Profesor povijesti i sociologije Miljenko Hajdarović, pored svog je 18 godina dugog nastavničkog staža u osnovnim i srednjim školama, javnosti je prije poznat po dugogodišnjem profesionalnom, ali i političkom, aktivizmu. U posljednje vrijeme ga se spominjalo vezano uz sporni udžbenik povijesti, koji je konačno i povučen, ali uz njega se veže i pokušaj ‘reformiranja’ školstva, kao i LGBT aktivizam…
> Prof. Nazor u velikoj analizi za Narod.hr: Pogledajte što gimnazijalci uče o Stepincu, Milki Planinc, a tek o Domovinskom ratu
Sporna strukovna nagrada
Podsjetimo, u studenom Hajdarović je privukao pozornost “razotkrivanjem” sporne međunarodne strukovne nagrade “Global Teacher’s Awards” , u čijem su posjedu neki od njegovih hrvatskih kolegica i kolega.
Nakon što je Hajdarović svoje nalaze o podijelio na privatnom FB profilu, tekst je podijelila strukovna FB grupa Školska zbornica.
Kako je u tekstu poimenice navedena nastavnica dobitnica te nagrade, objava je izazvala spor, koji je završio tako da su administratori Hajdarovića isključili iz grupe.
> Nakon pisanja portala Narod.hr i kritika stručnjaka: Ministarstvo povuklo sporni udžbenik povijesti
Zašto je Jugoslavija važna?
Kako je je Narod.hr već pisao, on je koautor udžbenika povijesti za četvrti razred gimnazije, Zašto je povijest važna?, koje je Ministarstvo nakon pisanja portala Narod.hr i prigovora struke povuklo, gdje je na djelu prikaz nastanka suvremene hrvatske države kao neuspjelog pokušaja reforme socijalističke Jugoslavije, gdje kao glavni junaci figuriraju ljudi poput dvoje predsjednika Saveznog izvršnog vijeća SFRJ iz osamdesetih godina prošlog stoljeća, Milka Planinc i Ante Marković.
Možda će vas zanimati
Zašto MZO prihvaća pokušaj Hajdarovića i dr. u manipulaciji prikaza povijesnih događaja?
Miljenko Hajdarović proziva Ministarstvo znanosti i obrazovanja (MZO) da je „popušilo priču indijskim nagradama učiteljima“.
Ostavimo li po strani to da povjesničar ima pravo argumentirati i takvu tezu – pa bila ona implicitna ili eksplicitna, kao i njegovi argument za nju – on bi svakako morao moći odgovoriti na pitanje, kako se to točno prelazi iz režima, čiji Ustav prepoznaje verbalni delikt, u društvo koje tako nešto eksplicitno isključuje, eksplicitno afirmirajući pravo na slobodu izražavanja drugačijeg mišljenja?
Nikako, jer u dvadesetom stoljeću nije bilo komunističkog režima koji se pokušao iznutra reformirati, a da to nije završilo njegovom propašću, gdje su povijesni kontinuitet djelovanja u institucijama zadržali uglavnom bivši djelatnici i suradnici tajnih službi.
LGBTIQ sadržaji i “drugačije mišljenje” roditelja
Hajdarovićevo javno djelovanje – u rasponu od nastavne djelatnosti do aktivizma i suradnje na izradi politika reforme školstva – također ispisuje neke detalje za jedan zanimljiv CV.
Obrt Inter nos pokrenuo je Hajdarović u proljeće 2006. godine, a on je, između ostaloga, registriran i za ‘pomoćne uslužne djelatnosti u obrazovanju’.
Na Narod.hr već je bilo ispisano par redaka o Hajdarovićevim pohvalama i upotrebi slikovnice “Moja dugina obitelj” u nastavi sociologije:
Možda će vas zanimati
Hajdarović, član Jokićeve ekspertne skupine, ne negira svoje zagovaranje pedofilije u lektiri
Glavni urednik portala Hrvatski povijesni portal, profesor po
U tom smislu, ovaj nam se nastavnik predstavlja kao zagovornik i promicatelj LGBTIQ nastavnih sadržaja koje nadležno ministarstvo eksplicitno nije dopuštalo.
To ne čudi u najmanju ruku ako znamo kako je Hajdarović potpisnik “Izbornog proglasa o pravima LGBT građanki i građana Republike Hrvatske” iz 2016. godine, gdje među ostalim stoji:
“Naročito upozoravamo na tešku situaciju u kojoj se u danas u Hrvatskoj nalazi LGBT mladež, koja se obrazuje u javnom školstvu iz kojeg više od pedeset posto učenika i učenica izlazi s činjenično pogrešnim uvjerenjem kako je homoseksualnost bolest.
> Zašto MZO prihvaća pokušaj Hajdarovića i dr. u manipulaciji prikaza povijesnih događaja?
To je zastrašujući podbačaj hrvatskoga školstva, koji se u sljedećemu mandatu Vlade – neovisno o tome tko će je predvoditi – mora hitno ispraviti, ne samo zbog ugroze koju predstavlja za sve LGBT građane RH, nego i zbog toga što se znanstvene činjenice ne smiju stavljati u drugi plan u odnosu na predrasude, mržnju i dogme.”
Nepravilnosti u provođenju nastave
Na koncu, Hajdarović je u prošlosti bio i predmet postupka stručno-pedagoškog nadzora pokrenutog na zahtjev skupine roditelja (2009.) i ravnateljice škole (2010.) zbog cijelog niza nepravilnosti u provođenju nastave, ocjenjivanju te ponašanju spram učenika tijekom školskih godina 2007/08. i 2008/09., pri čemu je konačni nalaz nadzora Agencije za odgoj i obrazovanje od 04. veljače 2010. ocijenio prigovore roditelja i dio prigovora ravnateljice opravdanima.
Možda će vas zanimati
Donosimo nalaz inspekcije: Hajdarovića, člana Jokićeve stručne radne skupine, roditelji opravdano kritizirali zbog lošeg vođenja nastave
Na Facebooku Miljenka Hajdarovića nekoliko puta dnevno možete pronaći objave i pozive na prosvjed ove godine.
Spajanje nespojivog
Kako vidimo, CV čakovečkog nastavnika baca stanovitu sjenu na njegov rad, kako u samoj nastavi, tako i u njegovoj participaciji u pokušajima reforme školstva, još tamo od izrade kontroverznog kurikula Građanskog odgoja i Ekspertne skupine za provođenje cjelovite reforme kurikuluma Borisa Jokića.
Naime, čini se kako Hajdarović ulazi u kategoriju onih koji bez nekog većeg problema u vlastitim glavama kombiniraju naizgled potpuno nespojiva intelektualna stajališta: s jedne strane isticanje i pozitivno vrednovanje kontinuiteta Republike Hrvatske sa socijalističkom Jugoslavijom, a s druge strane promicanje dominantno globalističkih ideologema poput LGBTIQ i održivog razvoja, čija načela onda oni nastoje primijeniti u procesu poučavanja ili, ako im to pođe za rukom, ugraditi u sama načela školstva.
Tekst se nastavlja ispod oglasa