Zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Miro Škrgatić odbacio je u srijedu u Hrvatskom saboru sumnje da se radi na privatizaciji Hrvatskih autocesta i njihovoj prodaji na stranom tržištu.
“Mogu reći vrlo odgovorno, nema govora o tome da bi netko privatizirao Hrvatske autoceste i prodao ih nekom drugom na stranom tržištu. To ne. Ali privatizirati dijelove sustava, a da Hrvatska ostane većinski vlasnik, hipotetski da, to je moguće”, rekao je Škrgatić zastupnicima.
Naglasio je pritom, da se to ne može učiniti bez Vlade i Sabora.
Škrgatić je time odgovorio na dvojbe što su ih SDP-a i HNS-a izrekli za rasprave o Vladinu prijedlogu da se potvrdi ugovor o jamstvu s Europskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) za financiranje Projekta restrukturiranja Hrvatskih autocesta.
Riječ je o zajmu od 250 milijuna eura koji ima dvije tranše. Prva, u iznosu od 200 milijuna eura, iskoristila bi se za zatvaranje dospjelih glavnica postojećih kredita komercijalnih banaka, a druga tranša od 50 milijuna za program restrukturiranja radne snage i financiranju kapitalnih izdataka HAC ONC-a te za savjetnika za privatizaciju koji savjetuje jamca, odnosno državu. Iz tablice priložene u dokumentu vidljivo je, pak, da je savjetniku namijenjeno tri milijuna eura.
SDP će podržati zakon, ali će vrlo pažljivo pratiti što će se događati s tranšom B od 50 milijuna eura, kaže Siniša Hajdaš Dončić. U dokumentu se spominje financiranje savjetnika za privatizaciju, a u odgovoru Ministarstva privatizacija HAC-a, što ćemo u svakom slučaju sprječavati, poručio je bivši ministar prometa.
Tranša B sporna je i HNS-u. U njoj je sadržano nešto što moramo realno objektivno sagledati i ima puno dilema i nedoumica, kaže Milorad Batinić.
HDZ ne spori potrebu da se potvrdi ugovor o zajmu s EBRD-om. To je nužno i jedino logično rješenje stanja u kojem se našlo društvo Hrvatske autoceste, tumači Pero Ćosić i podsjeća da dug HAC-a i autoceste Rijeka-Zagreb zajedno iznosi 4,3 milijarde eura, od toga se na HAC odnosi 3,1 milijardi.
Škrgatić je zastupnicima objasnio i zašto Vlada traži hitni postupak, prije svega zbog financijske situacije u kojoj je cijeli cestovni sektor, dugovi autoceste Rijeka-Zagreb su oko milijardu eura, Hrvatskih autocesta preko 3 milijarde eura, itd. HAC bez ovih kreditnih sredstava vjerojatno ne bi preživio iduće tromjesečje, pa je zahtjev za hitnim postupkom potpuno opravdan, kaže Škrgatić.
Takvo tumačenje nije previše dojmilo SDP-ova Darka Parića. Domoljubna je koalicija obećavala da neće biti novih kredita, da će se sve riješiti reformama, a onda dođemo u Sabor gdje nas se od srca moli da riješimo krizu u HAC-u tako što ćemo dignut kredit, pa to i nije osobito kreativno, primjetio je Parić.