“Kako smo cijelo vrijeme iznosili različite poglede na sva događanja oko otkazivanja Kolektivnog ugovora (KU), u više navrata su nam iz Uprave govorili da sudski spor ne ćemo dobiti ako do njega dođe. Prema njihovim izjavama, to im rečeno od strane dr. Viktora Gotovca. On je tada bio njihov pravni savjetnik kojeg su oni smatrali jednim od boljih poznavatelja radnog prava”, rekao je za Narod.hr Anto Jelić, predsjednik USVPRH i SVPRZZ, o tužbenom zahtjevu iz 2016. godine. Tada je Sindikat vozača i prometnih radnika ZET-a uspio s tužbenim zahtjevom protiv Zagrebačkog holdinga d.o.o. da je otkaz kolektivnog ugovora nezakonit i ne proizvodi pravne učinke odluka o otkazu Kolektivnog ugovora.
> Evo koliko je SDP-ov Gotovac zarađivao savjetujući Bandića
> Čelnik Sindikata Zagrebačkog holdinga: Gotovac (SDP) se treba posuti pepelom za ponašanje iz 2016.
Narod.hr: Pokojni gradonačelnik Milan Bandić je 22. travnja 2016. otkazao kolektivni ugovor za radnike Zagrebačkog holdinga d.o.o. Holding je izgubio na sudu od sindikata zbog otkazivanja Kolektivnog ugovora. Narod.hr je objavio pravomoćnu sudsku presudu Vrhovnog suda iz 2017. godine. Ali u međuvremenu smo dobili informaciju kako je zapravo Sindikat vozača i prometnih radnika ZET – Zagreb, Vaš sindikat, onaj sindikat koji je gotovo godinu dana ranije prvi uspio s tužbenim zahtjevom protiv Zagrebačkog holdinga d.o.o. Presuda je potvrdila da je odluka bila nezakonita i da ne proizvodi pravne učinke odluka o otkazu Kolektivnog ugovora.
Možete li nam reći nešto više o tome?
Obveza mi je zbog cjelokupne javnosti ali i radnika ZET-a i ZGH pojasniti pojedina događanja oko otkaza Kolektivnog ugovora za radnike u trgovačkom društvu Zagrebački holding d.o.o. od 2016.g. i pojedinih netočnih objava u medijima. Kao što znate Uprava zagrebačkog holdinga na čelu s Anom Stojić Deban je 22.4.2016.g. donijela odluku o otkazu Kolektivnog ugovora za radnike ZGH, sa svih pet dodataka KU. Dana 27.4.2016.g. je sindikatima upućen dopis u kojem se navode razlozi otkazivanja KU. U obrazloženju otkaza je stajalo da je došlo do promijenjenih okolnosti u poslovanju i da se zbog toga KU mora otkazati. Sindikat vozača i prometnih radnika ZET-Zagreb je kao i tada ali i danas najmoćniji i daleko najbrojniji sindikat morao reagirati. I reagirali smo. U odgovoru koji smo poslali poslodavcu jasno smo naglasili da se Kolektivni ugovor ne može jednostrano otkazati. Naime, u istom stoji da „KU vrijedi sve do potpisivanja novog KU“. Smatrali smo da je odluka o otkazu nezakonita. Također, nije došlo ni do kakvih promijenjenih okolnosti na koje se pozivao poslodavac.
Sindikata vozača: Uprava ignorirala savjete pravnih savjetnika sindikata
Sindikat vozača i prometnih radnika je s odvjetničkim društvom „Lozo & partneri“ upozorio Upravu ZGH na ništetnost odluke o otkazivanju KU. I zatražili smo da se taj postupak obustavi. No, Uprava ZGH je ignorirala mišljenje naši pravnih savjetnika. Kako nismo naišli na razumijevanje i prihvaćanje naši stavova sindikat je pokrenuo sudski postupak. Kako bismo zaštitili prava vezana za otkazivanje KU. Sindikat vozača i prometnih radnika je na kraju i dobio sudski spor. Prvu presudu smo dobili u studenom 2016.g. A nakon što se ZGH žalio, Vrhovni sud je u prosincu 2016.g. odbio njihovu žalbu i potvrdio presudu Županijskog suda u Zagrebu. Nakon što je Sindikat vozača i prometnih radnika ZET-Zagreb podnio tužbu, postupak su pokrenula i druga dva sindikata u ZGH. Oni su presudu dobili sredinom 2017.g. po takozvanoj „presuđenoj stvari“.
Narod.hr: Tada je glavni pravni savjetnik Grada i Holdinga bio Viktor Gotovac. On tvrdi da su njegove savjete tražile sve Uprave i da je netočno da je zbog njegovih savjeta Holding izgubio spor. Što Vi mislite o tome?
Meni je to poznato, jer sam prije nego li je poslodavac otkazao kolektivni ugovor sudjelovao u pregovorima. Znam da je na skoro svim sastancima i u pregovorima, a i drugim oblicima razgovora Uprave ZGH i sindikata bio nazočan i stručnjak za radno pravo dr. Viktor Gotovac. Kako smo cijelo vrijeme iznosili različite poglede na sva događanja oko otkazivanja Kolektivnog ugovora, u više navrata su nam iz Uprave govorili da sudski spor nećemo dobiti ako do njega dođe. Jer im je, po njihovim izjavama, to rečeno od strane dr. Viktora Gotovca, njihovog pravnog savjetnika kojeg su oni smatrali jednim od boljih poznavatelja radnog prava. Iz tih navoda mislim da je isti izravno savjetovao Upravu ZGH i po mom mišljenju su sukladno tome donosili odluke. Sud je ipak rekao da su odluke bile nezakonite.
Narod.hr: Je li bilo sličnih pokušaja uskraćivanja prava radnicima prije i poslije ovog slučaja?
Dogodilo se u više navrata da se dijelovi ugovorenih prava iz KU nisu poštivali. No, i to smo riješili u korist radnika uz stručnu pomoć našeg odvjetničkog tima. No na drastičnije mjere se poslodavci tj. direktori komunalnih društava ipak nisu usudili iz više razloga. Sindikat vozača i prometnih radnika ZET-Zagreb u svom članstvu ima skoro sve prometne radnike. I moćan je u sindikalnim akcijama. Zamislite što bi se dogodilo da zaustavimo promet u gradu Zagrebu. To bi izazvalo opći kaos. To sindikati, naravno, ne žele. I zbog toga nije nikome baš lako nanijeti štetu članovima Sindikata vozača i prometnih radnika.
Kroz svoje aktivnosti smo izborili, pritiskom na Ministarstvo mora, prometa i veza da se napad na vozača tretira kao kazneno djelo koje se goni po službenoj dužnosti. Razdvojili smo kažnjavanje prometnih prekršaja po kategorijama na kojima je učinjen prekršaj. Zaštitili smo beneficirani radni staž, jer ga je tadašnji ministar Pavić u prijedlogu izmjene zakona htio ukinuti za vozače tramvaja i autobusa. Sindikat ima snagu i ne bojimo se nikoga. Znali smo i vjerujem da znamo, a i možemo zaštititi svakog našeg člana.
Sporovi kojima su zaštićena radnička prava
Htio sam još napomenuti da je naša Udruga sindikata vozača i prometnih radnika Hrvatske, vodila i dobila sporove u Zadru, Sinju, Imotskom, Vukovaru i mnoge druge. Upravo sada je u tijeku zaštita vozača Autotroleja u Rijeci u kojem se krše radnička prava i radnici su dovedeni u bezizlaznu situaciju. Direktori postavljeni političkim odlukama prisiljavaju vozače da voze dnevno, tjedno i mjesečno puno više od zakonom dozvoljenog i misle da im nitko ništa ne može. Oni se prvenstveno vode logikom da je njihov mandat vremenski ograničen. A za prava radnika brinu vrlo malo. Naš sindikat će učiniti sve da i vozači Autotroleja u Rijeci napokon voze i rade u skladu sa zakonom. SVPRZZ ima snagu za provođenje industrijskih akcija. Pa i štrajka u zaštiti prava radnika koje predstavlja. To svi znaju i znaju koje učinke zaustavljanje prometa može proizvesti. Otvoreni smo za suradnju socijalnih partnera uz obostrano uvažavanje, te jedino na taj način možemo rješavati probleme. Nismo se do sada nikoga plašili i sigurno ni u budućnosti nećemo.
Tekst se nastavlja ispod oglasa