Usvojena Direktiva o uspostavi infrastrukture za alternativna goriva

Kako bi se ostvarila najšira moguća uporaba alternativnih goriva za promet i istovremeno osigurala tehnološka neutralnost te radi promicanja održive električne mobilnosti u cijeloj Europskoj uniji, Europski parlament i Vijeće Europske unije usvojili su Direktivu o uspostavi infrastrukture za alternativna goriva, izvijestili su danas Savez za energetiku Hrvatske i Radna skupina za razvoj održive i niskougljične mobilnosti Saveza.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naime, Europska unija je temeljem postavljenog cilja 10-postotnog tržišnog udjela energije iz obnovljivih izvora u gorivima namijenjenim upotrebi u prometu, kao trenutačno najvažnija alternativna goriva s potencijalom za dugoročno nadomještanje nafte, utvrdila da su to električna energija, vodik, biogoriva, prirodni plin i ukapljeni naftni plin (UNP), također s obzirom na mogućnost njihove istovremene i kombinirane uporabe, primjerice, pomoću sustava tehnologije dvojnog goriva.

Kako ističu, strateški cilj Direktive jest smanjenje ovisnosti o nafti uz istovremeno ublažavanje negativnog utjecaja prometa na okoliš.

Ovom Direktivom utvrđuje se zajednički okvir mjera za postavljanje infrastrukture za alternativna goriva u EU kako bi se na najmanju moguću mjeru smanjila ovisnost o nafti i ublažio negativni utjecaj prometa na okoliš. Ovom se Direktivom utvrđuju minimalni zahtjevi za izgradnju infrastrukture za alternativna goriva, uključujući mjesta za punjenje električnih vozila i mjesta za opskrbu prirodnim plinom (UPP i SPP) i vodikom, koji se provode putem Nacionalnih okvira politika država članica, kao i zajedničke tehničke specifikacije za takva mjesta za punjenje i opskrbu te zahtjeve za informiranje korisnika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kao i svaka druga članica EU, Hrvatska će najkasnije do 18. studenog 2016. morati EK-u predstaviti svoj Nacionalni okvir politike (ili Nacionalni politički okvir; NPO) za razvoj tržišta u pogledu alternativnih goriva u prometnom sektoru i za postavljanje odgovarajuće infrastrukture. NPO će morati, između ostalog, sadržavati procjenu trenutačnog i budućeg razvoja tržišta, nacionalne pojedinačne i skupne ciljeve te mjere potrebne za ostvarivanje tih ciljeva. Do navedenog datuma sve zemlje članice će morati i navedenu Direktivu prenijeti u nacionalno zakonodavstvo u vidu zakona i drugih propisa potrebnih za usklađivanje s istom.

Prema toj Direktivi, države članice putem NPO-a osiguravaju da se do 31. prosinca 2020. uspostavi primjereni broj javno dostupnih mjesta za punjenje kako bi se osiguralo da električna vozila mogu prometovati barem u gradskim/prigradskim aglomeracijama i drugim gusto naseljenim područjima te, prema potrebi, u okviru mreža koje određuju države članice.

Okvirno bi primjereni prosječni broj mjesta za punjenje trebao odgovarati najmanje jednom mjestu za punjenje na 10 automobila, također uzimajući u obzir tip automobila, tehnologiju punjenja i raspoloživost privatnih mjesta za punjenje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.