“Ispitivanje je pokazalo da su učenici koji pohađaju Građanski odgoj angažiraniji jer pohađaju i druge aktivnosti, a motivacija za ovu izvannastavnu aktivnost im je želja da nauče nešto novo, da budu bolji građani, da više sudjeluju u stvaranju boljeg društva“, rekla je profesorica Bojana Ćulum s Filozofskog fakulteta u Rijeci, izvještava Novi list u članku u kojem iznose same pohvale.
Rijeka je inače prvi grad u Hrvatskoj koji je u svoje osnovne škole uveo Građanski odgoj.
>Željka Markić: Obvezan građanski odgoj – kao povratak u lijevi totalitarizam
“Provedeno je sveobuhvatno istraživanje koje je obuhvaćalo nekoliko skupina ispitanika kako bi se napravila detaljna komparacija te ustanovila potencijalna razlika u razmišljanjima, znanjima i stavovima”, rekla je Bojana Ćulum za Novi list, te je dodala da su “vidljive i promjene u stavovima jer je prepoznata vrijednost uvažavanja drugih, dizanja praga tolerancije, povećan je interes za medije i za političke događaje”.
Grad Sisak, u kojem je na vlasti SDP, je nedavno preuzeo riječki model, a gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel(SDP) najavio je da će udžbenik i ostale nastavne materijale preuzeti i druge županije, a uskoro će taj model preuzeti i Primorsko-goranska, Istarska županija i Čakovec.
>Šalaj: Građanski odgoj kao međupredmet dovodi do niske učinkovitosti
“Više je nego jasno da smo s uvođenjem Građanskog odgoja napravili dobar potez. Prva evaluacija je pokazala zadovoljstvo nastavnika, učenika, i njihovih roditelja. Uvođenjem Građanskog odgoja digli smo prašinu i sada ima puno sredina koje žele koristiti naš model koji besplatno dajemo”, izjavio je Obersnel.
>SDP-ova gradonačelnica Siska po uzoru na Rijeku uvodi građanski odgoj
Građanski odgoj je eksperimentalno uveden kao izvannastavna aktivnost u Rijeci u pete razrede šest osnovnih škola, a provodila se jednom tjedno (maksimalno od 35 sati godišnje).
>Zdravstveni odgoj dobro osmišljen, građanski treba na korjenitu doradu
Dr. Željka Markić je prošle godine komentirala ideološku indoktrinaciju u obliku građanskog odgoja koja se provodi u Rijeci riječima da “djecu Obersnel želi u budućnosti na izborima. Nakon što im se objasni – koja je partija jedina prava”.
“Radikalne lijevo-liberalne udruge bliske Sorosu i financirane iz proračuna Republike Hrvatske žele satnicu hrvatskih učenika opteretiti sa još jednim obaveznim predmetom – građanskim odgojem. Udruge koje na sve moguće načine, surađujući s političkim strankama sprječavaju angažiranje odraslih s čijim se stavovima na slažu u civilnom društvu i guše javnu raspravu o svakom važnom pitanju – žele raspravljati i poticati na angažman – našu djecu. Odrasle nastoje ušutkati, a s djecom žele raspravljati”, tada je rekla dr. Markić.
Uvođenje bilo kakvog oblika građanskog odgoja podržava GOOD inicijativa, u kojoj su nevladine feminističke i LGBT organizacije, između ostalih GONG, Mreža mladih Hrvatske, B.a.b.e. i Forum za slobodu odgoja. Radi se o udrugama koje su plaćene proračunskim novcem, te bi trebale promicati demokraciju, a one to ne rade, nego žele indoktrinirati djecu.
GOOD inicijativa je 2016. godine pokrenula javnu kampanju za uvođenje građanskog (pre)odgoja i obrazovanja u škole pod nazivom “Naučimo biti veliki”.
Mreže fondacija Otvoreno društvo, koja podupire javnu kampanju “Naučimo biti veliki”, želi mladima kroz školovanje ponuditi “niz znanja i vještina koje će im omogućiti da postanu odgovorni i aktivni članovi društva, sposobni da djeluju za opće dobro i da donose informirane i promišljene odluke”. Krajnji cilj je da se Građanski (pre)odgoj i obrazovanje uvede kao zaseban predmet u škole.
Inače, George Soros je osnivač i predsjednik Instituta pod nazivom “Otvoreno društvo” (Open Society Institute), organizacije koja podupire aktivnosti u više od 50 zemalja širom svijeta, većinom financiranjem nevladinih udruga, koje promiču vrijednosti otvorenog društva, a u koje se ubrajaju udruge za ljudska prava, udruge za zaštitu okoliša, prava životinja, rodnu ravnopravnost, feminističke grupe, udruge za promicanje prava homoseksualaca, liberalne političke opcije i dr., pa se postavlja pitanje hoće li osoba koja se toliko zalaže za svačija prava inzistirati da se o njima više informiraju i mladi u obliku građanskog odgoja.
Izvor: narod.hr/Novi list