Pelješki most za promet se otvara 26. srpnja

Pelješki most
Pelješki most Dubrovnik, 24.9.2015. - Voditelj izrade Studije utjecaja na okoliš mosta kopno – Pelješac Stjepan Kralj rekao je u èetvrtak u Dubrovniku kako je u njoj glavni zakljuèak da je takav zahvat prihvatljiv za prostor i okoliš te kako nema bitnih utjecaja zbog kojih realizacija Pelješkoga mosta ne bi bila moguæa. foto HINA / Nikša MILETIÆ / mm

Napokon je poznat datum otvaranja Pelješkog mosta i 25 kilometara pristupnih cesta. Taj povijesni događaj zbit će se uz veliku svečanost 26. srpnja. Već se neko vrijeme govori da će most biti otvoren za promet krajem srpnja ove godine, a sad je otkriven i točan datum. Očekuje se da će na otvorenje mosta, koji je spojio Hrvatsku, stići i predsjednica Europske komisije Ursula Von Der Leyen te drugi europski čelnici, prenosi Večernji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Službeno ime tog objekta je, sukladno projektu, most Pelješac te su prekjučer s obje strane tog mosta postavljene ploče s natpisom: oznakom za most i natpisom Pelješac te podatkom o njegovoj dužini: 2404 metara. No kolokvijalno je, otkako je začeta ideja o gradnji tog mosta, u javnosti usvojeno ime Pelješki most. Usto prema prijašnjim projektima taj je most nosio jedno vrijeme službeno ime i most kopno – Pelješac. Inače uobičajeno je da se objekti poput mostova i tunela nazivaju prema toponimima gdje se nalaze poput tunela Sveti Rok ili Mala Kapela. U javnosti se koristi izraz i Maslenički most iako je njegove službeno ime most Maslenica. Isto tako je primjerice i sa Čiovskim mostom koji se službeno zove most Čiovo.

Sad se čeka završetak pristupnih cesta

U međuvremenu bilo je dosta prijedloga s raznih strana kako bi se mogao nazvati Pelješki most ili most Pelješac. Tako su neki predlagali da se zove most Fausta Vrančića, Olivera Dragojevića, a general Ante Gotovina je primjerice predlagao da se zove most Libertas. No iz Vlade i resornog Ministarstva mora, prometa i infrastrukture odlučili su da se most nazove po poluotoku Pelješcu te su se u službenim istupima i vladinih dužnosnika i predstavnika investitora Hrvatskih cesta koristili izrazom Pelješki most.

Stoga će se zasigurno unatoč službenom imenu, koje se navodi u projektu, i dalje u javnosti koristiti imenom Pelješki most. Zasad je dakle službeno ime tog objekta most Pelješac ili kolokvijalno Pelješki most, no moguće je da se u budućnosti neka duga vlada ili možda i sadašnja odluči da ipak preimenuje taj najznačajniji most u Hrvatskoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pelješki most ili most Pelješac prošao je tehnički pregled krajem siječnja ove godine kad su uočeni neki manji nedostaci koji su u međuvremenu uklonjeni. Sad se čeka završetak pristupnih cesta od Duboke do Sparagovića koje gradi Strabag i dionice od Sparagovića do Prapratnog koju gradi Avax. Na potonjoj dionici već je obavljen tehnički pregled, a na ostatku pristupnih cesta planirano je da se taj pregled obavi do 13. srpnja. Kod Prapratnog nove će se pristupne ceste spajati na postojeće pelješke ceste dok se ne dovrši stonska obilaznica, a što se očekuje da će se dogoditi do kraja ove godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.