Ponedjeljak, 27 siječnja, 2025
16.1 C
Zagreb
Pratite nas:

Ostojić: Koliko će u priči s procijepljenošću sudjelovati javni sektor?

Podijeli

Da, privatni dobiva potpore, ali on je na svojim leđima iznio krizu, dok se u javnom sektoru ništa nije dogodilo. Ako treba podmetnuti leđa, podmetnimo ih zajedno, a ne samo jedan dio populacije. Pitanje je – kako poslodavac može natjerati nekoga da se cijepi”, upozorio je Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma, gostujući u N1 Studiju uživo, gdje je govorio o turističkoj sezoni i uvjetovanju potpora za cijepljene radnike.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

> Bartulica o Vladinoj najavi uvjetovanja potpora cijepljenjem: ‘Dio ljudi će biti diskriminiran, ovo ne ide u dobrom smjeru’

Tekst se nastavlja ispod oglasa

> Prof. radnog prava o uvjetovanju potpora za cijepljene radnike: S razlogom ima prigovora

Na pitanje je li moguće da ostanemo bez sezone, Ostojić kaže da je sezona tu, ali da treba biti oprezan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Sezona je tu, opasnost postoji i da se ona naprasno prekine, kao i lani kada je sve stalo oko 18. kolovoza zbog epidemiološke situacije. I o odlukama drugih zemalja će ovisiti kako će nam proći sezona”, rekao je Veljko Ostojić.

Čini se da će karantena ipak biti krajnja opcija, te da će se sve zadržati na PCR testu, kazao je.

“Nadam se da ćemo se zadržati najdalje u narančastom, odnosno da ćemo biti u zelenom, što se tiče korone.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mi smo poslali sa svim značajnim turističkim udrugama krajem tjedna apel, svima koji mogu utjecati na tijek turističke sezone… Treba biti pragmatičan – prijedlozi naših epidemiologa postoje, Kaić, Ivić… Politika mora slušati struku ako želimo izbjeći crne scenarije”, kaže Ostojić.

> Predsjednik sindikata nezadovoljan Plenkovićevom ucjenom: ‘Odgovornost prebacuje na poslodavaca’

> HUP UMSP: Neprihvatljivo je razinu procijepljenosti dovoditi u korelaciju s potporama

Tekst se nastavlja ispod oglasa

> Plenković: Sa sindikatima i poslodavcima dogovoren mehanizam koji bi trebao potaknuti cijepljenje

Neke zemlje Sredozemlja sada su već u problemu.

“Cipar, Španjolska, Grčka… Zašto se naći u njihovoj situaciji? Možemo prevenirati još dok nije kasno. Imamo turistički atraktivnu turističku situaciju, vjerujem da bar glavni dio sezone možemo dovesti do kraja”, rekao je Ostojić.

Epidemiolozi imaju informacije odakle potiču zaraze, a to su velika okupljanja različitih vrsta, gdje nema mogućnosti kontrole nad epidemiološkom situacijom, dodao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“U Istri je dogovoreno da nema pučkih fešti, ribarskih večeri itd, jer se takve događaje ne može pratiti, kontrolirati.

U Portugalu je krenuo novi val, i to zbog velike proslave povodom novog nogometnog prvaka Portugala, te nagli dolazak turista iz Velike Britanije, koji su potaknuli jači razvoj delta soja. Oni su prva zemlja koja se našla u crvenom. Ne bih nipošto volio da se Hrvatska nađe u toj situaciji”, kazao je Ostojić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kazao je kako je odluka da se Hrvatska evaluira prema županijama dio visoke politike, te da on i struka tu ne mogu ništa.

Covid potpore koje se vezuju uz cijepljenje

Pad prihoda postoji u odnosu na 2019. godinu, ističe.

“Ako imate prihode veće nego tada, procijepljenost zaposlenika ne igra ulogu. Ako ste na 40 posto prihoda u odnosu na 2019. godinu, u igru ulazi i kriterij procijepljenosti.

Razumijem Vladu da na sve načine pokušava potaknuti ljude na cijepljenje. Mislim da to s očuvanjem radnih nema direktne veze. Htio bih vidjeti koliko će u priči s procijepljenošću nacije sudjelovati javni sektor.

Da, privatni dobiva potpore, ali on je na svojim leđima iznio krizu, dok se u javnom sektoru ništa nije dogodilo. Ako treba podmetnuti leđa, podmetnimo ih zajedno, a ne samo jedan dio populacije. Pitanje je – kako poslodavac može natjerati nekoga da se cijepi”, upitao je Ostojić i dodao kako poziva sve da se cijepe, zbog općeg zdravlja.

Članovi HUT-a su sve najveće hotelske kompanije Hrvatske, kazao je, a među njihovim stalnim zaposlenicima procijepljenost je oko 60-70 posto.

“Procijepljenost među stalnim zaposlenicima je 60-70 posto, no tu su i sezonski radnici i stranci. Ako sve uzmemo u obzir, brojka pada. Sezonci relativno kratko rade, i ako mu cijepljenje nije prioritet, teško je ljude stimulirati ili natjerati da se cijepe”, kazao je

U obiteljskom smještaju i u kafićima najmanja procijepljenost u turizmu

Neke kompanije daju stimulaciju za cijepljenje, navodi Ostojić.

“Cijepili su se i strani zaposlenici u kompanijama, jer je to moguće, te vjerujem da će se broj cijepljenih i dalje povećavati. Zaposlenici se i dalje cijepe, a mislim da je u obiteljskom smještaju i u kafićima najmanja procijepljenost. Postoje načini, a mislim da je nagrađivanje – poput oslobađanja od poreza i doprinosa na plaću – dobar izbor. Različiti stimulansi mogu ljude potaknuti na cijepljenje.

Mislim da postoji još prostora i kreativnosti za financijsku stimulaciju zaposlenika. To ne znači da država nužno nekome uplaćuje neki keš, jer prostora za različito nagrađivanje ima.

Ako se želimo pomaknuti s 46% cijepljenih, moramo nešto radikalno napraviti. Bez nekih radikalnijih zahvata i odluka, teško ćemo doći do 70 posto, osim ako ne dođe neki teški četvrti val koji bi ljude potaknuo na cijepljenje”, kazao je Veljko Ostojić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr/n1

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.

Pročitaj više

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa

Povezani članci