Predstava o raspravi C. S. Lewisa i Freuda oko pitanja postoji li Bog u petak u Zagrebu

Foto: facebook/ Kazalište Planet Art

Predstava “Posljednja Freudova seansa” prikazuje raspravu dvaju velikih umova 20. stoljeća, C. S. Lewisa i Sigmunda Freuda, oko pitanja “Postoji li Bog?”

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U petak, 3. ožujka, u kazalištu KNAP na zagrebačkoj Peščenici (Ivanićgradska 41a) bit će prikazana predstava “Posljednja Freudova seansa” kazališta Planet Art.

Ulaznice dostupne online: https://www.ulaznice.hr/web/event/57/450 i u KNAP-u u radno vrijeme od 9 do 15 sati i dva sata prije početka predstave.

Rezervacije na broj: 01 2303 122 ili putem e-adrese: knap@knap.hr.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Igraju: Marko Torjanac i Franjo Dijak
Režija: Marko Torjanac

Osvrt na ovu predstavu pročitajte u nastavku:

Tekst se nastavlja ispod oglasa
> Sigmund Freud i C. S. Lewis u burnoj raspravi oko pitanja ‘Postoji li Bog?’ – ne propustite ovaj kazališni užitak!

Ne propustite!

Drama pred nas stavlja dva velika čovjeka 20. stoljeća, Sigmunda Freuda i Clivea Staplea Lewisa. Obojica su ostavila dubok pečat na današnji svijet, a u predstavi ih vidimo kako raspravljaju sukobljujući se oko pitanja “Postoji li Bog?”. Riječ je o zamišljenom susretu koji autor smješta u London u godinu 1939. Utemeljitelj psihoanalize, austrijski neurolog židovskog porijekla ustrajan je u uvjerenju da Bog ne postoji, dok kršćanski orijentiran C. S. Lewis, sjevernoirski pisac i autor poznatih Kronika iz Narnije, vjeruje u Božje postojanje i kroz pripovijedanje svog životnog iskustva nastoji prenijeti to svoje uvjerenje.

U predstavi kazališta Planet Art, prema tekstu Marka St Germaina, Marko Torjanac utjelovljuje Freuda dok Franjo Dijak glumi Lewisa. Prijevod, scenografiju i režiju potpisuje Marko Torjanac, kostimografiju Đurđa Janeš, izbor glazbe Milorad Stranić, a oblikovanje teksta i zvuka Damir Rončević.

Žustra rasprava između dvaju velikih umova odvija se upravo u vrijeme početka Drugog svjetskog rata, kada Poljsku napada Hitlerova vojna sila. Predstava započinje radijskim izvješćem o njemačkom napadu na Poljsku i njegovim žrtvama. Pred sobom vidimo ugodno uređenu radnu sobu urešenu skulpturama drevnih i antičkih božanstava. Na sceni se, šepajući, pojavljuje bradati profesor Freud, koji isključuje radio odmah kada nakon vijesti započne glazba. Ubrzo zatim dolazi do posjeta profesora Lewisa te započinje njihov razgovor.

Kao razlog za negaciju Boga, Freud navodi primjer zla u svijetu, kao što je njemački napad na Poljsku. Biblijski zahtjev za praštanje Freud također smatra apsurdnim. Bi li Poljaci trebali sada okrenuti drugi obraz Hitleru? – pita Freud koji molitve i zazivanje Božjeg imena poistovjećuje s opsesivno-kompulzivnim radnjama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nasuprot tome, Lewis ističe kako je zlo u svijetu možda samo Božje oruđe da bi ga čovjek postao svjestan. Dok šećemo kroz čudesne prirodne ljepote ne mislimo o tome kako je sve to Božje djelo, ali nam ratovi i nevolje odmah misli usmjere prema Bogu, smatra Lewis koji, gledajući skulpture u Freudovoj sobi podsjeća da sve religije na svijetu vjeruju u zagrobni život.

Odličan tekst jednako odlično prenesen na kazališne daske

Rasprava povremeno biva prekinuta radijskim izvješćima koji nas podsjećaju da traje rat. Čujemo radijsko obraćanje britanskog premijera Chamberlaina te britanskog kralja Georgea svome narodu povodom tragičnih ratnih događaja u Poljskoj. Znakovito, obojica u svojim govorima spominju Boga te završavaju riječima: Bog vas blagoslovio. U najdramatičnijem trenutku rasprave, Freuda prekida krvarenje iz usta. Lewis mu pomaže i potom ga polaže na kauč, na što iz Freudovih usta izlaze riječi: Sam Bog mi Vas je poslao.

Odličan i izrazito zanimljiv tekst Marka St. Germaina kroz koji on oživljuje ova dva značajna čovjeka ocrtavajući nam njihova uvjerenja i karakterne osobine jednako je odlično prenesen na kazališne daske. Kroz izuzetnu glumu Marka Torjanca, koji utjelovljuje Freuda, i Franje Dijaka, koji utjelovljuje Lewisa, mogli smo se potpuno uživjeti u dramatičan sraz dvaju svjetonazora. Vidimo pred sobom nepovjerljivog Freuda, čije strastvena obraćanja Lewisu kojima negira Božje postojanje povremeno prekida njegov rak usne šupljine i koji u razgovoru čak najavljuje svoje samoubojstvo i poletnog Lewisa koji, usprkos svim Freudovim argumentima ipak želi ukazati na svoje uvjerenje da u čovjeku postoji čežnja koju ništa na ovom svijetu ne može ugasiti.

Kvaliteta ovog kazališnog projekta prepoznata je i na Festivalu glumca u Vinkovcima 2016. gdje je osvojila nagradu Fabijan Šovagović za najbolju mušku ulogu Marku Torjancu, na festivalu “Glumište pod murvom” u Skradinu 2016. gdje je osvojila nagradu za najbolju predstavu te za najbolju mušku ulogu Marku Torjancu te nagrade Joakimov prsten za najbolju mušku Marku Torjancu i Franji Dijaku u Kragujevcu 2017.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nemojte propustiti pogledati ovu predstavu i doživjeti izvanredan kazališni užitak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.