Izložba “Rodin u Meštrovićevu Zagrebu” otvara se u utorak u Zagrebu, a njegova remek-djela “Mislilac”, “Poljubac”, “Vrata pakla”, “Brončano doba” već su postavljena u Umjetničkom paviljonu i s još sedamdesetak djela spremna za posjetitelje iz Hrvatske i regije.
U koncepciji napravljenoj posebno za taj izložbeni prostor predstavljeno je 57 Rodinovih skulptura u bronci, gipsu i kamenu te dvadesetak crteža i povijesnih fotografija. Kroz četiri tematske cjeline, “Rodinovi počeci”, “Rađanje jednog kipara”, “Zrelo doba” (Spomenici, Portreti, studije i varijacije) i “U skrovitosti atelijera”, prikazuje se razvoj njegova stvaralaštva te interes za istraživanje kiparske forme, materijala, crteža, odnosa kiparstva i fotografije.
To nije obična putujuća izložba kakva se može vidjeti u ostalim europskim gradovima, ona donosi najvažnija Rodinova djela, ali pokazuje i prožetost estetike, umjetnosti i preokupacija dvaju genija, rekao je na konferenciji za novinare Andro Krstulović Opara, jedan od autora projekta, donedavni ravnatelj Muzeja Ivana Meštrovića i aktualni savjetnik hrvatske predsjednice, koja će otvoriti izložbu. Sam naziv izložbe svjedoči o istinskom prijateljstvu, suradnji i divljenju između dvojice majstora, unatoč velikoj dobnoj razlici od 43 godine, ali ukazuje i da je Zagreb uistinu oplemenjen Meštrovićevim ostvarenjima, dodao je.
Rodinova izložba obilježava početak Rendez vous, festivala Francuske u Hrvatskoj i svojevrsni je uzvratni posjet Meštrovićeve izložbe u pariškom Muzeju Rodin, održane u okviru Festivala hrvatske kulture u Francuskoj “Croatie, la voici” prije tri godine. Osim Opare, autor izložbenog projekta je ravnateljica Muzeja Rodina Catherine Chevillot, a kustosice su Veronique Mattiussi iz tog muzeja i Barbara Vujanović iz Atelijera Meštrović. Umjetnički postav supotpisuju Krstulović Opara i ravnateljica Umjetničkoga paviljona Jasminka Poklečki Stošić.
“Dirljivo je vidjeti Rodina u drugom kontekstu i novom okruženju, a čini mi se kao da je Umjetnički paviljon napravljen da bi ugostio Rodina i svojom se arhitekturom i ostalim karakteristikama čini kao idealan prostor za takvu izložbu”, rekla je kustosica Veronique Mattiussi. “U središte svog zanimanja Rodin stavlja ljudsku figuru, a osnovna poruka koju prenosi je emocija, pa se nadam da ćete uživati u izložbi i doživjeti ju na emotivan način”, dodala je.
Ravnateljica Umjetničkog paviljona Jasminka Poklečki Stošić izrazila je zadovoljstvo velikim interesom novinara iz regije te iz Austrije i Italije, što pokazuje kako je Rodin velika umjetnička atrakcija i kako već dugo nije bilo njegove izložbe u zemljama koje gravitiraju Hrvatskoj. Podsjetila je kako je Rodinov već izlagao u Umjetničkom paviljonu, 1968. godine, na monografskoj izložbi koju su zajednički priredili Atelier Meštrović i Muzej Rodin.
U splitskoj Galeriji Meštrović 8. svibnja će se otvoriti izložba “Rodinova Meditacija u Splitu”, na kojoj će se predstaviti njegova skulptura “Meditacija – Unutarnji glas”, uz Meštrovićevu “Psihu”, a iza koje stoji priča o tome koliko je Meštrović cijenio Rodina, iako mu unatoč dugogodišnjem prijateljstvu nikada nije bio đak.
Naime, prije nekoliko godina otkupljeno je izgubljeno Rodinovo pismo upućeno Meštroviću u kojem veliki francuski umjetnik izražava želju da mu udovolji molbi da mu pokloni “Meditaciju – unutarnji glas”. Zbog početka Prvog svjetskog rata i prerane Rodinove smrti to se nije ostvarilo, no Meštrović je to djelo zapamtio i izradio svoju mramornu “Psihu”, utjelovivši time “Meditaciju”.
Izložba “Rodin u Meštrovićevu Zagrebu” u Umjetničkom paviljonu u Zagrebu bit će otvorena do 20. rujna.