Preokret na tržištu osiguranja: Više nećemo na ulicama gledati toliko automobila s daruvarskim tablicama

Foto: fah

Prošla godina donijela je preokret na tržištu osiguranja: većina osiguravatelja napustila je 30-ak godina star sustav računanja rizika za teretna vozila te na Hrvatsku počela gledati kao jedinstvenu zonu osiguranja, što je dijelu prijevoznika prepolovilo cijene polica, piše Poslovni tjednik.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vozači osobnih automobila profitirali su od individualizacije polica obveznog osiguranja i veće palete proizvoda, pokazalo je istraživanje tržišta obveznog osiguranja koje je provela Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN). Agencija je ocijenila da je to tržište, na kojem 13 osiguravatelja godišnje zaračuna 2,2 milijarde kuna premije, a prosječna polica dosegne oko tisuću kuna, “kompetitivno i dobro strukturirano”. Dodaju da su vidljive pozitivne promjene u smislu širenja palete proizvoda i usluga među društvima za osiguranje čime se potrošačima proširio izbor.

Gledanjem na Hrvatsku kao jedinstvenu zonu rizika, umjesto dosadašnjih sedam zona, više od polovice osiguranja prestalo je diskriminirati prijevoznike prema registracijskim oznakama zbog čega su oni “iz” Daruvara plaćali oko 12.000 kuna, a iz Zagreba ili Krapine istu policu 22.000 kuna. AZTN je ranije upravo upozoravao na tu nelogičnost ističući da prijevoznike obilježava nacionalni ili okvir tržišta EU, a ne regionalni, pa Agencija smatra da te promjene “mogu pozitivno utjecati na konkurentnost pojedinih prijevoznika na hrvatskom te tržištu Unije”. Kod osobnih automobila, kod kojih 2013. unutar iste zone rizika praktično nije bilo razlike u visini premije, tri godine kasnije osiguravatelji uvažavaju klase vozila što je rezultiralo većim razlikama u cijenama i većim izborom zahvaljujući individualizaciji polica.

Naime, uveden je niz novih kriterija za izračun police poput, ranije zanemarene, dobi osiguranika jer su iskustva pokazala da su vozači u 30-im i 40-im godinama najmanje rizična skupina za razliku od mladih. Osim dobi, pojedini osiguravatelji uvažavaju proizvođača i tehničke karakteristike vozila u nizu premijskih razreda, a neki odobravaju bonus veći od 50 posto uz mogućnost prijenosa na članove obitelji ili obrt što ukazuje na diferenciranost polica, ističe AZTN. Inače, na tržištu obveznog auto osiguranja najveći osiguravatelj je Croatia osiguranje, slijede Euroherc i Jadransko te Allianz Zagreb.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.