Pelješki most u brojkama: Znate li koliko je dug, širok, koliko je koštao?

Pelješki most
Foto: peljeski-most.hr

Goruće pitanje povezivanja hrvatskog juga s ostatkom države gradnjom Pelješkog mosta aktualno je još od prvog desetljeća hrvatske samostalnosti, a uskoro se gradnja privodi i kraju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Duljina mosta od osi do osi upornjaka iznosi 2404 metra, ukupna duljina s upornjacima 2440 metara, a plovidbeni profil ispod mosta 200 puta 55 metara. Glavni i odgovorni projektant Pelješkog mosta je Marjan Pipenbaher. Izgradio ga je kineski konzorcij China Road and Bridge Corporation. Kinezi su dobili posao na natječaju 2018. godine, ponudivši 2,081 milijardu kuna bez PDV-a, s rokom dovršetka radova od 36 mjeseci, prenosi T-portal.

Gradnja je službeno počela 31. srpnja 2018. godine, kada je izvođač uveden u radove, a očekuje se da će most s pristupnim cestama biti otvoren za promet u lipnju 2022. godine, prije početka glavne turističke sezone.

Na Pelješkom mostu radovi se primiču kraju

Cilj je ovog projekta ostvariti povezanost državnoga kopnenog teritorija na samom jugu Republike Hrvatske izgradnjom mosta Pelješac s pristupnim cestama i cestama na Pelješcu (tzv. stonska obilaznica).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

> Pelješki most: ispituje se opterećenje kamionima od 40 tona
> Plenković obišao Pelješki most: “Izgradnja se dovršava do konca siječnja”

Na Pelješkom mostu radovi se primiču kraju. I Kinezi su ponosni na Pelješki most. Reportažu o njemu objavila je kineska televizija CGTN. Riječ je o televiziji koja ima program na engleskom i kineskom jeziku, a sjedište joj je u Pekingu te je dio Kineske globalne televizijske mreže, koja je pod kontrolom kineske komunističke partije.

Ukupna vrijednost projekta iznosi 4.023.978.948,00 kuna, a ukupni prihvatljivi troškovi iznose 3.215.559.659,40 kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ukupna EU-ova bespovratna sredstva (85 %) iznose čak 2.733.225.710,49 kuna.

Podsjetimo, ideju o izgradnji mosta koji bi trebao osigurati kopnenu povezanost teritorija Republike Hrvatske javnosti je 1998. iznio Luka Bebić govoreći u Hrvatskom saboru. Tri godine nakon toga most je dodan u prostorni plan županije. Tek je 2005. tadašnji premijer Ivo Sanader službeno otvorio radove istaknuvši kako “Hrvatsku konačno fizički povezujemo ovim mostom”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Izgradnjom Pelješkog mosta i cesta povećava se stupanj usluge prometnog sustava i sigurnost prometa, omogućuje pristup krajnjem jugu za vrijeme jakih vjetrova kad je onemogućen zračni i pomorski promet, razina pouzdanosti u smislu opskrbe regije, smanjuje se trajanje putovanja prema krajnjem jugu čime će se smanjiti utjecaj na okoliš.

 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.