Peter Bogdanovich, američki filmski redatelj poznat po filmovima kao što su The Last Picture Show i Paper Moon, umro je u dobi od 82 godine, potvrdio je njegov agent, javlja BBC.
Najpoznatiji je osim po klasicima “Posljednja kino-predstava” i “Mjesec od papira” i po filmovima “Što te tata pušta samu” i “Maska”. Već je za svoj drugi film “Posljednja kino-predstava” zaradio nominaciju za Oscara za najbolju režiju.
Mnogi se od velikog filmaša opraštaju na Twitteru. Redatelj Guillermo del Toro nazvao je Bogdanovicha “šampionom kinematografije” koji je “samostalno intervjuirao i zapisao živote i rad više klasičnih filmaša od gotovo bilo koga drugog u njegovoj generaciji”.
Bogdanovich je i glumio na malim ekranima, pojavivši se u HBO-ovoj seriji Soprano gdje je igrao ulogu psihoterapeuta.
Rođen je 1939. godine, a od malih nogu se zainteresirao za kino. Preuzimao je male uloge u kazalištu i na televiziji, prenosi New York Times.
Otac je dvoje djece, piše HRT.
Sedlar: Svijet ostaje siromašniji
“Bez obzira što sam znao da je Peter Bogdanovich teško bolestan, smrt takvoga umjetnika uvijek neugodno iznenadi, jer svijet ostaje siromašniji za velikoga redatelja i intelektualca najviše razine.
Upoznao sam ga 2007., radeći zajedno sa svojim sinom Dominikom dokumentarni film “Tražeći Orsona”. S njim nas je spojila Oja Kodar, najveća ljubav Orsona Wellesa, kojega je Bogdanovich obožavao i s kojim je bio odličan prijatelj. Upoznali smo se u njegovome newyorškom stanu gdje nas je primio na dogovor oko suradnje na tome filmu. Pošto je bio blizak s Ojom i Orsonom, pristao je na sve: biti sugovornik (zajedno sa Steven Spielbergom, James Earl Jonesom, Frank Marshallom, Paul Mazurskim…) te pričati o nizu dogodovština s velikim Orsonom, ali i biti interpret teksta koji je pratio film. Posao smo brzo dogovorili i realizirali. Tijekom montaže, nekoliko je puta nazivao zanimajući se kako ide posao. Na kraju, kada smo mu poslali film, nazvao je i rekao: Odličan ste posao napravili, čestitam obojici! Nakon toga filma ostali smo u kontaktu, imao sam priliku s njim razgovarati nekoliko puta u New Yorku i Los Angelesu.
Razgovori su uvijek bili o filmu i o umjetnosti. Dogovorili smo se da dođe u Hrvatsku gdje bi glumio odvjetnika u filmu “Tri” , ali na žalost taj film nisam uspio realizirati. U mome sjećanju ostaje kao redatelj nekoliko filmskih klasika, ali i čovjek koji je (i teoretski) o filmu znao sve, koji je s velikom strašću govorio o umjetnosti koju je poznavao kao malo tko, koji mi je poklonio dvije svoje knjige i koji me uvijek poticao da što više radim, jer samo rad garantira neophodnu kondiciju koja je svakome tko se filmom bavi – potrebna”, rekao je Jakov Sedlar za Narod.hr.