Stanić: Lako je davati obećanja bez odgovornosti; Hajdaš Dončić: Ništa ne prodajemo, samo iznajmljujemo

Pri kraju smo dvotjednog roka za sakupljanje potpisa za raspisivanje referenduma o monetizaciji autocesta. Spašavamo li se monetizacijom od bankrota, rasprodajemo li obiteljsko srebro ili osiguravamo veće mirovine?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Argumente već mjesecima iznose i oni koji su za, i oni koji su protiv ovog projekta, no sinoć su se u emisiji HTV-a “Otvoreno” prvi put uživo sučelile ključne osobe u ovoj raspravi Siniša Hajdaš Dončić, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture i Mijat Stanić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata.

Ministar je rekao kako želi prvenstevno vidjeti kakve će ponude doći i koliko će moći Hrvatska uprihodovati od autocesta.

Stanić je rekao kako će koncesionari svakako zaraditi, autoceste imaju veliki potencijal u budućnosti zaraditi puno više nego što se danas to računa. Naveo je i kako se koncesijom ne mogu zatvoriti svi krediti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

To je potvrdio i ministar, ali je naglasio kako nam ostaju trošarine na gorivo. Investitori u autoceste neće se nužno i u cijelom iznosu zadužiti već će uložiti svoj novac i tu je računica njihova prinosa. Koncesionari imaju novac i time na raspolaganju puno jeftinije kredite, naglasio je ministar. Za Hrvatsku je vrijeme za snažan iskorak, za ulaganje u željeznice i nove ceste. Pruge ćemo graditi jer ćemo za njih biti sufinancirani iz Europske unije u iznosu od čak 85 posto sredstava, naglasio je Hajdaš-Dončić.

Stanić je ustvrdio da su autoceste apsolutno samododrživ i isplativ projekt. Od koncesionara se očekuje da će poskupjeti cestarine, a u tom slučaju će se promet prebaciti na druge ceste u koje će država morati sve više ulagati.

Lako je davati obećanja bez odgovornosti, naglasio je Stanić. Optužio je vladu da je srušila model samoodržanja HAC-a, nije provela proces restrukturiranja, govori da autoceste imaju promet samo četiri mjeseca i da ih zapravo ne koriste hrvatski građani. Vlada je trošarinu od 60 lipa koja je išla autocestama podijelila po 20 lipa cestama, 20 lipa željeznicama i 20 lipa autocestama, rekao je. Autoceste su razvojni projekt Hrvatske, istaknuo je Stanić. Rađene su da bi se ravnomjerno razvijali svi djelovi Hrvatske, da bi se razvijao turizam. Prema njegovim tvrdnja, alternativa postoji, a to je reprogram duga i obveznice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ništa ne prodajemo, samo iznajmljujemo, zaključio je Hajdaš-Dončić. Na konstataciju da su stručnjaci za HAC izradili detaljne tablice sa simulacijom prihoda, rashoda i dobiti koncesionara i objavili ih u medijima, Hajdaš-Dončić je rekao kako Ministarstvo već sutra može izići sa svojim izračunima i tablicama.

Na tvrdnje ministra da ovakvim potezima rastjerujemo investitore, Stanić je rekao kako već tri godine nije vidio nikakve investitore.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.