Cvitan Galić ima u II. svjetskom ratu 38 priznatih i 7 nepriznatih pobjeda, večinom na istočnom bojištu, te jedan od najpoznatijih vojnih pilota II. svjetskog rata.
Po dolasku partizanskih vlasti u Zagreb grob na Mirogoju mu je preoran, kao i ostalih pokopanih vojnika NDH. Galićevi ostaci bačeni su u neku jamu, tako da se danas tek naslućuje mjesto ukopa. I kosti ostalih poginulih vojnika su povađene iz grobova i bačene u neoznačene jame, a ljudima je bilo zabranjeno zapaliti svijeću i pomoliti se na mjestu gdje su bili njihovi poginuli očevi, sinovi ili muževi.
Cvitan Galić rođen je 29. studenoga 1909. u Gorici, župa Sovići- Gorica, Hercegovina. U ovoj župi rođene su mnoge poznate osobe iz hrvatske novije povijesti: mučenik Zvonko Bušić, nogometaš Zvone Boban, Mate Boban, fra Ferdo Vlašić hrvatski višestruki uznik, ustaški zapovjednik Crne Legije Rafael Boban, te jednog od najboljih pilota iz II. svjetskog rata – Cvitan Galić.
Galić je jedan od najboljih pilota II. svjetskog rata, te je imao 38 priznatih pobjeda u zraku i 7 nepriznatih. Jedini koji je imao veći broj vojnih pobjeda je Mato Dukovac, rođen u Srijemu, u blizini Beograda, u nekada hrvatskom selu Surčin.
U Kraljevini Jugoslaviji Cvitan Galić pohađao je pilotsku školu 7. vazduhoplovnog puka u Mostaru. Od 1935. službuje u 6. lovačkom puku. Početkom rata 1941. godine nalazi se u pilotskoj školi u Mostaru. Od svibnja iste godine u službi je novoosnovanog Zrakoplovstva Nezavisne Države Hrvatske, gdje se u činu narednika dragovoljno javlja u Hrvatsku zrakoplovnu legiju, piše vecernji.hr
U listopadu 1942. godine, s 255 borbenih letova i 38 priznatih pobjeda, postaje poručnik.
Letio je na lovačkom zrakoplovu Messerschmitt Bf 109G-2 koji je na boku nosio veliku crnu brojku tri s tankim bijelim rubom. Sveukupno je imao 429 letova. Oborio je pet I-16 „Rata”, četiri 1-153 „Čajke”, po jedan R-10, DB-3, Pe-2 i Spitfire, dva hidrozrakoplova MDR-6, pet IL-2 „Šturmovika”, četiri MiG-1, pet MiG-3 i devet LaGG-3.
Većinu tih pobjeda Galić je ostvario na istočnom bojištu u Rusiji protiv sovjetskih zrakoplova.
U lipnju 1943. odlikovan je pozlaćenim njemačkim križem i unaprijeđen je u natporučnika te postavljen za instruktora letenja u JG 104. S 38 priznatih pobjeda vraća se u listopadu iste godine u Hrvatsku i službuje na Borongaju u 22. zrakoplovnom jatu, leteći na lovačkim zrakoplovima francuskom MS 406 i talijanskom G.50.
Poginuo je u zračnom napadu Britanaca na zračnu luku Zalužani 6. travnja 1944. godine.
Piloti Hrvatske zrakoplovne legije nosili su njemačke uniforme, odličja i znakovlje. Jedino po znački Hrvatske zrakoplovne legije na desnom džepu na ilustraciji se prepoznaje hrvatski pilot. Iznad džepa je aluminijska značka Luftwaffe. Iznad dugmeta na lijevom džepu je značka za 110 letova iznad neprijateljskog područja. Ispod su željezni križ 1. klase i dvije pilotske značke. Iznad gornjeg dugmeta jakne je lenta željeznog križa i ispod nje lenta za sudjelovanje u ruskoj kampanji 1941.–1942. godine.
Cvitan Galić ima u II. svjetskom ratu 38 priznatih i 7 nepriznatih pobjeda, te jedan od najpoznatijih vojnih pilota II. svjetskog rata.
Po dolasku partizanskih vlasti u Zagreb grob mu je preoran, kao i svih ostalih hrvatskih vojnika na Mirogoju, tako da se danas tek naslućuje mjesto ukopa. Kosti mrtvih vojnika su povađene iz grobova i bačene u neoznačene jame.
Tekst se nastavlja ispod oglasa Tekst se nastavlja ispod oglasaIzvor: narod.hr
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.