Udruga Status M je na Filozofskom fakultetu u Zagrebu studentima pedagogije i odgajateljima u vrtiću Prečko održala “pilotiranje programa za promicanje rodne pravde i borbu protiv rodnih stereotipa u predškolskom i osnovnoškolskom odgoju i obrazovanju”.
Program je pokrenut pod nazivom “Program K!, a riječ je o akciji koja je dio projekta: “KINDER – Tackling gender stereotypes in education and early childhood: building a Gender-Responsive Pedagogy in Children’s Education” (KINDER – Borba protiv rodnih stereotipa u obrazovanju i ranom djetinjstvu: izgradnja rodno odgovorne pedagogije u obrazovanju djece).
Kako iz udruge navode: “Projekt KINDER za cilj ima razviti učinkovit i inovativni program obrazovanja za stručnjake i stručnjakinje koje rade s djecom predškolske (3-6 godina) i osnovnoškolske (7-12 godina) dobi. KINDER će učiteljima_cama, odgajateljima_cama i ostalom osoblju pružiti rodno osjetljive i rodno transformativne alate koji će im omogućiti da odgovore na specifične potrebe djevojčica i dječaka u procesima poučavanja i učenja iz perspektive rodne ravnopravnosti”.
Taj je projekt financiran iz Program Europske unije za prava, jednakost i građanstvo za razdoblje od 2014. do 2020. godine. Projekt je započeo 1. siječnja 2021., a završava 31. prosinca ove godine. U njemu sudjeluju Španjolska, Portugal i Hrvatska, a tim iz Hrvatske čine Tamara Tokić, Anamarija Sočo i Monika Pažur.
Tko stoji iza projekta u Hrvatskoj?
Tokić je završila Akademiju primijenjene umjetnosti u Rijeci te u svojoj biografiji navodi da je “uključena u osmišljavanje i razvoj obrazovnih programa za djecu i mlade, kao i aktivnosti podizanja svijesti o ravnopravnosti spolova, inkluziji, prevenciji nasilja i zdravim stilovima života”.
Sočo je studirala sociologiju i engleski jezik i književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Od 2004. godine angažirana je volonterski i profesionalno u organizacijama civilnoga društva, između ostaloga u Zelenoj akciji i Pravu na grad u kojima je jedan od ključnih ljudi bio današnji gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević. Ona je također sudjelovala na projektu EQUI-X koji se bavio promicanjem “inovativnih strategija koje se bave izgradnjom rodnih identiteta i uključivanje muškaraca i dječaka u nenasilne modele muškosti”. Trenutačno je članica vladine stručne skupine zadužene za izradu nacionalne strategije ravnopravnosti spolova.
Monika Pažur je poslijedoktorandica na Katedri za pedagogiju na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu. Područja njezinih interesa i aktivnosti obuhvaćaju demokratizaciju odgojno-obrazovnih institucija, građanski odgoj i obrazovanje, školsku kulturu i školsko vođenje. Za sebe navodi da je edukativna trenerica za ljudska prava i demokratsko građanstvo.
Tekst se nastavlja ispod oglasa