Zahvaljujući akvizicijama novih klijenata i racionalnom upravljanju troškovima, operativna dobit Hrvatske poštanske banke (HPB) u prvom polugodištu porasla je za 40,1 posto u odnosu na isto razdoblje 2013., na 155,6 milijuna kuna, stoji u izvješću te banke.
Međutim, nakon nove regulative, kojom su od listopada 2013. pooštreni kriteriji za formiranje rezerviranja, Hrvatska narodna banka je u lipnju ove godine dala nova tumačenja regulative.
U skladu s tim, HPB je u prvom polugodištu formirao troškove rezerviranja koji su više nego udvostručeni u usporedbi s istim razdobljem 2013. i iznose 123,6 milijuna kuna. Kako ta rezerviranja terete 80 posto operativne dobiti, neto dobit iznosi 34,4 milijuna kuna, što predstavlja smanjenje od 43,9 posto, stoji u izvješću banke.
Najznačaniji doprinos rastu operativne dobiti dao je rast neto kamatnog prihoda za 19,9 posto, zahvaljujući višoj razini kredita, ali i ugovaranju povoljnih izvora sredstava. To se očituje u rastu kamatnog prihoda za 5,9 posto i padu kamatnog troška za 7,8 posto. Imovina HPB-a porasla je u prvih šest mjeseci 4,2 posto, na 19,1 milijardu kuna.
Bruto krediti porasli su za 1,9 posto ili 255 milijuna kuna, a kreditna aktivnost je pritom bila primarno usmjerena na nefinancijske gospodarske subjekte pa je u tom segmentu kreditiranje poraslo 7,2 posto. Rast je ostvaren i u segmentu kredita stanovništvu, za 2,7 posto, unutar kojih se ističu stambeni krediti s rastom od 3,7 posto.
Kako je početkom 2014. došlo do promjena u razini određenih naknada za platno-prometne poslove, posebice vezane za socijalne i mirovinske transfere, ukupni su prihodi od naknada smanjeni za 9,4 posto, a istodobno su smanjeni i povezani troškovi naknada.
Unatoč nastavku ulaganja i širenju poslovne mreže, opći i administrativni troškovi te amortizacija porasli su za minimalnih 1,1 posto, a HPB je nastavila poboljšavati C/I pokazatelj efikasnosti poslovanja, koji je na kraju prvog polugodišta iznosio 57,2 posto, dok je lani bio 62,5 posto.
Tekst se nastavlja ispod oglasa Tekst se nastavlja ispod oglasaIzvor: narod.hr/hrt
Photo: narod.hr
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.