Sanja Bilač: Ministrica obrazovanja kontinuirano ignorira primjedbe stručnjaka na cjelovitu kurikulnu reformu

Foto: Sanja Bilač

Znanstveno vijeće za obrazovanje i školstvo Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti (HAZU) 9. listopada 2017. objavilo je Izjavu za javnost u kojoj izražava zabrinutost zbog izostanka sustavne skrbi i društvenoga suglasja oko odgoja i obrazovanja. Upozoravaju na provedbu reforme koja se svodi na opremanje škola informatičkom opremom, argumente koji potvrđuju kako se Ministarstvo ne pridržava ključnih propisa odgojno-obrazovne politike i sustavno ih ne primjenjuje te ističu kako hrvatskom odgoju i obrazovanju prijeti funkcionalni kaos s nesagledivim negativnim posljedicama, piše Sanja Bilač za hkv.hr.

Aktualna ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak u potpunosti je ignorirala opasku i upozorenje najeminentnijih stručnjaka. Postavlja se pitanje u kojoj se zemlji resorna ministrica ima pravo oglušiti najavni poziv na (ne)odgovornost i upozorenje o posljedičnom prijetećem kaosu? Treba podsjetiti kako Divjak kontinuirano ignorira vodeće stručnjake HAZU-a, njihov doprinos od 150 recenzija na Cjelovitu kurikularnu reformu (CKR) te obezvređuje stav struke. Tako ministrica u javnosti ignorira ozbiljne primjedbe na CKR što je u potpunoj suprotnosti sa zaključkom recenzija koje argumentirano upozoravaju na neprovedivost i štetnost CKR-a.

Izvjesno je kako aktualno ministarstvo provodi politiku samovolje interesnih skupina koje u obrazovanju vide isključivo priliku za ostvarenje svojih interesa. Zato se umjesto reforme provodi digitalizacija i informatizacija škola što je zapravo samo forma, a sadržaj očito je nije predmet interesa. Što znače stručne recenzije nasuprot predviđenoj investiciji od 2,5 milijardi eura?

Što znači javni poziv nasuprot natječaju o mikro računalima s definiranom veličinom 6×6, težinom ispod 10 grama, a u svijetu postoji samo jedan takav model i to samo jednog proizvođača? Suvišno je i komentirati, jer bi i učenici u nižim razredima osnovne škole prepoznali korupciju i namještanje. Dakle, umjesto reforme, baca se prašina u oči. A Ministarstvo izaziva kaos!

Hrvatski odgoj i obrazovanje, pod parolom navodne depolitizacije obrazovanja, nikada do sada nije bio tako ispolitiziran, stručno difamiran i ignoriran. S druge strane, od dolaska Divjak nismo vidjeli ništa osim puštanja magle u vidu digitalizacije i informatizacije. I dok se druge zemlje, koje su krenule putem masovne digitalizacije nastave poput Njemačke, okreću novom trendu smanjivanja digitalnih sadržaja iz nastave, Hrvatska bezglavo srlja. Jer su odgoj i obrazovanje postali plodonosno područje interesnih skupina koje u suradnji s Ministarstvom koriste reformu za provođenje svojih ciljeva. U konačnici, izvjesno je kako aktualno Ministarstvo ne zastupa interese djece, škole, učitelja, znanosti, hrvatskoga društva. Hrvatska je opet pala na ispitu. Umjesto promjena, razvoja i poboljšanja imat ćemo isključivo pozitivne promjene na računima pojedinaca. Viva la Croatia!

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr/hkv.hr

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.