Ministarstvo znanosti i obrazovanja odabralo je 64 osnovne škole koje će od ove jeseni sudjelovati u četverogodišnjem eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave, a najviše ih dolazi iz Osječko-baranjske županije, njih 13.
Prema podacima Ministarstva, na javni poziv prijavilo se 68 matičnih osnovnih škola, odnosno zajedno s područnim školama koje neke od njih imaju, ukupno 183. Najviše njih i prijavilo se u Osječko-baranjskoj županiji, no nijedna se nije prijavila iz Istarske županije.
>Dr. sc. Lucija Sudić o cjelodnevnoj nastavi: Roditelji trebaju imati mogućnost izbora
MZO je danas objavio popis odabranih škola prema kojem će najviše škola u eksperimentalnom programu sudjelovati iz Osječko-baranjske županije, njih 13, a slijedi Vukovarsko-srijemska županija sa šest škola, javlja HRT.
Po pet škola sudjelovat će iz Požeško-slavonske, Splitsko-dalmatinske i Sisačko-moslavačke županije, po četiri škole iz Karlovačke, Virovitičko-podravske i Varaždinske županije te po tri škole iz Koprivničko-križevačke županije.
>Sindikat Preporod Fuchsu: I učitelje treba pitati o prijavama na eksperimentalni program
Iz Dubrovačko-neretvanske, Krapinsko-zagorske, Ličko-senjske te Bjelovarsko-bilogorske županije sudjelovat će po dvije škole.
Po jedna škola sudjelovat će iz Grada Zagreba, Međimurske, Primorsko-goranske, Šibensko-kninske, Zadarske, Zagrebačke te Brodsko-posavske županije.
Model cjelodnevne škole sastoji se od četiri odgojno-obrazovna programa – programa nacionalnog kurikuluma, odnosno obavezne i izborne nastave (A1), programa potpore, potpomognutog i obogaćenog učenja (A2), izvannastavnih aktivnosti (B1) i izvanškolskih aktivnosti (B2).
U programima A1 i A2 sudjelovali bi svi učenici i u školi bi, ovisno o rasporedu, učenici razredne nastave boravili do 14 sati, a učenici predmetne nastave prosječno do 15 sati.
Nakon obavezne nastave za sve učenike slijede aktivnosti izbornih programa za dio učenika.
Uz povećanje satnice nekih predmeta, poput hrvatskoga i matematike od prvog do osmog razreda, likovnog i glazbenog od prvog do četvrtog, tjelesnog u četvrtom, geografije u petom te tehničkog u šestom, uvode se i novi.
Novi predmeti cjelodnevne nastave
Tako se kao alternativa vjeronauku od prvog do osmog razreda uvodi predmet Svijet i ja, a učenici od prvog do četvrtog razreda dobit će predmet Praktične vještine.
Od prvog do osmog razreda kao obavezan uvodi se predmet Informacijske i digitalne kompetencije.
Predmet priroda i društvo u nižim razredima razdvaja se na dva predmeta – Društvo i zajednica te Prirodoslovlje, a taj će predmet osnovnoškolci slušati do šestog razreda.
Svi zaposlenici eksperimentalnih škola dobit će mjesečno uvećanje osnovne plaće od 5 posto.
Razrednici će dobiti i dodatak u iznosu od 5 posto, a predviđeni su i dodaci za nastavnike koji sudjeluju u programima A2 i B1.
Ukupan maksimalni iznos dodataka na osnovnu plaću unutar eksperimentalnog programa može iznositi do 25 posto mjesečno.
Tekst se nastavlja ispod oglasa