“Vrlo je izgledno da je odabrana zajednica ponuditelja koristila dampinške cijene u pogledu izvođenja određenih radova te da je činjenica kako je vlasnik tvrtki koje su članovi odabrane zajednice ponuditelja država, odnosno Narodna Republika Kina koja ima veliki interes za ulazak na tržište Europe. Navedeno jasno upućuje na zaključak da je izgledno da su članovi odabrane zajednice ponuditelja stoga primali državne potpore radi ulaska na tržište Europske unije kroz ovaj projekt, a što nije u skladu s pravnom stečevinom Europske unije”, stoji u žalbi tvrtke Strabag Austrija na odabir kineske kompanije China Road and Bridge Corporation za izvođača mosta Pelješac s pristupnim cestama, piše Jutarnji list.
Do zaključka su došli na osnovu usporedbe cijena koje su na natječaju ponudili oni i kineski konzorcij.
Državna komisija za kontrolu javne nabave ima obvezu predmet riješiti po žurnom postupku, a za vrijeme rješavanja žalbe zaustavlja se daljnja realizacija natječaja, odnosno odgađa se potpisivanje ugovora s izvođačem.
Navodi se u žalbi i kako je kineski konzorcij ponudio nerealnu i neuobičajeno nisku cijenu u pojedinim stavkama. Kineski konzorcij ponudio je da će most Pelješac s pristupnim cestama izgraditi za 2,08 milijardi kuna bez PDV-a, dok je Strabag isti posao ponudio za 2,62 milijarde bez PDV-a, što je razlika od 20,64 posto. Analiziraju i druge stavke, te navode 13 stavki koje po mišljenju Strabaga jasno pokazuju da je riječ o dampingu.
Pelješki most: Hoće li se Hrvatskoj dopustiti da europskim novcem plaća kineskog izvođača?
Za gradnju mosta pristigle su tri ponude. Osim kineskih izvođača, ponude su dali austrijski Strabag te zajednica ponuđača koju čine talijanski Astaldi i turski IC Ictas Ansaat. Kineska ponuda je daleko najjeftinija i iznosi 2,08 milijardi kuna bez PDV-a, Astaldijeva je ponuda teška 2,5 milijardi kuna, a ponuda Strabaga iznosi 2,6 milijardi kuna.
EU sredstvima osigurano je 357 milijuna eura bespovratnih sredstava za provedbu ovog projekta, što je oko 85% s obzirom na ukupne troškove.
Prisjetimo se, izgradnja mosta počela je 2007., ali je zbog svjetske krize 17. svibnja 2012. prekinuta odlukom Vlade. Raspon mosta iznosi 2404 metara, i to je drugi raspon u Europi po dužini za ovješene mostove, visina mu je 55 metara te širina 21 metar.
Tekst se nastavlja ispod oglasa