U Dubrovniku propagirali sadržaje pseudoznanstvenih naučavanja o dječjoj seksualnosti

Građanska inicijativa „Ne dirajte djecu“ u svom priopćenju za medije naglašava kako su se na 40. godišnjem okupljanju Međunarodne akademije za sekusalna istraživanja (IASR), Konferenciji o seksualnim istraživanjima koja se održavala u Dubrovniku 25. do 28. lipnja, propagirali „sadržaji pseudoznanstvenih naučavanja o dječjoj seksualnosti“, a u organizaciji Aleksandra Štulhofera na kojem su se okupili „kinseyevski znanstvenici“.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako ističu, među predavačima u dijelu programa pod nazivom „dječja seksualnost“ bila je profesorica „University of Western Sidney“ Kerry H. Robinson s „teško pronicljivom temom – Istraživanje dječjih seksualnih subjektiviteta: spoznaja, čežnja i uspostava heteronormativnog subjekta“ čiji se sadržaj detaljnije može iščitati u znanstvenom radu „Australasian Journal of Early Childhood“ iz 2005. godine, a u kojem objašnjava što je heteronormativnost, što je queer teorija i što može queer pedagogija ponuditi odgojiteljima u ranom djetinjstvu, odnosno u kojem se zalaže za „queering roda u ranom odgoju djece“.

Incijativa „Ne dirajte djecu“ citira u priopćenju objašnjenja profesorice Robinson za riječ „heteronormativnost“, a za koju navodi kako ona označava termin kada je heteroseksualnost označena kao norma na području spolnosti te „ono što se smatra normalnim i prirodnim stanjem heteroseksualnosti postiže se procesom normalizacije, oslanja se na prirodni red stvari, prvenstveno pomoću načina na koji se heteroseksualnost povezuje uz muško – žensko biološko dvojstvo i prokreaciju…“.

Nadalje, Inicijativa prenosi objašnjenje profesorice Robinson za queer teoriju za koju navodi kako ista proizlazi iz poststrukturalističkih teoretskih perspektiva, utvrđuje stajalište da identiteti nisu fiksirani ili stabilni, nego da su promjenjivi i umjetno uspostavljeni, te kako queer teorija ruši stajalište da je rod određenog pojedinca nerazdvojivi utemeljen u pojedinčevu tijelu obilježen spolom, ohrabrujući pluralitet i mnogostrukost roda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako navode, Robinson objašnjava kako queer pedagogija nastoji kritički istražiti što se smatra prirodnim u pitanjima roda i spolonosti. Primjerice, da se heteroseksualnost smatra prirodnom, neupitnom i jedinom ispravnom spolnošću, predstavlja ometanje i rušenje kulturalnih dvojstava muško – žensko, spol – rod, heteroseksualno – homoseksualno…

„Queer pedagogija ohrabruje odgojitelje da postavljaju pitanja, neovisno o tome koliko heretičkim se ona ispočetka doimlju, koja rasvjetljuju i bacaju izazov pred pojedine načine na kojima se normaliziraju formiranje roda i spolnosti, do točke da ona postaju neupitno. Primjerice, što bi se dogodilo kada bi Barbie bila prepoznata kao lezbijka, ili kao queer? Kako bi to izazvalo percepcije koje djeca i odrasli imaju o Barbie? Što nam ta situacija govori o Kenu?“, prenose u prioćenju za medije.

Incijativa “Ne dirajte djecu” prenosi primjer Robinsonove koja navodi kako je Barbie koju nije bilo lako iščitati kao heteroseksualnu, a koja je bila u rukama 6-godišnje djevojčice, djevojčica unakazila te sakrila na dno police što Robinsonova objašnjava kao „kaznu zbog svoje rodne ‘posrnulosti’“ te kako je „izopćena od svojih dostojnijih hetero-ženstvenih rođakinja“.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.