Izabrano idejno rješenje kojim će se Hrvatska predstaviti na projektu Expo 2020 u Dubaiju

Foto: Ministarstvo turizma

Prema odluci Nacionalnog odbora RH za Svjetsku izložbu EXPO 2020 Dubai izabrana je Zajednica ponuditelja REAL GRUPA d.o.o. iz RH za izradu idejnog rješenja projekta s kojim će se Hrvatska predstaviti na najvećoj svjetskoj gospodarskoj pozornici i najposjećenijoj izložbi EXPO u Dubaiju od 20. listopada 2020. godine do 10. travnja 2021. godine. Na drugom mjestu prema broju glasova je Zajednica ponuditelja STUDIO PUTINJA d.o.o., a na trećem mjestu Zajednica ponuditelja RANDIĆ I SURADNICI d.o.o..

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Natječaj je, uz izradu idejnog rješenja, uključivao i njegovu implementaciju, održavanje i deinstalaciju. Hrvatska će se na izložbi EXPO Dubai 2020 koji će na jednom mjestu okupiti po prvi put sve svjetske zemlje te na kojem se očekuje preko 25 milijuna posjetitelja, predstaviti kao „Zemlja koja inspirira velike umove – inspiring great minds“, a hrvatski paviljon će s vanjske strane biti inspiriran prepoznatljivim crvenim kvadratima dok će unutrašnjost krasiti multimedijalni prikazi hrvatske prirodne i kulturne baštine uz pomoć hrvatskih izumitelja, umjetnika te drugih utjecajnijih ličnosti. Kroz predstavljanje najboljih domaćih inovativnih projekata, ideja, izuma i kreativnih pojedinaca, sudjelovanje na EXPO-u pozitivno će utjecati na cjelokupno hrvatsko gospodarstvo.

Nastup Republike Hrvatske na EXPO-u 2020 kao najvećem globalnom, nekomercijalnom događaju od velikog gospodarskog i kulturnog značaja pruža mogućnost pristupa tržištima Afrike, Azije, Europe, Amerike, odnosno pristup tržištima sa ukupno 3,2 milijarde potrošača. Vlada Republike Hrvatske prepoznala je potencijal i važnost svjetske izložbe EXPO te jednoglasno dala zeleno svjetlo za sudjelovanjem Hrvatske na predstojećoj izložbi. Tema EXPO-a 2020 je „POVEZIVANJE UMOVA, STVARANJE BUDUĆNOSTI“ (Connecting Minds, Creating the Future), a paviljon za hrvatsko predstavljanje nalazit će se unutar tematskog parka „Mobilnost“ dok će tema hrvatskog paviljona biti „Mobilnost uma“ (Mobility of the Mind). Kroz ovu temu Hrvatska će se moći predstaviti kao zemlja inovativnih projekata, ideja, izuma i kreativnih pojedinaca koji su zbog želje za izazovima i otvorenosti prema novome, ponekad uz malo resursa, postigli svjetsku prepoznatljivost.

Ministarstvo turizma zaduženo je od strane Vlade RH kao koordinacijsko tijelo za pripremu sudjelovanja Hrvatske na EXPO-u, a u tu svrhu osnovan je i Nacionalni odbor RH za Svjetsku izložbu EXPO 2020 Dubai u koji su izabrani predstavnici Ureda Predsjednika Vlade RH, predstavnici 11 ministarstava – Ministarstva financija, gospodarstva, poduzetništva i obrta, kulture, poljoprivrede, regionalnog razvoja i fondova Europske unije, vanjskih i europskih poslova, zaštite okoliša i energetike, mora, prometa i infrastrukture, znanosti i obrazovanja, turizma, graditeljstva i prostornog uređenja, Grada Zagreba, Hrvatske turističke zajednice, Hrvatske gospodarske komore, Hrvatske obrtničke komore te Hrvatske udruge poslodavaca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U prosincu 2018. godine objavljen je natječaj za odabir ponuditelja za izradu idejnog rješenja hrvatskog paviljona koji je bio otvoren do 1. travnja 2019. godine. Na natječaj su se mogli prijaviti svi zainteresirani za ponudu najboljeg kreativnog i izvedbenog rješenja izgleda i sadržaja hrvatskog paviljona.

EXPO 2020 Dubai ima za cilj stvaranje nezaboravnih iskustava koja će zadiviti, educirati i inspirirati posjetitelje svih dobnih skupina. Područje pored Dubaija gdje će se održati svjetska izložba projektirano je kao mjesto za predstavljanje i susret sudionika, svjetskih lidera, inovatora i političara iz cijelog svijeta u cilju povezivanja i razmjene ideja te najboljih praksi uz iniciranje kreativnog dijaloga za stvaranje nove generacije inovacija.

U središtu EXPO „grada“ bit će Al Wasl trg koji će predstavljati centralno mjesto susreta iz kojeg će se širiti tri područja u obliku latica, u sklopu kojih će biti paviljoni posvećeni podtemama: Mogućnosti, Mobilnost i Održivost. Tematske izložbe i događaji kao i ostali kulturni sadržaji bit će predstavljeni i izvan granica paviljona kako bi se povezali svi sudionici, dok će ogranci organizirani po podtemama služiti posjetiteljima kao tematski putokazi za lakše snalaženje i organiziranje posjeta sukladno njihovim preferencijama, a u cilju neformalnog učenja i prikaza raznolikosti u svijetu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sadržaji izložbe prostirat će se na 2 km2 dok će se na preostalih 2,4 km2 biti prateći sadržaji, uključujući i EXPO Village (naselje) za smještaj sudionika i osoblja, skladištenje, logistiku, prometnice, hotele, shopping centre i parkove.

Nakon završetka EXPO-a više od 80% izgrađenog prostora biti će prenamijenjeno i upotrebljavat će se u druge, već određene svrhe. Tematske četvrti postat će poslovni prostori namijenjeni tvrtkama i institucijama, glavni tematski paviljoni postat će logistički centar, centar za znanost i istraživanje i centar za održavanje evenata. Područje na kojem će se za vrijeme održavanja nalaziti smještajne jedinice za zaposlenike i posjetitelje postat će rezidencijalna četvrt.

Republika Hrvatska je od osamostaljenja sudjelovala na tri Svjetske izložbe (Hannover 2000., Aichi 2005. i Shangai 2010.), te na dvije od tri Međunarodne izložbe (Lisabon 1998. i Zaragoza 2008.).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.