Nakon predizborne, uslijedila kampanja lijevih medija: Spinovi i uvrede postali vijesti

kampanja
Foto: iStock by Getty Images

Tek što su završili predizborna kampanja i parlamentarni izbori, uslijedila je nezapamćena medijska kampanja. No, nipošto ne neka objektivna kampanja temeljena na činjenicama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ono što izlazi u javnost osim razgovora i pregovora oko slaganja parlamentarne većine i potencijalne nove Vlade, od izborne noći pa nadalje, jest nervoza, mržnja, histerija i manjak argumenata.

Teško je u takvoj buci razaznati točnu informaciju, a kamoli objektivnu vijest. Srećom da politički akteri izlaze pred novinare, pa je, uz stranačka i pojedinačna priopćenja, moguće čuti i koju riječ uživo.

Medijski konstrukti postali vijesti

Da nije žive riječi političara uključenih u postizborne razgovore i pregovore, velika većina konzumenata medijskih sadržaja mogli bi čuti i vidjeti isključivo novinarske konstrukte pojedinih, dakako, lijevih medija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jedan portal izbaci spin, za minutu ga prenese drugi, treći… i tako redom.

I televizije se natječu u ‘prodaji’ bombastičnih sadržaja gledateljima. Tako se neki izvještaji temelje na individualnim medijskim konstruktima vrteći spinove ukrug.

Svi oni pozivaju se na vlastitu profesionalnost i objektivnost. Ipak, i izjave se uzimaju, a i razgovori vode uz mnoštvo osobnih opaski. Štoviše, dosjetki. Novinari ulaze u debate s političarima. I unatoč njihovim izjavama, demantijima i priopćenjima, donose se posve subjektivni i krivi zaključci. Problem je što se takvi zaključci potom javnosti prezentiraju kao činjenice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na postizbornim konferencijama za medije postalo je svejedno što govori onaj tko ih je sazvao. Naravno da novinari uvijek trebaju i moraju postavljati pitanja. No, ‘stavljati riječi u usta’ sugovornicima, biti neparlamentaran, neozbiljan i neprofesionalan, postalo je pravilo brojnih medijskih predstavnika koji ovih dana prate postizborno doba.

>Detuđmanizacija: U 10 godina 36 milijuna EUR za medije, 50 lijevih kadrova u vrhu, novac dostavljan u gotovini

Kampanja lijevih medija

Nikad zapamćena (politička) hajka lijevih medija i lažne informacije, ni u kojem slučaju ne pomažu strankama u pregovorima, o kome god se radilo.

U nedostatku informacija, određeni mediji u stanju su plasirati neistine. I plasiraju ih. A nakon toga ih, bez da trepnu, dalje nadograđuju po vlastitom nahođenju, ili već po naputku vlasnika medija. I onih na papiru, i onih stvarnih.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Koliko daleko idu, govore napisi o uvjetima pregovora iz ove ili one stranke, obećanjima i  trgovanjima. Vjerojatno se mnogih od tih uvjeta ne bi sjetili ni sami političari. Lijevi mediji su im ovaj put zaista otvorili sasvim novi vidik.

>Andrijanić: Imaju li lijevi mediji u Hrvatskoj, kad brane bespravlje Tuska, na umu sličan scenarij i u Hrvatskoj?

Konferencija HND-a

Iako su i Ivan Penava i Božo Petrov više puta ponovili da ne žele suradnju sa SDSS-om, uz obrazloženje, Domovinski pokret najavio je, ukoliko bude dio vlasti, ‘rezanje’ financijske potpore SNV-ovim Novostima. Nije trebalo dugo da lijevi mediji DP proglase nacionalistima koji mrze nacionalne manjine. Iako je i to bezbroj puta demantirano.

Nije trebalo dugo ni da u obranu Pupovčevih Novosti stane HND.

Na konferenciji za medije predsjednik HND-a Hrvoje Zovko kazao je da će zbog DP-a on i njegov kolega Hrvoje Šimičević biti proglašeni četnicima. Zovko se čudio da se “nitko od političara, stranaka, ni intelektualaca” nije oglasio po pitanju mogućnosti ukidanja financiranja Novostima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Fascinantna je šutnja javnosti i intelektualaca. Zašto svi šute”, pitao se Zovko.

Nakon čuđenja, pozvao je sve, posebice Miru Gavrana i Maticu hrvatsku, da se očituju po tom pitanju. Za Hrvatski tjednik Zovko je kazao da je “revizionističko smeće”.

Zovko poručio novinarima: ‘Članovi DP-a tretiraju vas kao neprijatelje’

“Imajte na umu, kad uzimate izjave od gospodina Penave, da vas on i članovi Domovinskog pokreta tretiraju kao neprijatelje države koje treba kroatizirati”, rekao je vidljivo uznemireni Zovko.

Hrvoja Šimičevića, novinara Novosti, evidentno je duboko potresla pomisao na gubitak više stotina tisuća eura koje iz hrvatskog državnog proračuna ide Novostima.

Šimičević je našao shodnim pojašnjavati javnosti program Domovinskog pokreta. Nazvao ga je polupismenim.

Na pitanje novinara je li u redu da on osobno nešto proglašava “novinarskom septičkom jamom”, nije u tome vidio problem. Ustvrdio je da su njegove takve rečenične konstrukcije rezultat višetjednog istraživanja.

>Radić (DP) protiv financiranja ‘Novosti’: Znate li koliko sada dobivaju iz državnog proračuna?

Koji je cilj spinova i prljave medijske kampanje?

Ako se netko pita koji je uopće cilj lijevih medijskih spinova, plasiranja laži i difamiranja pojedinaca i skupina, u ovom je slučaju posve jasna.

Jednom javno plasirana laž teško se ispire. Baš onako kako je i u životu. Čovjek može učiniti stotinu dobrih stvari, ali najčešće će se pamtiti jedna greška.

U životima političara koji trenutno pokušavaju preuzeti svoj dio odgovornosti za poklonjeno povjerenje birača, u očima medija loše prolaze i oni bez mrlje. Medijski spinovi samo su dodatna otegotna okolnost u situaciji koja se tiče svih nas, bez iznimke.

Nakon malicioznih medijskih spinova, pa u neku ruku i pritisaka, preostaje samo jedno pitanje. Tko će za neistinito plasiranje sadržaja preuzeti odgovornost?

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.