca HAC odustao od izgradnje autoceste na koridoru 5c, kroz Baranju

Koridor 5C je inače dio paneuropskog prometnog koridora. Koridor 5C prolazi kroz Bosnu i Hercegovinu, Hrvatsku te prema granici prema Mađarskoj i povezuje sjevernu, srednju i južnu Europu. Spomenimo kako su Hrvatske autoceste (HAC) odustale od nastavka izgradnje autoceste na koridoru 5c, kroz Baranju do granice s Mađarskom i  navodno zbog nedostatka novca,  tu su dionicu odlučili graditi u profilu državne ceste, a ne autoceste kako je prvobitno trebalo biti.  Jednako tako pričekat će i gradnja punog profila autoceste od Osijeka do mađarske granice.

Većina slavonskih političara osudila je ovakav potez iz HAC-a smatrajući da je puni profil autoceste od strateškog interesa ne samo za Slavoniju i Baranju nego i za Hrvatsku, tim više što su Mađari svoju dionicu izgradili do Mohacsa, odnosno do same granice s Hrvatskom.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr/glas-slavonije,hr
Photo: Davor Kibel/Glas Slavonije