Hrvatski zavod za javno zdravstvo izdao je nove upute vezane za rad predškolskih ustanova i razrednu nastavu, a ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak objavila je prikaz planiranog završetka nastavne godine.
Ministrica naglašava da se 25. svibnja škole otvaraju za sve učenike od 1. do 4. razreda, ostali učenici i studenti nastavljaju nastavu na daljinu te se dodatno pojašnjava u kojim slučajevima je potrebno doći u školu ili na visoka učilišta, javlja HRT.
Upute HZJZ-a za vrtiće i razrednu nastavu
Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ) objavio je nove upute za sprječavanje epidemije koronavirusa za vrtiće i razrednu nastavu, koje vrijede od 25. svibnja i po kojima se, uz ostalo, povećava broj djece u skupinama, učenici u školu mogu dolaziti sami, a izjava roditelja nije potrebna.
Osim na rad predškolskih ustanova i razrednu nastavu od 1. do 4. razreda osnovne škole, nove upute odnose se i na posebne razredne odjele i rad s djecom s teškoćama koja imaju pomoćnika u nastavi.
Iz Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo ističu da se rad u predškolskim ustanovama i školama u sadašnjim epidemiološkim uvjetima uz poštovanje ovih uputa smatra jednako sigurnim za djecu i zaposlenike kao i rad od kuće odnosno ostanak kod kuće, te se omogućuje uključivanje sve djece u vrtiće i škole.
Roditelji, odnosno skrbnici ne smiju dolaziti u pratnji djeteta ako imaju simptome respiratorne bolesti, ako su pod mjerom samoizolacije ili ako su zaraženi koronavirusom, a isto vrijedi i za dijete.
Kako se navodi u uputama, ne preporučuje se uzimanje izjave od roditelja radi uključivanja djeteta u ustanovu te se roditeljima treba omogućiti i naknadno uključivanje djeteta u vrtić i školu.
U svim objektima treba provoditi opće mjere sprječavanja širenja zaraze poput fizičkoga razmaka te higijene i dezinfekcije ruku.
Skupine od 15 do 20 djece
HZJZ preporučuje organizaciju rada u vrtićima i razrednoj nastavi u skupinama između 15 i 20 djece, uz napomenu da 20 ne mora biti maksimalan broj djece u odgojno-obrazovnoj skupini.
Kod većih skupina rad treba organizirati u prostoriji veće površine, ili razdvajati djecu u dvije skupine te koliko je moguće smanjiti fizički kontakt djece iz različitih skupina, kao i s roditeljima druge djece i drugim djelatnicima.
Svaka odgojno-obrazovna skupina boravi u jednoj prostoriji, a što više vremena treba provoditi na otvorenom.
Krevetići za odmor djece, stolovi za jelo i školske klupe trebaju biti razmaknuti tako da djeca budu na što većoj udaljenosti, po mogućnosti 1,5 metar. Prostorije u kojima borave skupine moraju imati odgovarajući izvor dnevnog svjetla i moraju biti dobro provjetravane.
Prehrana djece može se organizirati u blagovaonici, uz pridržavanje preporuka koje vrijede za ugostiteljske objekte, a može se organizirati i u prostoriji u kojoj djeca inače borave. Preporučuje se da druge osobe ne ulaze u prostoriju dok u njoj borave djeca, a prolazak kroz zajedničke prostorije treba što više skratiti.
Dolazak učenika u školu kao i prije epidemije
Djelatnike s kroničnim bolestima kod kojih bi se u slučaju zaraze koronavirusom mogao razviti teži oblik bolesti, treba rasporediti na aktivnosti koje ne zahtijevaju učestali kontakt s drugima te im omogućiti fizičku distancu i nošenje maske.
Posjeti vrtićima i školama poput kazališnih predstava i izvannastavnih aktivnosti do daljnjega su zabranjeni. Učenici u školu dolaze sami, organiziranim prijevozom ili u pratnji roditelja, kao što bi dolazili i da nema epidemije.
Prostorije u kojima borave djeca treba dezinficirati nakon njihova odlaska i provjetravati ih nekoliko puta na dan najmanje pola sata, a sve površine koje se dodiruju treba dezinficirati na početku i na kraju svake smjene.
Maske nisu obavezne, ne preporučuje se nošenje rukavica
Zaštitne maske nisu obavezne, a odgajatelji ih mogu koristiti kod skrbi za dojenčad i malu djecu kod koje je potrebna njega koja zahtijeva bliski kontakt, dok se nošenje rukavica ne preporučuje i prednost se daje učestalom pranju i dezinficiranju ruku.
Svi djelatnici prije dolaska na posao moraju izmjeriti tjelesnu temperaturu, a preporučuje se i mjerenje tjelesne temperature beskontaktnim toplomjerom svim djelatnicima pri dolasku i odlasku s posla te vođenje evidencije o izmjerenim vrijednostima.
Roditelji su dužni djetetu izmjeriti temperaturu svaki dan prije dolaska u ustanovu, a u slučaju povišene temperature, ne smiju dovoditi dijete, nego se moraju telefonom javiti ravnatelju ustanove i pedijatru.
Poticati djecu da ne dijele svoje stvari s drugima
Djecu treba poticati da svoje stvari ne dijele s drugima te ih podsjećati da ne dodiruju usta, nos, oči i lice, kao i da ne stavljaju ruke i predmete u usta, a kada kašlju i kišu da prekriju usta i nos laktom.
Treba izbjegavati i dijeljenje pribora za jelo, a didaktičku opremu treba prati deterdžentom i vodom. Tjelesni odgoj ne preporučuje se u zatvorenom prostoru.
U slučaju sumnje na zarazu zaposlenika ili djece, ravnatelj ustanove mora telefonom obavijestiti nadležnoj epidemiologa, ako je riječ o vrtiću, a nadležnog školskog liječnika, ako je riječ o školi.
Djeci s teškoćama omogućiti uključivanje u ustanove
Djecu kojoj je prethodno osigurana podrška pomoćnika u nastavi, moguće je uključiti u školu uz podršku pomoćnika, koji se tada ubraja u ukupan broj osoba u grupi.
Pomoćnik se u odnosu na druge mora pridržavati svih pravila fizičke udaljenosti, dosljedno provoditi pojačanu osobnu higijenu, poticati na pojačanu higijenu i fizički razmak sve učenike te pomagati u održavanju higijene prostora.
U odnosu na dijete kojemu je osigurano pravo na pomoćnika u nastavi, pomoćnik neće moći održavati distancu jer održavanjem distance ne bi bio u mogao izvršavati sve poslove. Stoga se preporučuje da pomoćnik u nastavi nosi kiruršku masku, a kod pomaganja učeniku pri korištenju toaleta jednokratne rukavice.
Uključivanje djece s teškoćama preporučuje se u primjerene programe odgoja i obrazovanja i u dodatne odgojno-obrazovne i rehabilitacijske programe, uključujući i posebne razredne odjele i centre za odgoj i obrazovanje.
U stacionarnom dijelu ustanove primjenjuju se upute pružateljima usluge smještaja u sustavu socijalne skrbi, a u dodatnim odgojno-obrazovnim i rehabilitacijskim programima upute za pružatelje izvaninstitucijskih socijalnih ustanova.
Tekst se nastavlja ispod oglasa