Dr. Željka Markić tužila je zbog klevete: RTL-ova Danka Derifaj treći put odgodila ročište

Foto: Snimka zaslona

Dr. Željka Markić tužila je Danku Derifaj, novinarku RTL-a, zbog klevete. U četvrtak, 7. rujna, trebalo se održati ročiste, no ono se nije održalo jer ga je Derifaj treći put odgodila.

Naime, 23. svibnja 2016. godine emitiran je prilog u emisiji RTL Direkt u kojem je Derifaj iznijela niz neistinitih činjeničnih tvrdnji o dr. Željki Markić, iako je znala da su iste neistinite.

Video prilog pogledajte OVDJE.

Tako je naznačenog dana u emisiji RTL Direkt u prilogu o nacionalnom “Hodu za život, obitelj i Hrvatsku” iznijela tvrdnje sljedećeg sadržaja: “Teza o pobrkanim lončićima možda može objasniti činjenicu da najveća hrvatska zagovornica obitelji i rađanja posluje s proizvođačima kontraceptiva”; “Kad je netko protiv pobačaja onda je vrlo neobično da zarađuje od tableta koje sprječavaju začeće?”; “Hrvatska je trenutno po upotrebi kontracepcije među zadnjima u Europi. Kada bi došlo do zabrane pobačaja, porasla bi i potražnja za kontracepcijom. Siguran prihod za one koji je prodaju, zar ne?”.

Također, istog je dana prilog iz emisije RTL Direkt sa cjelokupnim sinopsisom priloga koji sadrži gore citirane navode uz dodatnu tvrdnju sljedećeg sadržaja: “Hod za život su predvodile dvije žene koje su svaka na svoj način povezane s farmaceutskom industrijom koja proizvodi pilule za dan poslije”, objavljen u internetskom članku koji potpisuje okrivljenica i to na ovoj poveznici.

Na taj je način novinarka RTL-a iznijela neistinite činjenične tvrdnje koje štete časti i ugledu gđe Željke Markić, a za koje je znala da su neistinite, te su one, s obzirom da su iznesene putem televizije i računalnog sustava ili mreže, postale pristupačne većem broju osoba, pa je time počinila kazneno djelo protiv časti i ugleda – klevetu.

Narod.hr  ranije je od dr. Markić zatražio komentar cijelog slučaja kojeg prenosimo u cijelosti: “Danki Derifaj dala sam izjavu o ponavljanoj laži kako se moja tvrtka „bogati prodajom i kliničkim ispitivanjima“ kontraceptivnih ili abortivnih sredstava. U kameru sam joj ponovila da je to laž. Kao dokaz sam ponovila da moja tvrtka uopće nije registrirana za trgovinu lijekovima ili kontracepcijom, i da nije nikad dobila obavezno dopuštenje za kliničko ispitivanje vezano za kontracepciju ili abortivnu pilulu za dan poslije – što se lako može provjeriti u nadležnim institucijama. Unatoč svemu tome, Danka Derifaj napravila je prilog u kojem je prevarila gledatelje i širila laži o meni. Danku Derifaj osobno poznajem, surađivala sam s njom 3 godine na Novoj TV kad sam ja radila kao urednica Dnevnika te pokretač i urednica emisije Provjereno. Upravo sam njoj dala izjavu, jer sam računala da je profesionalac i da će, bez obzira, slagala se ili ne sa Hodom za život, obitelj i Hrvatsku – profesionalno obaviti svoj posao. Tužila sam ju za klevetu, jer mislim da je važno početi razlikovati profesionalne od neprofesionalnih novinara u Hrvatskoj”.

Podsjećamo, dr. Markić je osoba koja je u široj javnosti poznata kao predsjednica udruge U ime obitelji. Kroz svoje društveno djelovanje prepoznata je kao osoba koja promiče obiteljske vrijednosti i zalaže se za društveno okruženje po mjeri obitelji i promicanje temeljnih ljudskih vrijednosti te uživa veliki ugled u području javnog djelovanja o navedenim temama.

Zbog svega navedenog u prilogu, dr. Markić je odlučila podnijeti tužbu protiv ove “nagrađivane novinarke”, a tekst tužbe možete pročitati ovdje:

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download [1.22 MB]

Zapisnik s prvog ročišta možete vidjeti u nastavku:

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download

Danka Derifaj, koja je inače na televiziju kročila kao voditeljica vremenske prognoze na Novoj TV, da bi zatim radila u emisiji Red Carpet, nakon čega je prešla u informativni program, članica je izvršnog odbora HND-a. Ovog ožujka, navodno na nagovor Zorana Šprajca, prešla je s Nove TV – točnije iz emisije Provjereno – na RTL, gdje obavlja urednički i novinarski posao u informativnoj emisiji RTL Direkt.

“Danka je nešto najbolje što postoji na domaćem televizijskom terenu, njezino znanje i strast za dobru novinarsku priču cijelom našem timu će donijeti novu energiju i siguran sam kako ćemo s njom napraviti još jedan veliki korak prema našoj publici. Nema boljega načina da se obilježi godišnjica Direkta”, izjavio je tada Zoran Šprajc za RTL.

Podsjećamo, Derifaj je prije toga provela devet godina u magazinu Provjereno u kojem se bavila istraživačkim novinarstvom. Povjerenstvo HND-a joj je dodijelilo nagradu Velebitska degenija (za najbolji novinarski rad o zaštiti okoliša), za tri reportaže: Zagađenost Sutle, Divlja odlagališta i Smeće iz Albanije, koje su emitirane u Provjerenom 2010. godine.

Uz to, Derifaj je 2011. godine primila i nagradu HND-a Marija Jurić Zagorka za televizijsko novinarstvo, točnije za prilog o dugoreškoj tvornici koja je prerađivala opasni otpad.

Ta ista novinarka je očito ipak sklona istraživanje i objektivnost uključivati i isključivati kako joj odgovara, jer je 23. svibnja u u emisiji RTL Direkt iznijela niz neistina o Željki Markić.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr