Miro Gavran, naš najprevođeniji književnik, kazališni redatelj i svestrani umjetnik, gost je desetog Pričigina u Splitu, te organizator nadolazećeg Gavranfesta u Pragu, o čemu je govorio u Studiju 4.
Pričigin je festival pričanja priča, a želja je da se pripovijedanje vrati svom izvornom, na duhovit i zanimljiv način. Gavran će biti gost i večeras će pričati o anegdotama vezanim uz kazalište, poziciju kazališnog pisca u teatru, odnosu sa glumcima i redateljima.
U ponedjeljak u Pragu, u Češkoj, počinje šesti Gavranfest. Festival je pokrenut 2003. u Trnavi, u Slovačkoj, u Teatru Jana Palarika, gdje je imao četiri izdanja, a 2013. preselio se u Krakov. Od ove se godine održava u Pragu. Organizatori su glasovito Žižkovsko kazalište Jary Cimrmana iz Praga, Udruga Lastavica iz Praga te Kazalište Troniček iz Praga. Selektor i producent festivala je František Karoch.
Gavran se i u Češkoj osjeća kao domaći pisac jer se trenutačno pet njegovih predstava igra diljem zemlje. U pet dana Festivala izvest će sedam njegovih predstava – pet će biti od čeških kazališta, a Teatar Gavran izvest će Hotel Babilon i Sladoled.
Promovirat će i roman Kafkin prijatelj, nedavno objavljen u Pragu te knjigu komedija Šest komedija iz Hrvatske . U Češkoj me dosta dobro znaju, dosad je bilo 17 mojih premijera, objavljene su tri moje knjige i puno me igraju – ljudi koji vole kazalište u Češkoj sigurno su se susreli s nekom od mojih predstava. Iznimno veliku popularnost ostvarile su komedija Sve o muškarcima, s više od 350 izvedi i 150 tisuća gledatelja, te Sve o ženama s preko 200 repriznih izvedbi, a obje se predstave još izvode.
“U Češkoj vole umjetnost, književnost i kazalište, mnoge su predstave rasprodane mjesecima unaprijed. Divno i najvažnije je biti prepoznat doma, ali beskrajno imponira kad te zaigraju u drugim zemljama (Slovačka, Češka, Francuska, Amerika, Rusija, Indija…) govori da ono što pišeš i radiš ima univerzalnost”, kaže Gavran.
“Veliki majstori, poput Shakespearea, Molierea, Cervantesa i danas nam trebaju biti uzor jer su dokazali da se može spojiti komunikativnost i duboka univerzalna poruka, misaona, emotivna. Ja sam za to da književnost ne bude autistična, ali ni da pošto-poto ganja popularnost, pod svaku cijenu podilazi publici. Mislim da se može postići spoj umjetničke uvjerljivosti i komunikativnosti”, zakljućio je Gavran.