Nakon što je još jutros bilo objavljeno kako je dvoje poljskih pacijenata, stradalih u strašnoj prometnoj nesreći na A4 u Varaždinskoj županiji u subotu, kada je autobus koji je prevozio hodočasnike u Međugorje izletio s ceste, u kritičnom stanju, HRT sada javlja da su pacijenti uglavnom stabilno.
Hrvatsku je danas posjetio poljski ministar vanjskih poslova i poljski ministar zdravstva, a sućut poljskim predstavnicima vlasti uputio premijer Andrej Plenković te pojedini ministri.
Uzrok nesreće još se ne zna. Županijsko državno odvjetništvo u Varaždinu zatražilo je obdukciju smrtno stradalih te vještačenje zbog moguće alkoholiziranosti vozača. Istraga se nastavlja.
> Papa izrazio žalost zbog tragedije Poljaka u Hrvatskoj, poljski biskup pozvao na molitvu…
> U autobusu su bila 3 svećenika i 6 časnih sestara: Objavljene snimke izvlačenja olupine
> Organizator hodočašća iz Poljske u Međugorje čiji su sudionici stradali obratio se medijima
> Zagrebački Caritas daje pomoć stradalim Poljacima: Traže se volonteri koji znaju poljski!
Poljski novinari u Hrvatskoj
Ekipe poljskih novinara stigle su u Hrvatsku kako bi izvještavale o tragičnoj pogibiji sunarodnjaka.
Przemyislaw Adamski, poljski dopisnik TVP Info izjavio je kako mu je poljski veleposlanik kazao da je unesrećenima pružena najbolja moguća pomoć, a to su potvrdili i oni sami.
U KBC Zagreb svi unesrećeni izvan životne opasnosti
U KBC-u Zagreb petero je bolesnika, i svi su stabilno. Kada njihovo zdravstveno stanje bude zadovoljavajuće, poručuju iz bolnice, bit će im organiziran povratak u Poljsku.
Pacijenti su stabilni. Od toga je dvoje sa jako teškim ozljedama, ali trenutno nisu u životnoj opasnosti, izvijestila je Anđela Babić, dežurni anesteziolog u Jedinici intezivnog liječenja kirurških bolesnika KBC-a Zagreb. Dodala je kako je na odjelu kirurgije jedan ozlijeđeni sa lakšim ozljedama.
> Završen očevid strašne nesreće, poljsko ministarstvo: Vozilo je bilo ispravno, vozači iskusni
> Poljski ministar zdravstva u Varaždinu, vatrogasac koji je izvlačio mrtve: ‘Bilo je strašno…’
> Nesreća Poljaka na putu u Međugorje: 12 poginulih, Plenković izrazio sućut Moravieckom
Pomoćnik ravnatelja KBC-a Zagreb Milivoj Novak kazao je kako se o prijevozu pacijenata koji su ostali još ne razmišlja. Naglasio je kako Poljska ima dobro organiziran transport i ekipu koja zna raditi s ovakvim pacijentima. Međutim, njih je najbolje transportirati u trenutku kad budu potpuno stabilni. Poljska ekipa je u Zagrebu i u stalnom smo kontaktu, dodao je.
Dvoje ozlijeđenih u Varaždinskoj bolnici u teškom stanju?
Za HRT-ov Dnevnik u podne javile su se novinarke ispred varaždinske bolnice, KBC-a Zagreb i KB-a Dubrava.
U KB-u Dubrava svi pacijenti stabilno
– Svi pacijenti koji se liječe u KB-u Dubrava imaju teške ozljede, no stabilno su. Četvero je pacijenata u jedinici intenzivnog liječenja, neke očekuju dodatni zahvati, a dvoje je na odjelima traumatologije i ortopedije te plastične kirurgije, kazao je jutros primarijus Josip Bubnjar.
Prometni stručnjak: Ova tragedija je dokaz da sustavi sigurnosti nemaju cijenu
Gost Dnevnika HRT-a bio je doc. dr. sc. Rajko Horvat s Fakulteta prometnih znanosti koji je komentirao jučerašnju prometnu nesreću poljskog autobusa.
Dvadeset i osam ozlijeđenih Poljaka liječi se u bolnicama u Zagrebu, Čakovcu i Varaždinu nakon jučerašnje teške prometne nesreće na autocesti A4, u smjeru Zagreba, između mjesta Jarek Bisaški i Podvorec.
Rajko Horvat je rekao kako prema informacijama koje su se mogle pročitati u medijima, vidljivo je kako nije bilo reakcije vozača da pokuša izbjeći takvu nesreću.
– Jedan od mogućih uzroka je mikrosan, ako je tehnički bio ispravan autobus. Mikrosan traje od jedne do trideset sekundi, 36 metara u sekundi prođe takvo vozilo i naravno da je to bio uzrok slijetanja, rekao je.
Drugi uzrok može biti zdravstveno stanje, no Horvat je istaknuo kako treba prepustiti stručnjacima koji obavljaju obdukciju je li vozač imao neko drugo zdravstveno stanje koje je dovelo do toga da nije bilo reakcije.
“Ako je tahograf uništen, postoje kartice koje vozači moraju imati uz sebe”
Horvat je rekao da ako je tahograf uništen, postoje kartice koje vozači moraju imati uz sebe te se iz njih može iščitati određen dio podataka.
– Proizvođač koji proizvodi tahografe nije da ne može i iz oštećenog tahografa pročitati podatke jer vjerojatno podaci koji su zabilježeni, ako nije centralna memorija uništena, iz njih se može izvući podatke, rekao je.
Naglasio je da je Ministarstvo prometa zaduženo sa svojim inspektorima za kontrolu rada i vremena odmora vozača.
– Već nekoliko puta na takvim nesrećama ne pojavljuje se ministar nadležan za promet što je njegova dužnost. Oni moraju nadzirati rad takvih posada. Nije se uzelo u obzir da se takve nesreće događaju uglavnom ujutro. Naravno da će inspektor iz ministarstva naglašavati da su obavili određen broj nadzora i kaznili određen broj vozača, isto tako će ih policija sa svojim podacima poduprijeti, ali krucijalno je – u kojem vremenu oni to obavljaju. Mi smo turistička država i država tranzita i možemo očekivati da će se to događati. Inspekcijski nadzor treba usmjeriti vremenima kad se mogućnost takve nesreće češće pojavljuje, rekao je.
Autobus udario u betonski zid
Osvrnuo se na kvalitetu cesta u Hrvatskoj za koje kaže da su građene od 1995. godine pa sve do 2006. godine kada se većina autocesta zaokružila od našeg istoka do juga.
– Naravno da će koncesionar sada reći da je cesta izgrađena po propisima i to je istina. Autobus je prilikom slijetanja udario u betonski zid, zato su bile takve posljedice. Često se divimo mjerama koje poduzimaju druge države da bi zaštitile sudionike u prometu kada se događaju takve nesreće i ugrađuju sigurnosne sustave na ceste i autoceste, ali mi ne primijenjeno takve sustave na naše ceste jer su navodno ekonomski preskupe. Ova tragedija je dokaz da sustavi sigurnosti nemaju cijenu, rekao je.
Izvor: narod.hr/hrt
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.