Predsjednica uprave KTC-a: Otkad smo uveli neradnu nedjelju, promet nam se povećao

Foto: ktc.hr

“Otkad su ukinuli rad nedjeljom, KTC Trgovački lanac nije doživio pad ukupnog prometa, nego porast od četiri posto: kupovina se povećala subotom i ponedjeljkom, a njihovi zaposlenici su zadovoljniji jer imaju više kvalitetnog vremena za sebe i obitelj”, ističe Gloria koja donosi intervju s Daliborkom Kranjčić, predsjednicom uprave KTC trgovačkog lanca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

> Ćorić, Petir i Sever na HKS-u: Slobodna nedjelja za zaposlene civilizacijsko je pitanje

> Izmjene zakona o trgovini: Uvodi se neradna nedjelja, radno vrijeme trgovina od 6 do 21 sat

> Novosel: Trgovački lanci iz Austrije i Njemačke u svojim zemljama rade do 18 sati i ne rade nedjelje

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz intervjua izdvajamo jedan dio:

Zašto ste, za razliku od drugih trgovačkih lanaca, odlučili ne raditi nedjeljom i jeste li zbog toga imali manje prihode?

Daliborka Kranjčić: Odluka o prestanku rada nedjeljom donesena je na osobni zahtjev vlasnika, gospodina Ivana Katavića, u želji da se poboljšaju uvjeti rada naših djelatnika te da im se omogući kvalitetno provedeno vrijeme s njihovim obiteljima. Također smatramo da je jedan od razloga zašto se sve manje mladih ljudi odlučuje na školovanje za trgovca činjenica da se u trgovini radi nedjeljom i blagdanima. Nakon što smo prije nekoliko godina već ukinuli rad na vjerske blagdane, imali smo prethodno iskustvo i vjerovali smo u lojalnost naših potrošača, od kojih smo dobili brojna pisma i poruke podrške. Kupovina se s nedjelje preselila na subotu i ponedjeljak, kada bilježimo pojačan promet, a na nivou ukupnog prometa trgovine ne da nismo doživjeli pad nego nam je promet s 2019. na 2020. godinu porastao za četiri posto – navela je Kranjčić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Novi zakon o neradnoj nedjelji

Podsjetimo, trenutno je u pripremi donošenja zakona o neradnoj nedjelji. Tijekom ljeta, do 1. kolovoza, trajala je javna rasprava o tom Vladinom prijedlogu zakona, a ukoliko on bude izglasan u Saboru, trebao bi stupiti na snagu 1. siječnja 2022.

Prema zakonu bi radno vrijeme trgovina bilo 6 – 21 sat, a nedjeljom i blagdanom ne bi radile, osim 16 nedjelja koje bi trgovci izabrali kao radne.

U ime obitelji godinama se zalaže za neradnu nedjelju

Za neradnu nedjelju već se godinama bori udruga U ime obitelji kao i mnogi drugi akteri u društvu. Među njima su sindikalist Krešimir Sever, saborska zastupnica Marijana Petir, fra Bože Vuleta, koji je i osnivač Hrvatskog saveza za nedjelju te mnogi drugi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Podsjetimo, udruga U ime obitelji je pozdravila i odluku Nacionalnog stožera civilne zaštite o zabrani rada trgovina nedjeljom koja je bila na snazi ove godine zbog pandemije koronavirusa, a koja je, nažalost, kasnije ukinuta.

Prije više od dvije godine udruga U ime obitelji podnijela je Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o radu čijim bi se prihvaćanjem trenutno zakonski omogućilo zaposlenima u trgovinama da sami odlučuju žele li, ili ne žele raditi nedjeljom i blagdanom te, ukoliko žele, da za taj rad dobivaju minimalno 50 posto veću naknadu, međutim Odbor za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo kojim je predsjedao Mirando Mrsić , a zatim Gordan Maras, taj prijedlog su blokirali ne dozvoljavajući da dođe na dnevni red sjednice odbora.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.