U 2014. godini ukupno je prevezeno 90,7 milijuna putnika i 104,3 milijuna tona robe, što je 2,6% odnosno 6,1% manje u odnosu na 2013. godinu.
Padom nastavljen negativni trend
Tim je padom putničkog prijevoza nastavljen negativan trend koji traje od 2009. godine (velikim dijelom i zbog promjene metodologije u 2011. godini). Prošlogodišnji negativan trend putničkog prijevoza najvećim je dijelom rezultat 10%-tnog pada željezničkog prijevoza (koji čini oko 24% ukupnog putničkog prijevoza) koji je velikim dijelom rezultat remonta željezničke infrastrukture na više lokacija tijekom prošle godine.
Prošlogodišnji pad željezničkog putničkog prijevoza nastavak je negativnog trenda koji je počeo 2010. godine. Pored toga, pad je zabilježen i u cestovnom prijevozu (-0,5%), dok se kod pomorskog i obalnog te zračnog prijevoza zabilježen rast.
Rezultat pada u svim segmentima prijevoza
Izuzev putničkog prijevoza i kod robnog je prijevoza od 2009. godine prisutan negativan trend koji je zaustavljen rastom u 2013. godini, da bi prošle godine ponovo bio započet.
Prošlogodišnji pad ukupno transportirane količine roba strukturno je rezultat pada u svim segmentima prijevoza pri čemu je najveći utjecaj imao 2%-tni pad u cestovnom prijevozu (koji čini oko 63% ukupnog robnog prijevoza).
Unutar strukture prijevoza robe u prošloj godini, uočljiva su pozitivna kretanja u međunarodnom prijevozu robe cestovnim i željezničkim putem, što se djelomično može objasniti povećanim robnim izvozom koji se bilježi prošle godine.
Tekst se nastavlja ispod oglasaIzvor: narod.hr/HGK
Photo: William Murphy/Flickr