Nakon što je optuživao Vladu za ugrožavanje slobode medija N1 sklopio ugovor s HT-om

Foto: Fah/GettyImages (Fotomontaža: Narod.hr)

United Media (kojoj pripada N1) i Hrvatski telekom nedavno su sklopili ugovor o suradnji. To se dogodilo nakon što je programski direktor N1 Tihomir Ladišić optuživao Vladu RH za ograničavanje slobode medija, iako se zapravo se radilo o komercijalnom ugovoru između dvije kompanije.

Naime, Hrvatski telekom produljio je ugovor o suradnji s United Mediom (UM) čime sportski, informativni i zabavni kanali UM-a nastavljaju biti u MAXtv ponudi tijekom sljedećih 13 mjeseci., priopćeno je iz tvrtke.

“Uz nogometne sadržaje, korisnici MAXtv-a također mogu gledati i ostale atraktivne sportske sadržaje poput NBA, te nacionalnih i regionalnih košarkaških i rukometnih natjecanja kao i ostale zanimljive sadržaje. Produljenjem ugovora o suradnji s United Mediom gledatelji će moći gledati Sport Klub kanale te ostale UM kanale iz dosadašnje redovne ponude na MAXtv-u. Ovime Hrvatski Telekom na MAXtv-u korisnicima omogućuje najbogatiji sportski sadržaj na tržištu s prijenosima iz najvećih nogometnih liga”, zaključuju u HT-u.

> Rat konkurenata: Na jednoj strani A1, na drugoj Tele 2 i N1

> HT produljio ugovor s United Mediom: Nastavlja emitiranje kanala N1

Ladišić optuživao za cenzuru, podržao ga GONG, Grbin (SDP) i Tomašević (Možemo)

Međutim, gledatelji koji u Hrvatskoj koriste usluge operatora A1 Hrvatska od 29. ožujka nisu u mogućnosti više gledati kanale United grupe – N1 i Sport Klub, jer s tom kompanijom nije postignut dogovor o nastavku suradnje.

Iako spomenuti ugovor između dva poslovna subjekta u ožujku nije postignut isključivo iz poslovnih razloga – o čemu je A1 dao niže navedeno priopćenje – programski direktor N1 Tihomir Ladišić obrušio se na Vladu RH te uklanjanje N1 iz programskog paketa A1 prozvao cenzurom i udarom na slobodu medija. U dogovor poslovnih partnera uključio se i GONG te neki političari kritizirajući poslovni subjekt A1 i njegovo pravo da slobodno donosi poslovne odluke i sklapa suradnju. Ladišić je tvrdio kako je A1 imao ponudu za N1 televiziju izvan kanala Sport Kluba te je pitao zašto je telekom iz ponude izbacio “najgledaniji kabelski kanal na svojoj platformi uoči izbora”.

Uz to, Ladišić je prozvao Vladu i Ministarstvo kulture jer nisu promijenili Zakon o elektroničkim medijima i liberalizirali tržište. Ladišiću se pridružio predsjednik SDP-a Peđa Grbin, koji je poručio kako je uloga države kao regulatora spriječiti da zbog utrke za profitom nastrada javni interes i interes korisnika.

U sve se uključio i GONG s optužbom kako “gašenje N1 predstavlja pritisak i ušutkavanje medija koji propituje”.

I Tomislav Tomašević iz stranke Možemo reagirao je na Twitteru na odluku operatera A1:“Korisnik sam 7 godina kabelske TV i interneta od strane @A1Hrvatska. Prije 3 tjedna sam kontaktiran da produžim ugovor za još 2 godine da bi tek jučer saznao da neću moći gledati kanal @N1infoZG koji jedino i gledam na kabelskoj TV, a i sportski paket se sad potpuno mijenja…. U pozivu službi za korisnike sam danas saznao da je rok za otkaz ugovora 2 tjedna nakon produženja ugovora tj. da sam zakasnio 1 tjedan i da moram plaćati penale ako sad otkažem ugovor. Reći ću samo ovo – nema šanse da ću sljedeće 2 godine biti bez mogućnosti da gledam N1”, objavio je tada Tomislav Tomašević.

A1: United Media je tražila 28% veću cijenu od iznosa za emitiranje ukupno 15 kanala – među kojima je bio i N1

Vrlo brzo oglasili su se priopćenjem iz A1 iz kojeg se jasno vidi da su imali dobro razrađen plan i ponudu s kojom planiraju izgubljene kanale nadoknaditi korisnicima.

“Uvjeti pod kojima su ponuđeni TV kanali United Media Grupe bili su potpuno neprihvatljivi jer su zadržali istu cijenu unatoč gubitku značajnog dijela atraktivnog sadržaja poput španjolske nogometne lige. Napominjemo da je A1 zatražio zasebnu ponudu za kanale N1, SK1 i SK3. Vlasnik je za ta 3 kanala postavio 28% veću cijenu od iznosa koji A1 trenutačno plaća za emitiranje ukupno 15 kanala United Media Grupe, među kojima je svih 6 SK kanala i N1, što svjedoči o nepoštenoj poslovnoj praksi United Media Grupe prema A1 Hrvatska. Prihvaćanjem takvih uvjeta, pružanje TV usluge našim korisnicima više ne bi bilo moguće pod jednako povoljnim uvjetima. Na A1 TV platformi se i dalje emitiraju kanali s najgledanijim informativnim sadržajima kao što su HRT1, Nova TV, RTL, HRT4 i Al Jazeera Balkans.”, zaključili su iz A1.

Podsjetimo, United Group – kojoj pripada i N1 – vodeći je pružatelj medijskih i komunikacijskih usluga u Jugoistočnoj Europi. Prošle je godine grupacija kupila Tele2 mobilnog operatora, koji se sada zove Telemach Hrvatska. Usto su najavili i ulazak, osim na mobilno, i na fiksno tržište te ponudu TV usluga, pa su konkurencija na tržištu.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr