Stožer za obranu hrvatskog Vukovara smatra kako su posve netočne i zlonamjerne objavljene navodne tvrdnje “vladajuće većine” da je zahtjev za raspisivanje referenduma o službenoj uporabi jezika i pisma nacionalnih manjina, koji je u saborskoj proceduri navodno neustavan i da će stoga Sabor zbog neustavnosti odbiti raspisati traženi referendum i to bez traženja mišljenja od Ustavnog suda o možebitnoj neustavnosti referendumskog pitanja.
„Referendumskom inicijativom ne traži se mijenjanje dosad dostignutih i realiziranih prava nacionalnih manjina, nego se samo traži odustajanje od nasilne primjene novih rješenja“, smatraju u Stožeru.
Takvih rješenja nema niti jedna nefederalna europska država u službenoj uporabi jezika i pisma nacionalnih manjina kojima se favorizira i generira segregacija umjesto integracije pripadnika nacionalnih manjina u hrvatskom društvu i državi, koja rješenja nisu u interesu nikoga, pa ni pripadnika nacionalnih manjina, nego samo u interesu destruktivne političke klase jedne manjine, pojasnili su iz Stožera.
Smatraju kako najave “vladajuće većine” da će Sabor zbog neustavnosti odbiti raspisati traženi referendum, i to bez traženja mišljenja od Ustavnog suda o možebitnoj neustavnosti referendumskog pitanja predstavljaju grubu povredu “vladavine prava” kao jedne od najviših vrednota ustavnog poretka, ustavnog načela diobe vlasti, te ustavnih ovlasti i nadležnosti Sabora i Ustavnog suda.
“Vladajući navode kako je referendumska inicijativa neustavna jer je navodno suprotna Sporazumu o mirnoj reintegraciji Podunavlja, kojim da se Hrvatska obavezala poštovati prava manjina koje žive na tome području”, stoji u priopćenju Stožera.
Ako je navedeni Sporazum sklopljen, potvrđen i objavljen u skladu s Ustavom, te još uvijek na pravnoj snazi, takav bi Sporazum u skladu s Ustavom po svojoj pravnoj snazi bio iznad zakona i njegove bi se odredbe mogle mijenjati ili ukidati samo uz uvjete i na način koji su u njemu utvrđeni, ili suglasno općim pravilima međunarodnog prava, kazali su iz Stožera.
Također se navodi da je referendumska inicijativa suprotna međunarodnim ugovorima o pravima manjina, no “međunarodni ugovori koji su sklopljeni i potvrđeni u skladu s Ustavom i objavljeni, a koji su na snazi, čine dio unutarnjega pravnog poretka Republike Hrvatske, a po pravnoj su snazi iznad zakona.
To znači da rezultati predmetne referendumske inicijative ne bi ni na koji način utjecali na prava talijanske i drugih manjina zajamčenih tim ugovorima, pojasnio je Stožer.
Kao daljnji razlog “neustavnosti” referendumske inicijative navodi se kako Ugovor s Europskom unijom ne dopušta suspenziju manjinskih prava, jer da se u sklopu procesa pridruživanja Europskoj uniji Hrvatska obavezala da neće dirati u prava manjina, odnosno da neće smanjivati razinu njihovih prava, odnosno da će štititi dostignutu razinu prava nacionalnih manjina.
Za manjine koje su sukladno valjanim međunarodnim ugovorima i statutima jedinica lokalne samouprave već stvarno ostvarile pravo na dvojezičnost usvajanjem referendumske inicijative ništa se neće promijenit, napominju iz Stožera te dodaju kako će se promijeniti samo sadašnje umjetno, politički nasilno i neodgovorno, a zakonski neutemeljeno, uvođenje u službenu uporabu srpskog jezika.
Stožer za obranu hrvatskog Vukovara kaže kako je recentno politički nasilno i zakonski neutemeljeno nametanje “srbijanskog” jezika i pisma ćirilice, kao drugog službenog jezika i pisma u Hrvatskoj, grub nasrtaj na ljudska i politička prava svih građana Republike Hrvatske, pa i na takva prava pripadnika srpske nacionalne manjine u Hrvatskoj.
“Pravo na dvojezičnost”, tj. pravo na službenu uporabu jezika i pisma nacionalne manjine, kao kolektivno pravo, nije pravo iz korpusa temeljnih ljudskih prava zajamčenih Ustavom i međunarodnim konvencijama, pošto su temeljna ljudska prava uvijek individualna i odnose se na pojedince, a ne na kolektiv, istaknuli su.
Dio političke klase, javnih medija i udruga civilnog društva kod nas u svojim izjavama i napisima uporno obmanjuje hrvatsku javnost posve neutemeljeno izjednačavajući individualno ljudsko pravo na privatnu i javnu uporabu vlastitog jezika i pisma, koje je pravo zajamčeno u svim civiliziranim državama, pa i našoj, od kolektivnog političkog prava na službenu uporabu jezika i pisma nacionalne manjine.
„To pravo nacionalne manjine mogu, ali ne moraju imati i u velikom broju država i nemaju ili imaju to pravo kada čine najmanje polovinu stanovnika jedinice lokalne ili regionalne samouprave, kako je to bilo propisano i u Hrvatskoj sve do 23. prosinca 2002.g. i to se pravo može mijenjati, sužavati, pa i ukidati, pod istim uvjetima i okolnostima kao i druga politička prava“, ističu u Stožeru.
“Službenom uporabom manjinskog jezika i pisma na nekom području, na tom se području daje konstitucionalna pozicija (svojevrsna državnost) jednoj nacionalnoj manjini, što je u graničnim područjima, kao što je to npr. područje Vukovara i Podunavlja, na koje matična država te manjine još uvijek ima teritorijalnih pretenzija, objektivno potencijalno opasan i nacionalno neodgovoran politički čin“, zaključuje Stožer za obranu hrvatskog Vukovara.
Tekst se nastavlja ispod oglasa