Foto: fah, snimka zaslona, montaža narod.hr

Programsko vijeće HRT-a je većinom glasova i uz izdvojena mišljenja usvojilo zaključak kojim se ograđivanje vodstva nacionalne radiotelevizije od novinara i voditelja Aleksandra Stankovića ocjenjuje ozbiljnim propustom.

U zaključku stoji da se ograđivanjem od Stankovića ”jasno krši niz osobnih i političkih sloboda i prava propisanih Ustavom RH”, a posebice članak u ”kojem se ističe da sloboda izražavanja misli obuhvaća slobodu tiska i drugih sredstava priopćavanja, slobodu govora i javnog nastupa te zabranjuje cenzuru čime se jamči novinarima pravo na slobodu izvještavanja”.

Pogledajte koji su kandidati za članove Programskog vijeća HRT-a dobili najviše glasova!

Vijeće je predloženi zaključak donijelo sa sedam glasova za i četiri protiv nakon gotovo trosatne rasprave. Dopredsjednik Programskog vijeća Nikola Baketa bio je predlagatelj zaključka u kojem se navodi i da je Stanković emisiju ”Nedjeljom u 2” 19. studenoga vodio ne odstupajući od uobičajenog načina vođenja i uređivanja emisije.

Marko Ljubić zahtjeva od rukovodstva HRT-a stegovni postupak protiv Aleksandra Stankovića zbog teških profesionalnih pogrešaka

Velimir Bujanec: Danas je jedan dobar Srbin pokazao lošem Srbinu da je prije svega – loš voditelj!

‘Ograda zabrinjavajuća jer sugerira da postoje pitanja koja nije dopušteno postavljati’

”Jasno istaknuvši postojanje agresije na Republiku Hrvatsku, Stanković je uobičajeno provokativnim stilom razgovarao s gostom o pobuni dijela srpskog pučanstva u Republici Hrvatskoj, ničim ne osporavajući Deklaraciju o Domovinskom ratu. Ograđujući se od svoga novinara, HRT mu pritom imputira isticanje stavova koje u emisiji uopće nije isticao, svrstavajući se uz razne udruge koje su, tumačeći emisiju pogrešno, protiv Stankovića javno pokrenule hajku. Ograda je zabrinjavajuća jer sugerira da postoje pitanja koja nije dopušteno postavljati i teme o kojima se ne smije raspravljati”, ističe se u zaključku,

U usvojenom zaključku stoji i da većina članova Programskog vijeća HRT-a, uz izdvojena mišljenja, podsjeća da su u nizu svojih rasprava, u dužem vremenskom periodu, upozoravali na pogrešne programske i upravljačke postupke raznih rukovodstava HRT-a. Ti su postupci doveli do ukidanja kvalitetnih emisija i odlazaka cijenjenih novinara te do pada ugleda i gledanosti HRT-a, ističe se u zaključku.

Predrag Mišić-Peđa: Od 145.000 Srba u Hrvatskoj Pupovac dobiva 8.000 glasova – on ne predstavlja srpsku nacionalnu manjinu!

Predsjednik Programskog vijeća Zdravko Kedžo nije bio suglasan sa zaključkom većine vijećnika te je u izdvojenom mišljenju istaknuo kako je Stanković intervju s gostom Predragom Mišićem u ”Nedjeljom u 2” napravio ispod opće novinarske i profesionalne razine koju HRT mora imati kao javni servis. I to ne zbog propitivanja teza o Domovinskom ratu već o inzistiranju na tezi o građanskom ratu, istaknuo je Kedžo.

Protiv predloženog zaključka bio je i Zorislav Lukić ističući da se ne može složiti s tezom izrečenom u ”Nedjeljom u 2” o građanskom ratu, a član Programskog vijeća Ivo (Ivica) Lučić upitao se jesu li ovlasti Programskog vijeća ocjenjivati program ili komentirati i osuđivati poteze uprave. Lučić je dodao i kako vodstvo HRT-a nije poduzelo nikakve sankcije protiv Stankovića, već se samo ogradilo od teza izrečenih u emisiji.

Član Vijeća iz redova zaposlenika Dean Šoša rekao je da ne vidi na koji je način u navedenoj emisiji dovedena u pitanje Deklaracija o Domovinskom ratu te kako ne pristaje na tezu da je postavljanje novinarskog pitanja iznošenje stava. Smatra i kako ograđivanje vodstva HRT-a ostavlja ”gorak okus” da javna radiotelevizija reagira na temelju reakcija drugih, u ovom slučaju braniteljskih udruga.

Za predloženi zaključak glasovali su, između ostalih, Ivica Maštruko, Saša Milošević i članica Vijeća iz redova zaposlenika Maja Sever koja je, osim obrane kolege Stankovića, kazala i da je HRT u svom informativnom programu, a naročito oko nedavne haške presude, prekršio neka pravila neovisne javne televizije.

Kunić: Novinaru se daje pravo da izgovori što želi, a ravnateljstvu ne

Ravnatelj Programa HRT-a Renato Kunić zaključak Vijeća komentirao je riječima kako se svakome novinaru daje pravo da izgovori što želi, a ravnateljstvu ne, pitajući se koliko je puta gost navedene emisije trebao reći ‘ne’ da bi novinar prestao postavljati isto pitanje.

 Povučeno HRT-ovo ograđivanje od Stankovićeve teze da se u Hrvatskoj vodio građanski rat

U emisiji “Nedjeljom u dva”, emitiranoj 19. studenog, voditelj Aleksandar Stanković je inzistirao na tome da se Domovinski rat prikaže kao djelomično građanski rat, na temelju netočne teze da su se dio građana Hrvatske pobunio protiv Republike Hrvatske. Nekoliko dana kasnije oglasio se i HRT, koji se ograđuje od stava svoga voditelja.

HRT se oglasio glede Stankovićeve tvrdnje da je Domovinski rat bio građanski rat

Izvor: Hina/ij