U Rijeci će se od 21. do 23. travnja održati prvi Festival menstruacije i to u organizaciji tamošnje “ljudskopravaške” udruge PaRiter koja godinama, uz pomoć izdašnih donacija inozemnih vlada i udruženja, nastoji u obrazovni sustav uklopiti, kako kažu, ”tekovine modernog društva” te im je među glavnim ciljevima ”borba za reproduktivnu pravdu kao preduvjeta za samoostvarenja pojedinaca i pojedinki”. Festival je osim ženama, namijenjen, kako kažu organizatorice, i ”osobama koje menstruiraju”.
”Prvo izdanje posvećujemo, kako i priliči, prvoj menstruaciji – menarhi. U festivalskom formatu menstruacijom ćemo se baviti kroz kreativne i praktične radionice za djevojčice, mlade i starije žene i osobe koje menstruiraju, kroz mnoge razgovore, kreaciju i edukaciju”, stoji u najavi festivala.
Festival uključuje izradu fanzina, radionicu za srednjoškolke pod nazivom “Menstrualna pravda”, okrugli stol o tabuizaciji menstruacije, radionicu šivanja za djevojčice pod nazivom “Kapljica”, u Dječjoj kući u Rijeci razgovarat će se na temu prve mjesečnice…
Na predavanju “Klitopismenost svima” o važnosti klitorisa govorit će Karla Horvat Crnogaj, kako navode organizatori, aktivistica i producentica iz Zagreba, posljednjih 15-ak godina aktivna je na nezavisnoj kulturnoj sceni, u civilnim inicijativama s područja ljudskih prava i feminizma te drugim kritičkim i progresivnim angažmanima. Njezin profesionalni angažman uključuje rad u Ženskoj infoteci, Dominu (Queer Zagreb), Ženskoj sobi i trenutačnu poziciju u Zakladi Zajednički put. Sudjeluje u organizaciji nekoliko Povorki ponosa, prosvjeda za satiru, kampanje Drugotna, prosvjeda Hrvatska to može bolje, događaja inicijativa #spasime a trenutačno je aktivna članica inicijativa Ponosni Zagreb i Platforma za reproduktivna prava.
Da sve bude u znaku menstruacije, festival završava Blody Mary zabavom.
Osobe koje menstruiraju
Udruga PaRiter navodi da će se menstruacijom baviti kroz kreativne i praktične radionice za djevojčice, mlade i starije žene i “osobe koje menstruiraju…”.
S izrazom “osobe koje menstruiraju” implicira se da menstruaciju ne moraju nužno imati samo žene već i osobe koje se smatraju muškarcima, nebinarnima, fluidnima…
Ovu genderističku sintagmu prošle je godine uvela u službeni “novogovor” i zagrebačka gradska uprava na čelu s ekstremno lijevom strankom Možemo.
U Programu za mlade grada Zagreba od 2022. do 2025., strateškom dokumentu koji je predložio zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević i njegovi istomišljenici iz ultra lijeve stranke Možemo, navedene su “osobe koje menstruiraju” i “ginekološki pregledi za mlade osobe”, ne žene.
Možda će vas zanimati
Ludilo rodne ideologije u punom sjaju: Tomaševićeve 'osobe koje menstruiraju' tek su početak, pogledajte što se vani događa
Tomaševićev strateški dokument Program za mlade grada Zagreba od 2022. do 2025., vrvi riječima koje propisuje LGBT agenda…
Prema “novogovoru” uspostavljenom na temeljima agresivne transrodne agende nije više poželjno govoriti o ženama i muškarcima.
Stoga nije neobično da se i riječka udruga PaRiter, koja pripada konglomeratu udruga koje godinama guraju ekstremno lijevu ideologiju u školstvo, zakone i javni diskurs, koristi “rodno neutralnim” izrazom za žene.
>Rodna ideologija ušla na Sveučilište u Rijeci: Udžbenik iz ‘rodnih studija’ financirala Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva
Iza kojih akcija stoji PaRiter?
Ova udruga stoji iza tzv. Noćnog marša povodom međunarodnog dana žena održanog u Rijeci, priključila se prikupljanju sredstava za usmrćivanje nerođenog djeteta Mirele Čavajde u Sloveniji. Udruga PaRiter osnovana je 2014. godine, sjedište joj je u Rijeci, a na čelu joj je Marinella Matejčić.
O PaRiteru i Marinelli Matejčić nedavno je pisao Narod.hr u članku o zahtjevima Platforme za reproduktivnu pravdu, koju su 2017. godine osnovali PaRiter i fAktiv, a vezanima uz abortus, a PaRiter se spominje i u članku o organizacijama koje se u milijunskim iznosima financiraju iz Europskog socijalnog fonda i Državnog proračuna Republike Hrvatske.
Udruga stoji i iza organizacije tzv. “Hoda za slobodu”, koji se održavao u isto vrijeme u Rijeci kao i Hod za život.
Pobacila jer je teško dvoje djece poslati van na fakultet?!
Sama Matejčić javno je progovorila o svom pobačaju na koji se odlučila jer je smatrala da ne može financijski skrbiti o dvoje djece, s obzirom na to da je već bila majka jednog djeteta, te istaknula da ne vjeruje u sintagmu da gdje ima za jednom, ima i za dvoje.
Tražila je na pregledu, prije nego je pobacila, da joj ginekologinja ne daje slike s ultrazvuka i da ugasi zvuk na uređaju kako ne bi morala slušati, kako kaže, “otkucaje embrija”.
Ispričala je kako je s njom u čekaonici bila žena s blizanačkom trudnoćom i govori kako si ta žena nije mogla priuštiti da “preleži cijelu trudnoću” jer se morala brinuti za još jedno dijete i obiteljski biznis.
Govori kako se za pobačaj odlučila jer svom prvom djetetu želi omogućiti školovanje te da je jako teško dvoje djece upisati na fakultet, pogotovo ako dijete ide na fakultet u inozemstvu ili drugom gradu.
Od “hopacupa” i vibratora do antifašizma
Djelatnost PaRitera, kako je Narod.hr već pisao, doista je šarolika i razgranata, kakve su i mreže suradnje s drugim domaćim civilnim udrugama i međunarodnim organizacijama, kolektivima i pojedincima. Do šire javnosti dopre dio aktivnosti (Hod za slobodu, osmomartovski Noćni marš, akcija #ženeujavnomprostoru), a dio ne dopire.
Tako, govoreći o 2019. godini, nezamijećene i bez odjeka u javnosti ostaju primjerice radionica protestnog bubnjanja i radionica isprobavanja megafona i smišljanja parola.
Nezasluženo nezamijećeno i bez većeg odjeka ostaje i povezivanje PaRitera te još dviju udruga civilnog društva – Lezbijske organizacije Rijeka (LORI) i Centra za nenasilje i ljudska prava (udruga i savjetovalište SOS Rijeka) – s ustanovama visokoga obrazovanja kroz suradnju u osmišljavanju i izvođenju kolegija “Rod, seksualnost, identiteti – od opresije do ravnopravnosti”, čiji je nositelj Centar za ženske studije pri Filozofskom fakultetu u Rijeci, a koji se izvodi na diplomskom studiju kulturologije na Filozofskom fakultetu u Rijeci.
Možda će vas zanimati
Udruga PaRiter i trostruka uloga civilnih LGBTIQ udruga u Hrvatskoj
“Revolucionarno nastrojen kadar, stasao u LGBTIQ udrugama, prodire u prethodno ocrnjene, u javnosti kompromitirane i financijski iscrpljene javne i državne ustanove”
PaRiterke vode i hopacupa.org gdje obrađuju teme kao što su ‘5 savjeta za uspješan trojac’, ‘Najčešća pitanja u vezi analnog seksa’, ‘Kako sakriti zvuk vibratora od ukućana’, ‘Zašto koristiti seksualne igračke?’
Što pišu o svojim aktivnostima?
Na linku o aktivnostima udruge stoji sljedeće:
- Educiranje djece i mladih o ljudskih pravima, procesu odlučivanja i demokracije
Poticanje djece i mladih na aktivnu participaciju i kritičko razmišljanje
- Ljudska prava: vjerujemo u potpunu primjenu principa ljudskih prava, uključujući one koje proizlaze iz nacionalnih te međunarodnih zakona te vjerujemo kako su sva ljudska prava međusobno povezana, ovisna i neodjeljiva. Predane smo uklanjanju svih diskriminacija koje se temelje na rodu, seksualnosti, religiji, godinama, tjelesnoj i psihičkoj sposobnosti, etničkoj pripadnosti, rasi, nacionalnosti, klasi i drugim identitetima.
- Antifašizam: sav naš rad, vrijednosti i stavovi proizlaze iz maksime antifašizma kao civilizacijske tekovine koje nam je u nasljeđe ostavilo 20. stoljeće. Odupiremo se bilo kakvim oblicima jednoumlja, nacionalnog i religijske isključivosti, kulta tradicije i herojske smrti, netrpeljivosti prema različitosti, mačizma, militarizma, selektivnog populizma i svim ostalim idejama koje zagovaraju homogenost i bespogovornu poslušnost nacije.
- Pravednost i sistemske promjene: naš cilj je izgradnja društva koje se temelji na socijalnoj, kulturnoj, ekonomskoj i reproduktivnoj pravdi, dokidanju svih oblika sistemske opresije, uključujući patrijarhat, fundamentalizam, fašizam i korporatizam koje prijete našim životima. Težimo svijetu u kojem je sloboda i moć raspodijeljena na način koji omogućuje svima da rastu sukladno svojim težnjama.
Očito je da aktivisti na svojim stranicama pišu već dobro poznatom terminologijom. Često se događalo da se mediji, političari i nevladine udruge koriste ovakvom terminologijom u javnom životu za stigmatizaciju i etiketiranje političkih i ideoloških protivnika i grupacija koje se ne slažu s njihovim pogledom na društvo i svijet.
Tekst se nastavlja ispod oglasa