U sklopu ovogodišnjeg Interlibera bit će predstavljena knjiga dr. sc. Mire Radalja „Odnosi s javnošću u neprofitnim organizacijama“. Knjigu će 16. studenog (u petak), u 13h na galeriji paviljona 5 – dvorana 1, predstaviti Miro Radalj (autor), prof. dr. sc. Ana Tkalac Verčič (predsjednica HUOJ-a i autorica predgovora), Anita Šikić (direktorica Hrvatske sveučilišne naklade) i doc. dr. sc. Damir Jugo (recenzent i dekan Visoke škole Edward Bernays). Knjigu su u suizdanju objavili Hrvatska sveučilišna naklada i HUOJ.
Miro Radalj doktor je informacijskih znanosti i docent na Filozofskom fakultetu sveučilišta u Mostaru, autor znanstvenih radova s područja nakladništva, odnosa s javnošću, medija i komunikologije.
Donosimo recenzije ove knjige:
Odnosi s javnošću u neprofitnim organizacijama tema je koja je nedovoljno istražena u globalnim okvirima, a u Hrvatskoj ne postoje slična izdanja, pa ovu knjigu valja smatrati pionirskim djelom na tom području. Napisana je temeljem iznimnog poznavanja teorije i prakse odnosa s javnošću, što je vidljivo po pristupu, strukturi i sadržaju. Posebnost djela je što prilično temeljito istražuje specifičnost odnosa s javnošću u neprofitnom sektoru, uključujući strategije, taktike i alate, koji se donekle razlikuju od ostalih sektora odnosa s javnošću, ponajprije u pogledu ciljeva i javnosti. Detaljno su analizirani različiti teorijski pristupi, a praktični pogled na stvarnost odnosa s javnošću u ovom sektoru potkrijepljen je najnaprednijim iskustvima i dobrim praksama. Sve to predstavlja bogatu riznicu znanja i iskustava, odnosno teorijskih i praktičnih primjera, koje po prvi put u Hrvatskoj imamo priliku vidjeti na jednom mjestu. Knjiga je pisana analitički, argumentirano, potkrijepljena je najrelevantnijim domaćim i inozemnim autorima, a istodobno je pitko i zanimljivo štivo, što će knjizi omogućiti da istodobno bude sveučilišni udžbenik i praktičan alat svima koji se svakodnevno koriste odnosima s javnošću u neprofitnom sektoru.
izv. prof. dr. sc. Božo Skoko
U Hrvatskoj su se posljednjih tridesetak godina odnosi s javnošću razvili od ideje i nekoliko entuzijasta do ozbiljne profesije. Danas odnosi s javnošću imaju priliku da se usvoje kao značajna disciplina, kako na području znanstvenoga istraživanja, tako i na području obrazovanja. Međutim, osim ovih obećavajućih početaka nužno je ostvariti i dodatne ciljeve kao što je obrazovanje na najvišim akademskim razinama. Knjige poput Odnosa s javnošću u neprofitnim organizacijama Mira Radalja u tome su jedan od najvažnijih elemenata.
U današnjim složenim poslovnim uvjetima sve veće neizvjesnosti i rizika raste značenje i uloga odnosa s javnošću i oni postaju potrebni u svim vrstama organizacija, kako profitnim, tako i neprofitnim. Otuda i velika važnost objavljivanja ovakve knjige koja daje brojne odgovore na pitanja kako uspješno upravljati odnosima s javnošću neprofitne organizacije.
prof. dr. sc. Ana Tkalac Verčič
Dr. Radalj obrađuje temu koja je danas vrlo aktualna, posebno ako se promatra unutar hrvatskog konteksta. Naime, u stručnoj odnosno znanstvenoj literaturi u Hrvatskoj ne nalazimo djela koje na ovakav način obrađuje spomenutu tematiku. Tematska podjela cjelokupne knjige svjedoči autorovo ne samo teoretsko poznavanje teme već i iskustvo rada na području o kojem piše, što je u samom tekstu prepoznatljivo, a djelu daje još veću vrijednost. Autor u knjizi „komunicira“ sa srodnim znanostima tako da se, promatrano i s metodološke strane, može reći da ovo djelo pruža smjernice za oblikovanje odnosa s javnošću, ali i teoretsko promišljanje. Vrlo jednostavan, ali zbog toga nimalo manje znanstven, jezik kojim se autor služi čini ovu knjigu dostupnom, zanimljivom i razumljivom ne samo poznavateljima područja, već i onima koji se možda po prvi put susreću s ovom tematikom. Studenti će u djelu pronaći veoma vrijedan sveučilišni udžbenik koji ih, sustavno i argumentirano, uvodi u problematiku, a oni koji već posjeduju određena znanja naći će korisna usmjerenja za svoj rad.
izv. prof. dr. sc. Jerko Valković
Autor je u knjizi Odnosi s javnošću u neprofitnim organizacijama uspio riješiti dva ključna izazova ovog izuzetno zahtjevnog područja: prikazati i savladati svu širinu aktivnosti koje ove organizacije u sklopu svog svakodnevnog djelovanja poduzimaju te vrlo precizno istražiti i izložiti sve specifičnosti njihovih odnosa s javnošću. Doprinos ove vrijedne knjige tim je veći što ona na jednostavan, razumljiv, koncizan i kvalitetno strukturiran način usmjerava svoje korisnike da postave komunikacijske ciljeve, izaberu strategije komuniciranja, koriste se tehnikama i alatima, pa čak i kako da upravljaju komunikacijama za vrijeme kriznih situacija.
doc. dr. sc. Damir Jugo