Pupovčeve “Novosti” danas su objavile fotografiju ispod koje je naslov “Točka na U”. Fotografijom najavljuju svoj sljedeći broj koji izlazi u petak. Navode da je na njoj Hasanbegović s ustaškom kapom na glavi.

Ministar kulture Zlatko Hasanbegović nazvao je u srijedu objavu te fotografije u “Novostima”, glasilu Srpskog narodnog vijeća (SNV) insinuacijom, provokacijom i još jednom u nizu podvala kojom ga se želi diskreditirati.

“Ovo je još jedna u nizu podvala i provokacija kojima me se želi ljudski i moralno diskreditirati te politički likvidirati”, stoji u odgovoru ministra Hasanbegovića na upit Hine da komentira spornu fotografiju i tekst pod naslovom “Točka na U” objavljen na internetskoj stranici tjednika “Novosti”.

“Fotografija objavljena u tjedniku ‘Novosti’, glasilu Srpskog narodnog vijeća, na kojoj je i laiku vidljiva naknadna intervencija, nije snimljena 1996. već 1993. na splitskoj Rivi i manifestaciji 9. bojne HOS-a, postrojbe u sastavu 4. gardijske brigade Hrvatske vojske. Na slici prepoznajem dvojicu pripadnika te postrojbe i dijelove njihove službene odore”, navodi ministar.

Podsjeća da je riječ o postrojbi čijim su poginulim pripadnicima prije nekog vremena Grad Split i gradonačelnik Ivo Baldasar otkrili spomenik. “Sve ostalo su insinuacije koje nemam namjeru komentirati”, poručuje Hasanbegović.

Iz Vlade je Hini, na upit o spornoj fotografiji i tekstu, rečeno da “neprovjerene informacije ne komentiraju”.

Tu su vijest prenijeli, bez prethodne provjere, niz portala i medija.

Podsjetimo, tjednik “Novosti” izdaje Srpsko narodno vijeće, krovna institucija Srba u Hrvatskoj, a toj nevladinoj udruzi na čelu je potpredsjednik SDSS-a i saborski zastupnik Milorad Pupovac.

Tjednik se financira iz državnog proračuna tj. naših džepova. Dio novinara i urednika iz nekadašnjeg “Ferala” nakon gašenja lista, prešao je u Pupovčeve “Novosti”.

Od novinarskih pera bivšeg “Ferala” koji pišu za “Novosti” izdvajaju se Viktor Ivančić, Boris Dežulović, Marinko Čulić, Ivica Đikić i Zoran Daskalović (čije se ime nalazi na “Novostima”, ali i na Pilselovom portalu autograf.hr. Daskalović je po medijskim napisima bio u analitičkoj grupi u CK-u, zajedno sa Slavkom Malobabićem i Radenkom Radojčićem).

Autor današnje provokacije na ministra Hasanbegovića novinar Hrvoje Šimićević piše za “Novosti”, ali i po svemu sudeći za H-alter.

Hrvatski helsinški odbor (HHO) više je puta naglašavao, da je Milorad Pupovac u sukobu interesa jer drži brojne nespojive funkcije u vlasti, u nevladinim udrugama, a izdaje i list krovne institucije Srba u Hrvatskoj.

Jedan od nedavnih kontroverznih tekstova koji su “Novosti” objavile na svojim stranicama bila je pjesma “Lijepa naša haubico”, ne razmišljajući o tome da krši Zakon o grbu, zastavi i himni Republike Hrvatske u kojem stoji da je “uporaba grba, zastave i himne Republike Hrvatske slobodna u umjetničkom i glazbenom stvaralaštvu i u odgojno-nastavne svrhe, pod uvjetom da se time ne vrijeđa ugled i dostojanstvo Republike Hrvatske”.

Novinarsko vijeće HND-a utvrdilo je da je novinar Nikola Bajto prekršio etički kodeks novinara, objavivši u tjedniku “Novosti” od 7. kolovoza 2015. godine satiričnu pjesmu “Lijepa naša haubico”. Vijeće je procijenilo da je suodgovoran i Ivica Đikić koji je pjesmu objavio.

Nikola Bajto 2011. žestoko se obrušio na Katoličku Crkvu zbog izgradnje novog sjedišta HBK. S tim novcem moglo se ‘brat-bratu’ izgraditi barem 5000 stanova, dakako, za nedužne i ‘raseljene’ Srbe koji u tuđini teško pate za svojom hrvatskom ‘Otadžbinom’ optuživao je Bajto u “Novostima”.

Srpsko narodno vijeće iskazalo je neviđenu mržnju prema hrvatskom branitelju tiskanjem i prodajom svog tjednika broj 750. od 2. svibnja 2014. s naslovnicom koja dočarava klanje srpom Marka Perkovića Thompsona.

Povodom te naslovnice i članka u tjedniku “Novosti” Srpskog narodnog vijeća iz svibnja 2014. gdje Srpsko narodno vijeće otvoreno poziva na klanje hrvatskog branitelja Marka Perkovića Thompsona reagirao je Zbor udruga veterana hrvatskih gardijskih postrojbi.

Hrvatski helsinški odbora za ljudska prava (HHO) izrazio je prosvjed zbog naslovnice broja 563 od 1. listopada 2010. tjednika “Novosti”, na kojoj je objavljena fotografija dvaju hrvatskih “Migova” s nacionalnim obilježjem i naslovom “Obadva, obadva su pala!”.

Dok je većina hrvatskih građana bila šokirana padom dvaju MIG-ova Hrvatske vojske nad Slunjom, to su “Novosti” zabilježile na krajnje dubiozan način.

“No, u Hrvatskoj je, izgleda, moguće vrijeđati neosporne vrijednosti većine hrvatskih građana-poreznih obveznika, uz potporu hrvatske Vlade i Hrvatskog sabora”, reagirao je HHO, napominjući i da je tjednik “Novosti” u broju objavljenom 6. kolovoza 2010., u vrijeme obilježavanja Dana zahvalnosti, na naslovnici objavio crtež hrvatskog vojnika koji vampirski pije krv ženskoj osobi uz naslov “Olujom do mira”.

Navodeći kako tjednik “Novosti” izdaje Srpsko narodno vijeće, krovna institucija Srba u Hrvatskoj, HHO je istaknuo da je toj nevladinoj udruzi na čelu potpredsjednik SDSS-a i saborski zastupnik Milorad Pupovac.

“Sama činjenica da je Milorad Pupovac istovremeno zastupnik u Hrvatskom saboru, predsjednik političke stranke i istovremeno predsjednik jedne nevladine udruge predstavlja sukob interesa i nespojivo je s idejom civilnog društva”, istaknuo uz ostalo HHO tada u prosvjednom pismu Vladi RH i Hrvatskom saboru.

“Rade Dragojević i cijelo to društvo ne mogu skriti svoju mržnju prema hrvatskoj državi, a zanima me hoće li se tako karikaturalno zezati i oko zahtjeva u Srbiji da se novi most u Beogradu nazove imenom Draže Mihailovića”. Dodaje da “oni samo kriminaliziraju hrvatsko društvo i ne treba dopustiti da ih to društvo i financira… neka se bave nacionalnim pravima, a ne raspirivanjem nacionalne mržnje”, rekao je povodom sporne naslovnice s “Migovima” Ivan Zvonimir Čičak.

Na naslovnicu tjednika “Novosti” na kojoj se rugalo padu zrakoplova reagiralo je i hrvatsko Ministarstvo obrane, ističući da sa žaljenjem konstatira kako se zrakoplovi Hrvatskog ratnog zrakoplovstva i protuzračne obrane u najnovijem toga lista “stavljaju u isti kontekst kao i neprijateljski zrakoplovi koji su agresorski djelovali diljem Hrvatske u Domovinskom ratu”.

Stavljati u isti kontekst zrakoplovstvo koje čuva suverenitet Hrvatske i “Vazduhoplovstvo JNA” koje je svojim djelovanjem razaralo Hrvatsku u Domovinskom ratu, uvreda je za sve djelatnike Ministarstva obrane i pripadnike Oružanih snaga RH, za sve hrvatske branitelje ali i sve dobronamjerne građane Republike Hrvatske, istaknuli su u priopćenju Ministarstva obrane.

Ministarstvo obrane, posebno žalosti činjenica kako se nesreća koja se dogodila, a u kojoj je stradala i hrvatska državljanka, pokušava grubo u spomenutom časopisu izmanipulirati, pri čemu se u tekstu navodi kako je nakon pada zrakoplova ostao “kaos i bombe”, što je potpuno netočno.

Za razliku od kaosa, bombi i projektila koje je “vazduhoplovstvo JNA” ostavljalo diljem Hrvatske u Domovinskom ratu, po ovoj nesreći postupano je sukladno svim važećim hrvatskim propisima, a u skladu sa NATO regulativom, stajalo je u priopćenju Ministarstva obrane.

Izvor: Narod.hr
Photo: snimka zaslona