Do rujna Grad Zagreb najvjerojatnije neće uvesti novi model prikupljanja otpada putem standardiziranih gradskih vrećica, iako je zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević najavio da će se s tim modelom početi 1. srpnja.
Prema informacijama koje je Jutarnji list dobio od sugovornika iz Čistoće uključenog u proces uvođenja novog modela, u rujnu bi najranije na snagu trebao stupiti novi cjenik i model odvajanja otpada u posebne vrećice. Riječ je, podsjetimo, o tzv. švicarskom modelu prikupljanja otpada, koji je gradonačelnik Tomislav Tomašević planirao uvesti 1. srpnja, a nalaže da Zagrepčani kupuju službene gradske vrećice za komunalni otpad – po komadu za dvije, četiri ili osam kuna, ovisno o litraži – uz fiksni mjesečni račun od 45 kuna.
Naime, sam natječaj za vrećice vrijedan 50 milijuna kuna, koji je Grad raspisao prije dva mjeseca za 120 milijuna komada vrećica, sada stoji zbog postupka žalbe. Osim vrećica, nedostaju i boksovi za smeće, njih 4000, koje je Tomašević najavljivao, a veliki je broj kamiona Čistoće također izvan funkcije, zbog čega se u pojedinim naseljima smeće ne odvozi istim ritmom kao prije.
No jedan od većih prijepora su pregovori Grada s trgovačkim lancima koji bi vrećice trebali držati.
Nagomilani problemi u Čistoći
Podsjetimo, kako je Narod.hr ranije pisao, Čistoća grca u problemima.
“Situacija s odvozom smeća u Zagrebu je alarmantna, nikada se još nije dogodilo da se usluga ne pruža svim korisnicima”, ističu iz Sindikata Čistoće povodom najnovijih zbivanja oko zbrinjavanja otpada u Zagrebu. Prema dopisu sindikata koji smo dobili na uvid, a koji je poslan direktoru podružnice Davoru Viću, koji sve to zna i situaciju je priznao, u zagrebačkoj Čistoći nedostaje vozila i radnika, a oni koji rade su preopterećeni.
>Raspad sistema u Čistoći: Tomaševićev šef podružnice priznaje da je kaos
Nadalje, zbog cjelokupne situacije, raspored je poremećen, te se preskače odvoz smeća, zbog čega negoduju građani. Pompozno najavljivani novi model odvoza otpada “Zagreb više neće biti kantograd” trebao je stupiti na snagu 1. srpnja, ali će doći do njegove odgode, jer organizacijski nije dobro proveden, te nisu dovršeni natječaji.
Već se neko vrijeme govori o nedostatku vozila, a situacija je sada blizu eskalacije. Prema dopisu, vozila nedostaju zbog neispravnosti i činjenice da nije napravljena nabavka rezervnih dijelova. Zbog toga je samo 55 % vozila ispravno, a za njih se povećao obujam posla. Zbog odlazaka radnika na jednom odjelu vlada nedostatak djelatnika, dok na drugom vozači i radnici čekaju da im se osposobe vozila.
Dolazi do spajanja rasporeda pa radnici koji imaju vozila i opremu za rad nakon što obave svoj zadani dio posla odrađuju i druge dijelove umjesto onih kojima nisu omogućena oprema i vozila za rad.
Zbog svega toga dolazi do nemogućnosti adekvatnog izvršenja usluga odvoza otpada.
Neizvršavanje naloga
Poslovni korisnici prijete trajnim otkazivanjem Ugovora za prikupljanje reciklažnog otpada jer prosječno nije izvršeno 100-tinjak naloga za poslovne korisnike, pa prijeti znatan gubitak prihoda. Također je došlo do kaosa s glomaznim otpadom opet zbog nedostatka vozila, pretrpanih reciklažnih dvorišta, ali i nemogućnosti čišćenja novonastalih divljih odlagališta kojih je sve više.
Zbog utvrđivanja viška radnika ne zaprimaju se novi korisnici, što također znači gubitak prihoda. Nisu nabavljeni radni nalozi pa nakon obavljenog posla korisnik usluge ne može potpisati nalog o obavljenoj usluzi te se, samim time, ista i ne može naplatiti korisniku.
Odlazak radnika
Došlo je do masovnog odlaska kvalificiranih radnika, majstora, zbog izuzetno loših radnih uvjeta i niskih plaća.
Voditelj podružnice Čistoće Davor Vić najavio je smanjenje administracije iako je administracija sada prva na udaru nezadovoljnih korisnika i zahvaljujući toj administraciji stvari se donekle uspijevaju organizirati dan za danom.
Nezadovoljstvu građana najviše su izloženi službenici koje Vić predstavlja kao nabujalu administraciju. Svakodnevno su zatrpani pozivima i mailovima nezadovoljnih korisnika i građana kojima se redovno šalju računi za usluge koje se ne izvršavaju.
Vodstvo zanemaruje gubitke prihoda, nezadovoljstvo među korisnicima, ali i operativnim radnicima, te prijeti eskalacija.
Navodi se da je, primjerice, 23. svibnja nedostajalo 21 vozilo, a 24. svibnja 27 vozila za odvoz komunalnog otpada. Nedostaju vozila i za odvoz glomaznog otpada, za reciklažu i za čišćenje i pranje ulica.
Tekst se nastavlja ispod oglasaIzvor: narod.hr/Jutarnji list