Objavljen plan završetka školske godine: Učenici viših razreda i studenti nastavu i dalje prate na daljinu

Foto: Fah

Hrvatski zavod za javno zdravstvo izdao je nove upute vezane za rad predškolskih ustanova i razrednu nastavu, a ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak objavila je prikaz planiranog završetka nastavne godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ministrica naglašava da se 25. svibnja škole otvaraju za sve učenike od 1. do 4. razreda, ostali učenici i studenti nastavljaju nastavu na daljinu te se dodatno pojašnjava u kojim slučajevima je potrebno doći u školu ili na visoka učilišta, javlja HRT.

Upute HZJZ-a za vrtiće i razrednu nastavu

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ) objavio je nove upute za sprječavanje epidemije koronavirusa za vrtiće i razrednu nastavu, koje vrijede od 25. svibnja i po kojima se, uz ostalo, povećava broj djece u skupinama, učenici u školu mogu dolaziti sami, a izjava roditelja nije potrebna.

Osim na rad predškolskih ustanova i razrednu nastavu od 1. do 4. razreda osnovne škole, nove upute odnose se i na posebne razredne odjele i rad s djecom s teškoćama koja imaju pomoćnika u nastavi.

Iz Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo ističu da se rad u predškolskim ustanovama i školama u sadašnjim epidemiološkim uvjetima uz poštovanje ovih uputa smatra jednako sigurnim za djecu i zaposlenike kao i rad od kuće odnosno ostanak kod kuće, te se omogućuje uključivanje sve djece u vrtiće i škole.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Roditelji, odnosno skrbnici ne smiju dolaziti u pratnji djeteta ako imaju simptome respiratorne bolesti, ako su pod mjerom samoizolacije ili ako su zaraženi koronavirusom, a isto vrijedi i za dijete.

Kako se navodi u uputama, ne preporučuje se uzimanje izjave od roditelja radi uključivanja djeteta u ustanovu te se roditeljima treba omogućiti i naknadno uključivanje djeteta u vrtić i školu.

U svim objektima treba provoditi opće mjere sprječavanja širenja zaraze poput fizičkoga razmaka te higijene i dezinfekcije ruku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Skupine od 15 do 20 djece

HZJZ preporučuje organizaciju rada u vrtićima i razrednoj nastavi u skupinama između 15 i 20 djece, uz napomenu da 20 ne mora biti maksimalan broj djece u odgojno-obrazovnoj skupini.

Kod većih skupina rad treba organizirati u prostoriji veće površine, ili razdvajati djecu u dvije skupine te koliko je moguće smanjiti fizički kontakt djece iz različitih skupina, kao i s roditeljima druge djece i drugim djelatnicima.

Svaka odgojno-obrazovna skupina boravi u jednoj prostoriji, a što više vremena treba provoditi na otvorenom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Krevetići za odmor djece, stolovi za jelo i školske klupe trebaju biti razmaknuti tako da djeca budu na što većoj udaljenosti, po mogućnosti 1,5 metar. Prostorije u kojima borave skupine moraju imati odgovarajući izvor dnevnog svjetla i moraju biti dobro provjetravane.

Prehrana djece može se organizirati u blagovaonici, uz pridržavanje preporuka koje vrijede za ugostiteljske objekte, a može se organizirati i u prostoriji u kojoj djeca inače borave. Preporučuje se da druge osobe ne ulaze u prostoriju dok u njoj borave djeca, a prolazak kroz zajedničke prostorije treba što više skratiti.

Dolazak učenika u školu kao i prije epidemije

Djelatnike s kroničnim bolestima kod kojih bi se u slučaju zaraze koronavirusom mogao razviti teži oblik bolesti, treba rasporediti na aktivnosti koje ne zahtijevaju učestali kontakt s drugima te im omogućiti fizičku distancu i nošenje maske.

Posjeti vrtićima i školama poput kazališnih predstava i izvannastavnih aktivnosti do daljnjega su zabranjeni. Učenici u školu dolaze sami, organiziranim prijevozom ili u pratnji roditelja, kao što bi dolazili i da nema epidemije.

Prostorije u kojima borave djeca treba dezinficirati nakon njihova odlaska i provjetravati ih nekoliko puta na dan najmanje pola sata, a sve površine koje se dodiruju treba dezinficirati na početku i na kraju svake smjene.

Maske nisu obavezne, ne preporučuje se nošenje rukavica

Zaštitne maske nisu obavezne, a odgajatelji ih mogu koristiti kod skrbi za dojenčad i malu djecu kod koje je potrebna njega koja zahtijeva bliski kontakt, dok se nošenje rukavica ne preporučuje i prednost se daje učestalom pranju i dezinficiranju ruku.

Svi djelatnici prije dolaska na posao moraju izmjeriti tjelesnu temperaturu, a preporučuje se i mjerenje tjelesne temperature beskontaktnim toplomjerom svim djelatnicima pri dolasku i odlasku s posla te vođenje evidencije o izmjerenim vrijednostima.

Roditelji su dužni djetetu izmjeriti temperaturu svaki dan prije dolaska u ustanovu, a u slučaju povišene temperature, ne smiju dovoditi dijete, nego se moraju telefonom javiti ravnatelju ustanove i pedijatru.

Poticati djecu da ne dijele svoje stvari s drugima

Djecu treba poticati da svoje stvari ne dijele s drugima te ih podsjećati da ne dodiruju usta, nos, oči i lice, kao i da ne stavljaju ruke i predmete u usta, a kada kašlju i kišu da prekriju usta i nos laktom.

Treba izbjegavati i dijeljenje pribora za jelo, a didaktičku opremu treba prati deterdžentom i vodom. Tjelesni odgoj ne preporučuje se u zatvorenom prostoru.

U slučaju sumnje na zarazu zaposlenika ili djece, ravnatelj ustanove mora telefonom obavijestiti nadležnoj epidemiologa, ako je riječ o vrtiću, a nadležnog školskog liječnika, ako je riječ o školi.

Djeci s teškoćama omogućiti uključivanje u ustanove

Djecu kojoj je prethodno osigurana podrška pomoćnika u nastavi, moguće je uključiti u školu uz podršku pomoćnika, koji se tada ubraja u ukupan broj osoba u grupi.

Pomoćnik se u odnosu na druge mora pridržavati svih pravila fizičke udaljenosti, dosljedno provoditi pojačanu osobnu higijenu, poticati na pojačanu higijenu i fizički razmak sve učenike te pomagati u održavanju higijene prostora.

U odnosu na dijete kojemu je osigurano pravo na pomoćnika u nastavi, pomoćnik neće moći održavati distancu jer održavanjem distance ne bi bio u mogao izvršavati sve poslove. Stoga se preporučuje da pomoćnik u nastavi nosi kiruršku masku, a kod pomaganja učeniku pri korištenju toaleta jednokratne rukavice.

Uključivanje djece s teškoćama preporučuje se u primjerene programe odgoja i obrazovanja i u dodatne odgojno-obrazovne i rehabilitacijske programe, uključujući i posebne razredne odjele i centre za odgoj i obrazovanje.

U stacionarnom dijelu ustanove primjenjuju se upute pružateljima usluge smještaja u sustavu socijalne skrbi, a u dodatnim odgojno-obrazovnim i rehabilitacijskim programima upute za pružatelje izvaninstitucijskih socijalnih ustanova.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.