Sindikat učitelja i nastavnika prikupio skoro tri tisuće potpisa za jednogodišnju odgodu ‘Škole za život’ HNS-ove ministrice Divjak

Foto: fah, Thinkstock; fotomontaža: narod.hr

Sindikat Preporod prikupio je 2980 potpisa učitelja i nastavnika koji traže jednogodišnju odgodu frontalne primjene “Škole za život” zbog neopremljenosti škola i nedovoljne edukacije učitelja i nastavnika, istaknuto je u četvrtak na konferenciji za novinare tog sindikata.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Potpisi su prikupljani od 25. lipnja do 5. srpnja u 154 osnovne i srednje škole, izvijestio je predsjednik tog sindikata Željko Stipić te ocijenio da je jednogodišnja odgoda “Škole za život” jedino što je ispravno prema djeci i roditeljima.

“Nedvojbena nepripremljenost učitelja i nastavnika za ‘Školu za život’ i njihova nedovoljna edukacija, propusti vezani uz opremanje škola i nabavu opreme, različiti uvjeti rada u našim školama rezultirat će ozbiljnim posljedicama”, ocijenio je Stipić.

Najavio je da će potpise uz zahtjev za jednogodišnju odgodu frontalne primjene “Škole za život” predati premijeru Andreju Plenkoviću od kojega će zatražiti i sastanak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ocijenio je da bi broj potpisa uz zahtjev bio veći da se nisu prikupljali u nepovoljno vrijeme te da “nije bilo straha među zaposlenima u školama koji su, sklone revanšizmu, prosvjetne vlasti uspjele posijati u zbornicama”.

Stipić je rekao da je nepripremljenosti nastavnika i učitelja, među ostalim, svjedoče pitanja koja je Udruga srednjoškolskih ravnatelja 3. srpnja poslala Ministarstvu znanosti i obrazovanja o primjeni kurikularne reforme.

“Mnogi zaposleni u školama, njih najmanje pet tisuća, do danas nisu pristupili platformi ‘Loomen’ koja ih priprema za ‘Školu za život'”, rekao je i dodao da se o toj platformi početkom godine govorilo da nije obvezna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kurikul povijesti: HAZU dao negativnu recenziju, bavarska recenzija s netočnim prijevodom, bez potpisa odgovorne osobe

Fijasko ‘Škole za život’ HNS-ove ministrice Divjak: ‘Teško je i naporno, puno improviziramo’

HHO: ‘Ministrica Blaženka Divjak nije sposobna za uspostavljanje kvalitetnog i reformski očekivanog djelovanja Ministarstva znanosti i obrozovanja’

Tekst se nastavlja ispod oglasa

(VIDEO) Dr. sc. Hasanbegović: ‘Andrej Plenković i Blaženka Divjak provode ideološko-koruptivni eksperiment i nasilje nad hrvatskim obrazovnim sustavom’

Ivica Šola: Ministrica Divjak bacila je molotovljev koktel na djecu i obrazovanje

Spomenuo je i nedavnu inicijativnu da se krajem kolovoza u osposobljavanje učitelja i nastavnika uključe i savjetnici Agencije za odgoj i obrazovanje, koju je ocijenio dobrodošlom, ali zakašnjelom.

“Nevjerojatno je kako se sredinom srpnja, doslovce ‘pet do 12’ uključuje ta agencija, institucija koja je do sada bila potpuno isključena i ni na kakav način nije sudjelovala u svemu što se do sada radilo”, izjavio je Stipić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pozvao je da se njihov zahtjev za odgodu frontalne primjene “Škole za život” preispita ozbiljno kako se sama ideja kvalitetne preobrazbe školskog sustava ne bi kompromitirala na duže vrijeme.

Podsjetimo, pompozno najavljivan eksperimentalni program “Škola za život” pokazao se potpunim promašajem. Iako se ministrica Blaženka Divjak unaprijed ograđivala kako će se nedostaci popravljati u hodu, poteškoće i dalje postoje, a većina nastavnika, ali i roditelja, nezadovoljna je programom.

“Torbe su teže, gradivo kompliciranije, udžbenici šturo napisani i bez objašnjenja, što se posebno odnosi na matematiku. Program je gotovo potpuno izmijenjen, bez ikakvog objašnjenja”, istaknula je jedna nezadovoljna majka postavljajući logično pitanje: “Zašto se ušlo u takve promjene bez pravovremenog i valjanog obavještavanja javnosti? Zašto je “reforma” morala početi pod hitno i bezuvjetno? Smatra da su javnost, a posebice roditelji trebali biti bolje obaviješteni o tome što očekuje njih i njihovu djecu u “nametnutom eksperimentalnom projektu nepoznate skupine autora”. Što se tiče matematike, dodala je, udžbenici nemaju rješenja koja pomažu učenicima provjeru točnosti, kao što je to bio do sada slučaj.”

“Očito je, dakle, da je u eksperimentalnom programu Škole za život bio više naglasak na eksperimentu, a manje na stjecanju znanja i umjesto da pomogne učenicima da se osamostale, još više je uključila roditelje koji se, uz svakodnevne obveze, sada dodatno muče kako pomoći svojim školarcima da što lakše prebrode ovu školsku godinu. Providna PR manipulacija i mahanje lakšim udžbenicima i torbama dovelo je samo do toga da su neke cjeline iz predmeta izbačene bez ikakvog smisla i razloga, sve na silu kako bi se postigla željena “gramaža”. Žalosno”, tvrdi druga razočarana majka.

Problem je ističu i u pretjeranom gledanju u zaslone, točnije tablete koje Škola za život propisuje.

“Jedno je sigurno, znamo tko od toga neće imati nikakve koristi. To su naša djeca. I tako previše vremena provode pred ekranima. Ta činjenica sve više zabrinjava mnogobrojne ugledne domaće i strane psihologe, psihijatre, liječnike, koji su zabrinuti za fizičko i mentalno zdravlje djece uslijed takve izloženosti digitalnoj revoluciji.”, ocijenila je majka učenika koji pohađa eksperimentalni program.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.