Motovun Film Festival nagrađuje snimatelja Živka Zalara za 50 godina djelovanja

Foto: fah

Tradicionalna nagrada Pedeset godina, kojom Motovun Film Festival odaje počast osobama koje su više od pola stoljeća posvetile radu na filmu te time ostavile snažan utjecaj i neizbrisiv trag u razvoju filmske umjetnosti, ove je godine dodijeljena snimatelju Živku Zalaru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Biti aktivan iza kamere čak 50 godina, pa tako još uvijek i danas, posebno je postignuće. Takav je životni put odabrao Živko Zalar, snimatelj kojeg su oduvijek krasili visoki estetski kriteriji i vrsno poznavanje tehnike”, ističe se u priopćenju MFF-a, koji nagradu dodjeljuje u suradnji s Hrvatskim društvom filmskih redatelja.

Obuljen i Mirković: Zašto je u hrvatskom interesu Motovunski filmski festival?

Evo što Obuljen financira vašim novcem: Bivša članica skupine Pussy Riot, Oliver Frljić i Hrvoje Hribar u žiriju Mirkovićevog Motovun film festivala

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Živko Zalar studirao je kameru na visokoj filmskoj školi FAMU u Pragu što ga je poslije i odredilo u izboru suradnika. Najčešće je radio s hrvatskim i srpskim redateljima, pripadnicima tzv. Praške škole – Rajkom Grlićem, Srđanom Karanovićem i Goranom Markovićem, a jedan od važnijih redatelja s kojima je Zalar volio snimati je i Vinko Brešan.

Širok opseg snimateljskog izražavanja, ističu s MFF-a, pokazao je u filmovima “Kako je počeo rat na mom otoku”, “Maršal” i “Svjedoci” za koji je 2003. dobio Zlatnu arenu. Pritom je posebno cijenjena njegova sposobnost dočaravanja depresivnog ugođaja, podređujući se radnji filma. Za taj je film dobio i Zlatnu arenu za scenarij zajedno s Juricom Pavičićem.

Godine 1974. Živko Zalar snima svoj prvi dugometražni igrani film – “Kud puklo da puklo” Rajka Grlića. Već tad primijećen je njegov eksperimentalni pristup fotografiji te moderno koncipirano korištenje svjetla. Iduća suradnja s Grlićem donijela mu je 1978. Zlatnu arenu za kameru u filmu “Bravo maestro”. Žiri je tada nagradio njegov princip takozvane “adaptirane zbilje”, tj. da svjetlo u filmu izgleda kao realna svjetlosna situacija kakvu bi gledatelj doživio i u životu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zlatnu arenu dobiva i 1983. za film “Nešto između” Srđana Karanovića s kojim je ostvario sjajnu suradnju i u filmu “Miris poljskog cvijeća” te u kultnoj seriji “Grlom u jagode”. Zapažen je i Zalarov rad s redateljem Goranom Markovićem, i to na filmovima “Specijalno vaspitanje”, “Nacionalna klasa” i “Već viđeno”, a potonji će biti i prikazan u Motovunu. Riječ je o psihološkoj drami s elementima horora i trilera, koju je Britanski filmski institut uvrstio među 100 najboljih europskih filmova strave.

Fadil Hadžić, Krešo Golik, Slobodan Šijan i Branko Baletić samo su neki od značajnih redatelja na prostoru bivše Jugoslavije čijim je filmovima Zalar također dao doprinos svojim snimateljskim radom.

U posljednjoj fazi svoje karijere Živko Zalar je najviše radio u Njemačkoj, snimajući televizijske filmove i serije. Njegovo znanje, umijeće i rezultate pozdravit će i publika Motovun Film Festivala od 23. do 27. srpnja, tijekom kojeg će mu biti uručena nagrada Pedeset godina, ističe se u priopćenju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.