Predizborna kampanja za lokalne izbore traje još pet dana, a kandidati se do petka u ponoć mogu obraćati svojim biračima, nakon čega nastupa predizborna šutnja koja će trajati sve do zatvaranja birališta u nedjelju u 19 sati.
Tek manji broj sudionika lokalnih izbora koji će se održati iduću nedjelju 16. svibnja, nije ispunio svoju obvezu i u propisanom roku, sedam dana prije izbora, dostavio izvješća o dosadašnjem financiranju promidžbe.
Kandidati su do 8. svibnja morali predati financijska izvješća
Od 4.336 izbornih sudionika, samo njih 151, nije do ponoći 8. svibnja, dostavilo izvješća o izbornim troškovima, donacijama i popustu ostvarenom za medijsko oglašavanje, navode iz DIP-a. Vesna Fabijančić Križanić, potpredsjednica DIP-a komentirala je kašnjenje s predajom izvješća kandidata na predstojećim lokalnim izborima, koji će se održati 16. svibnja.
“Do roka koji je bio u subotu do 24 sata, 4185 sudionika izbora je predalo svoja izvješća, od ukupno 4336 kandidata, dakle u roku 151 kandidat nije predao u roku svoja financijska izvješća. Dodatnih 28 je predalo nakon subote, dakle sad još uvijek 123 sudionika izbora nije predalo svoja financijska izvješća”, rekla je Fabijančić Križanić.
Krajnji rok za predaju traženih izvješća jest do 15. lipnja u ponoć, dakle, 30 dana od dana održavanja izbora, 16. svibnja, objasnila je potpredsjednica DIP-a.
Tko je najviše potrošio?
Gledaju li se troškovi izborne promidžbe do 8. svibnja, u Zagrebu je najviše potrošio SDP-ov kandidat Joško Klisović, ukupno 579.861 kuna. SDP-ov Klisović je najviše izdvojio (200.000 kuna) na oglašavanje na društvenim mrežama preko agencije 01 Content & Tehnology d.o.o.
Potom slijedi Tomislav Tomašević 523.780 kuna, Davor Filipović 346.377 kuna, kandidatkinja Stranke rada i solidarnosti Bandić Milan 365 Jelena Pavičić Vukičević na promidžbu je potrošila 295.793 kuna, a Vesna Škare Ožbolt potrošila je dosad 234.815 kuna. Nezavisni Željko Tokić na promidžbu je potrošio 192.500 kuna, kandidat Fokusa Davor Nađi 98.000 kuna.
Popis donatora
Vesna Škare Ožbolt u ovoj fazi ima najviše primljenih donacija.
Davor Filipović (HDZ)
Filipović je dobio 150 213 kuna. Među donatorima HDZ-ovog Filipovića izdvaja se Gordan Grlić Radman s donacijom od 10 000kuna te 20 000 kuna donacije od Zvonimira Milasa, HDZ-ovog državnog tajnika. Zagrebački HDZ-ovac Dražen Hrkač stranci za kampanju dao 12.500 kuna.
Joško Klisović (SDP)
Klisoviću su donatori uplatili 139 500 kuna. Među najvišim donacijama dvije su vezane uz članove Uprave tvrtke Crodux derivati dva d.o.o. u vlasništvu Ivana Čermaka. Tako je Vladimir Kuzmić donirao 30.000 kuna, a članica Uprave Draga Antić 15.000 kuna. Goran Čavka, također povezan s Croduxom, donirao je 30.000 kuna. Klisović je dobio 30 tisuća kuna i od tvrtke Maksima komunikacije d.o.o., čiji je vlasnik SDP-ovac Ivan Račan. Od stranačkih kolega zasad se isprsio samo Igor Dragovan te je za Klisovićevu kampanju donirao 12.000 kuna.
Davor Nađi (Fokus)
Primio je 4150 kuna donacija, a do sada je u kampanji potrošio 98.238 kuna na oglase na Facebooku i zakup billboarda.
Vesna Škare Ožbolt
Škare Ožbolt je dobila 240.625 kuna., među kojima se ističe donacija njenog voditelja ureda i digitala. Tako je Leo von Breithen Thurn uplatio 29 925 kuna.
Tomislav Tomašević (Možemo)
Tomašević je dobio 57.600 kuna donacija. Najviše od Vjekoslava Vugrinca (20 000 kuna) i 10 000 kuna od Tomislava Lauca. Tomašević je uz Klisovića do sada najviše potrošio na kampanju – 523.780 kuna. Od toga je najveći iznos otišao agenciji Initiative d.o.o. u vlasništvu srpske I&F grupe.
U izvješćima o donacijama preostalih kandidata Miroslava Škore, Anke Mrak Taritaš, Jelene Pavičić Vukičević i Željka Tokića, nisu navedena imena donatora.
Kandidatkinja stranke Bandić Milan 365 Jelena Pavičić Vukičević prijavila je nula kuna donacija. No kod troškova je navedeno da je do sada potrošila 295.793 kune. Najveći iznos, 190 tisuća kuna, plaćen je Real grupi za oglašavanje na portalima. Također i kandidatkinja stranke Glas i Demokrati Anka Mrak Taritaš u izvješću nije navela da je primila donacije. Prijavila je tek trošak od 24.552,94 kune za zakup billboarda.
Kandidat Domovinskog pokreta Miroslav Škoro nije prijavio ni donacije ni troškove kampanje.
“Ja sam poduzetnik, ne financiraju me ni Hrvatske vode, ni Hrvatske šume, ne iskačem iz paštete. Mi smo već početkom godine planirali da ćemo ići u ovu utrku. Vjerujte da su onda naknade bile puno jeftinije, puno jeftinije je bilo unaprijed rezervirati i unaprijed platiti prostore za plakate, što smo i mi učinili. U tom trenutku, sukladno našem nedostupnom zakonu niste mogli otvoriti račun do prije dva tjedna. Onda smo ga otvorili, ali to je malo kasno. U bilanci Domovinskog pokreta postoji vrlo jasno izražena struktura svih rashoda. Za razliku od svih ovih drugih zanimljivih likova mi trošimo svoje novce. Sve će biti pojašnjeno, prikazano i u svaku lipu dokazano. Dobro smo postupili kad smo ranije zakupili te prostore. Nismo mogli prikazati novac na računu kad ga nije bilo”, pojasnio je Miroslav Škoro.
Kaže da su svi raniji troškovi evidentirani u bilanci stranke. “Ništa nije tajno, sve je dostupno svakoj reviziji. Možemo, uz pojašenjenje, dostaviti to DIP-u pa će možda onda to DIP uspjeti shvatiti. Mislim da smo negdje na razini oko milijun kuna. Bit će sve to dostupno vrlo brzo”, rekao je Škoro.
Tekst se nastavlja ispod oglasa