Pad gledanosti CNN-a od 80% u godinu dana – okreće li publika leđa mainstream medijima?

cnn gledanost cnn-a
Foto: Billie Grace Ward, commons.wikimedia.org

Kabelska informativna mreža CNN pod vodstvom Jeffa Zuckera imala je u prosjeku samo 548.000 gledatelja tijekom prvog tjedna od 3. siječnja 2022. godine. To je enorman pad u odnosu na gotovo 2,7 milijuna gledatelja u istom tjednu 2021., piše New York Post.

Katastrofalan pad gledanosti CNN-a

Preciznije, moglo bi se reći da je CNN imao gotovo 80% gledatelja manje u istom tjednu nakon godinu dana. Da bude jasnije, radi se o prvom tjednu nakon Nove Godine.

Treba istaknuti da je CNN 6. siječnja 2021. izvještavao o napadu na američki Capitol. To je rezultiralo da je CNN imao najgledaniji dan otkako je Ted Turner pokrenuo vijesti 1980. godine.

No, godinu dana od napada, gledatelji su se okrenuli ka CNN-ovom konzervativnom rivalu, Fox Newsu.

Skandali CNN-a

CNN je zahvaćen nizom skandala visokog profila. Ponajprije otpuštanjem njegove zvijezde u udarnom terminu Chrisa Cuoma. To se dogodilo nakon što je otkriveno da voditelj potajno pomaže obrani njegovog starijeg brata, bivšeg guvernera New Yorka Andrewa Cuoma. Radilo se o optužbama za seksualno uznemiravanje koje su rezultirale njegovom ostavkom.

Dugogodišnji CNN-ov šef Zucker bio je prošlog mjeseca pod udarom zbog niske gledanosti mreže i poslova, kao i zbog skandala u vezi s mrežnim zvijezdama Cuomom i Donom Lemonom.

Pad gledanosti CNN-a uslijedio je nakon druge najgledanije godine mreže ikada, izvijestio je Daily Beast. Unatoč rekordnoj godini, gledanost mreže opadala je u drugoj polovici 2021.

Nezaustavljivi pad gledanosti

Prema Nielsenu, CNN se borio da privuče gledatelje u udarnom terminu, između 20 i 23 sata, bilježeći pad od 83% u odnosu na prethodnu godinu. Imao je ukupno 4,2 milijuna gledatelja u tom udarnom terminu tijekom prvog tjedna 2021., a samo 705.000 prošlog tjedna.

To je pad gledanosti u udarnom terminu nevjerojatnih 84 posto!

Također je izgubio 89 posto gledatelja u udarnom terminu među ključnim demografskim skupinama i 91 posto gledatelja u dobi od 18 do 49 godina.

Gube li mainstream mediji povjerenje gledatelja?

Biti će vrlo zanimljivo vidjeti analize koje će uslijediti. Naime, protekle godine udarne vijesti CNN-a i mainstream medija na zapadu bilo je izvještavanje o pandemji koronavirusom. Gotovo sve vijesti bile su prožete izvještavanjima o pandemiji COVID-19, u gotovo svakom termnu.

Javna je tajna da mnogi nisu bili zadovoljni načinom kako se izvještava o pandemiji. Kak od samog pristupa temi koje su često isoijavale strahom i panikom, do kvalitete i objektivnosti u samim izvještajima.

Opći je dojam u javnosti da su mainstream mediji, ne samo u SAD, u ovih posljednjih godinu dana pandemijske krize umnogome izgubile povjerenje gledatelja i široke javnosti.

Pada li u Hrvatskoj povjerenje u medije?

“Čini se da je povjerenje u medije prema tom mjerenju dramatično palo u odnosu na prošlu godinu i sada smo na otprilike 30 posto povjerenja u medije”, rekla je nedavno nakon Božića, izvanredna profesorica na Fakultetu političkih znanosti dr. Marijana Grbeša Zenzerović.

Vrijeme će pokazati hoće li se povjerenje gledatelja vratiti ili je bespovratno uništeno.

Zanimljivi podaci su da je CNN izgubio najveće povjerenje u ključnim demografskim skupinama, kao i mladima iznad 18 godina. Može li se sličan zaključak izvući i za domaće medije – gubitak povjerenja ključnih skupina društva?

Samo transparentne i stručne analize, kao i precizna statistička izvješća o gledanosti i čitanosti mogu to potvrditi ili opovrgnuti.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr/New York Post

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.