Ivona Zgrabljić konzultantica je u području ljudskih resursa s naglaskom na Strengths Based pristup u razvoju zaposlenika te izgradnje organizacijske kulture. Kao jedini certificirani Gallup StrengthsFinder Coach u Hrvatskoj te destogodišnje iskustvo korištenja istoimenog alata usmjerenog na otkrivanje talenata odnosno područja u kojem zaposlenici imaju najveći potencijal za rast, spoznala je važnost teme samosvjesnosti i samoregulacije (Self-Awareness i Self-Regulation) te osobne odgovornosti u razvoju potencijala. Osmislila je Edukator ID alat koji na cjeloviti način pristupa identificiranju potencijala zaposlenika te Company ID alat u svrhu definiranja organizacijske kulture kako bi profesionalcima, vlasnicima te vodstvu kompanija približila važnost teme poznavanja sebe odnosno osobnog i organizacijskog identiteta u kontekstu osobnog, karijernog i organizacijskog razvoja te definiranju organizacijske kulture. Edukator ID alat tako postaje temeljni alat u otkrivanju i razvoju potencijala djelatnika mnogih kompanija. Ivona je također doktorandica na poslijediplomskom sveučilišnom studiju Kvaliteta u odgoju i obrazovanju, pri Sveučilištu u Zadru, gdje joj je želja dati znanstveni doprinos u području razvoja odraslih s naglaskom na karijerni razvoj. Također trener je u „Immunity to changeTM facilitator’s Workshop“ metodologiji (prof. Kegana, Harvard), certificirani trener DISC Persolog Personality Factor Profile.
Ivona je supruga i majka troje djece, trenerica, poduzetnica inovatorica. Svoj profesionalni put najviše vidi u prenošenju poruke o jedinstvenosti i dragocjenosti svakog pojedinca te važnosti upoznavanja sebe, svojih talenata, sposobnosti, kako bi učinili nešto dobro i ostavili trag u društvu. Da bi to ostvarili, potrebno je upoznati sebe. Upravo zato osmislila je inovativan alat Edukator ID. S obzirom na iskustvo u radu s ljudima kroz konzalting i treninge, uvidjela je da ljudi zbog nepoznavanja sebe ne znaju kako i na što usmjeriti sposobnosti i talente, a često pate i od niskog samopoštovanja zbog neprihvaćanja sebe. Sve to vodi do frustracije i nezadovoljstva, a kasnije do neprihvaćanja osobne odgovornosti za vlastite izbore. Kroz Edukator ID, pojedinci imaju priliku upoznati svoju jedinstvenost i bogatstvo različitosti u drugima. Krajnji plodovi programa su prihvaćanje sebe, drugih, identificiranje jedinstvenih talenata što pojedince potiče na smisleno, autentično življenje života na dobrobit sebe, ljudi koji nas okružuju i društva u kojem živimo. Na temelju iskustva u radu s odraslima došla je do spoznaje da se ovom temom treba baviti od najranijih dana pa je tako osmislila projekt Virtograd, program za djecu koji potiče otkrivanje i razvoj talenata kod djece, odgoj u vrlinama i vrijednostima te potiče djecu na kreativnost i stvaralaštvo.
Za Frendica.hr otkrila je više o sebi.
Frendica: Ono što me prvo dojmilo kad sam saznala za Ivonu Zgrabljić i počela istraživati Edukator ID je bila velika raznovrsnost sadržaja, ponude i pristupa različitim temama, a opet sve zajedno čini jedinstvenu cjelinu i vidi se jedan zajednički potpis. Možeš li nam približiti malo svijet Edukator ID-a?
Ivona Zgrabljić: Najbolje da krenemo od toga kako je Edukator ID nastao. Mislim da je to dosta bitna stvar jer je u srži iz čega je nastao ujedno i razlog zašto ga ljudi prepoznaju. Nakon što sam završila studij ekonomije i sama sam se borila sa svojim izborom koji nije bio moj primarni i nije me ispunjavao u cijelosti. Neposredni poticaj dala mi je jedna moja prijateljica koja je postala depresivna po završetku faksa. Pitala sam ju zašto, a ona mi je rekla da je dosad znala tko je, dosad je bila student, a sad više ne zna i ta rečenica je mene duboko pogodila. Je li moguće da se mi školujemo 16 godina i da mi nakon 16 godina ne znamo tko smo niti kamo dalje naš život ide… I onda sam ja tad s 24 godine prvi put napravila edukaciju za mlade ljude, kako da upoznaju sebe i odrede svoj daljnji smjer karijere kroz radionice i to je bio moj prvi poduzetnički pothvat. Iako sam završila marketing i imala već dvije ponude za posao jer su me ljudi prepoznali kao kreativca, krenula sam u tom smjeru ljudskih resursa. Da sam se odlučila nastaviti u tom kreativnom smjeru, sigurno bih isto tako bila uspješna. Radeći kao voditelj ljudskih resursa za nekoliko malih firmi naišla sam na paradoks da ljudi dolaze na intervju za posao s odgovorima na pitanje tko su oni koje bi najčešće pronašli na internetu. Znači kako ćeš naći pravi posao za sebe ako ne poznaješ svoj identitet, ako ne znaš tko si ti. Također sam razmišljala što se može učiniti za ljude koji ne podnose ni sebe niti svoje radno mjesto, kako pronaći način da rade manje nereda. Onda sam rekla idemo vidjeti kako te alate koje imamo ponuditi ljudima koji traže posao da oni sami saznaju više o sebi. Onda će se oni javljati na natječaje kao ljudi koji su prave osobe za određeni posao. I tako sam onda uzela te alate i ljudi kažu da mi to ide, da znam jednostavno i praktično objasniti, i tako sam ih počela koristiti da bi ljudi otkrili svoje talente, višestruke inteligencije, temperament… I tako sam napravila edukaciju koja se zove Edukator ID gdje ljudi ulaze u jednu inventuru svog unutarnjeg svijeta što je tu, što imam i što mogu ponuditi svijetu. Iako sam u ovoj temi od 2004.-e, Edukator ID je nastao 2015.-e godine. U međuvremenu sam rodila i shvatila da je važno da ove stvari učimo djecu od malena i tako je nastao Virtograd gdje mi pričamo o gospodinu Talentiću koji djecu uči da razvijaju svoje sposobnosti. S druge strane imamo vrline koje uključuju cjeloviti razvoj jer ako ja nemam određene navike, neću ostvariti svoj potencijal.
I tako su krenule razne primjene i sada kad bi gledali tu priču o identitetu čovjeka onda možemo pričati i o identitetu tima i o identitetu kompanije pa imamo i Company ID. Zapravo, ja gledam ljudske probleme i potrebe i onda tražim rješenja za to.
Frendica: Rade li isti ljudi karijerno i osobno savjetovanje? Koje su kvalifikacije potrebne za rad na osobnom razvoju?
Ivona Zgrabljić: Ja sam kao ekonomist bila radila u području ljudskih resursa i kao savjetnica za karijeru i certificirala sam u Americi alate za koje nije potrebna diploma s područja psihologije ili pedagogije jer se radi sa zdravom populacijom. Dakle, to nije terapeutski rad spisa nego rad na samoregulaciji, razumijevanju određenih procesa koji su vezani za naše sposobnosti, potencijal, razvoj snaga….
Što se tiče Virtograda, to je program koji djeci približava na dječji način ovo čime se mi odrasli bavimo kroz ID. Radimo s učiteljima čitavu metodologiju kako prenijeti djeci ta znanja i taj program je dvije godine podržalo Ministarstvo znanosti i obrazovanja. Mi bismo voljeli raditi i više toga za klince jer mi smo sve majke Renata ima petero djece, Martina četvero, Vesna, Ivana još jedna Ivona i ja troje djece i sve smo primarno supruge i mame tako da sad radim besplatne webinare o tome kako potaknuti otkrivanje talenata kod djece i kako poticati razvoj talenata kod djece za roditelje kod kuće i to nastavljamo i u lipnju i srpnju. Pripremamo i brojne materijale kako bi roditelji mogli kod kuće samostalno raditi sa svojom djecom.
S druge strane imamo za djecu od 13-14 i 17-18 godina ID profesionalnu orijentaciju. Tu je zapravo ID sustav karijernog razvoja za mlade gdje oni ne prolaze samo neka testiranja, nego ih učimo o svim važnim temama koje radimo i s odraslima: što to znači karijera, što su to izbori, radno vrijeme, radni uvjeti, koji su to kriteriji po kojima biramo… Radit ćemo sada i profesionalnu orijentaciju online tijekom cijelog tjedna, svaki dan po dva i pol sata. Inače radimo u našem prostoru dva dana intenzivno, a najljepši dio je kada oni prezentiraju mamama i tatama svoj ID i onda roditelji redovito plaču jer djeca nisu do tad imala priliku, nisu se znali izraziti, nisu znali što im je važno, koje kvalitete imaju. Tu je moj cilj da već djeci omogućimo da uče o tim temama. Mi se bavimo generalno potencijalom jer svi smo mi pozvani da taj isti otkrijemo, razvijemo i činimo nešto dobro s njim Taj put nas većinom vodi ka zadovoljstvu i ispunjenju.
Istaknula bih nove skupine s kojima želim početi raditi uz karijerni razvoj odraslih, a to su umirovljenici koji u toj dobi sad imaju nešto za dati drugima. Osim toga jedva čekam da napravim jednu kofacilitaciju s braniteljima gdje će oni govoriti iz svojeg iskustva kao vojnici. Kako to vojno iskustvo može pomoći ljudima u poslu, posebice vodstvu. I za kraj da spomenem i Lider ID u kojem pomažemo voditeljima naći svoj autentičan stil vodstva, svoju autentičnu crtu i kako tu snagu kroz regulaciju ostvariti.
Frendica: Nedavno ste snimili i glazbeni spot za pjesmu Talita Kum. Kako je došlo do toga? Vjerujem da ste osim uživanja u lijepoj glazbi htjeli i nešto više postići tim potezom.
Ivona Zgrabljić: Često na svojim ID edukacijama o otkrivanju i razvoju talenata govorim da od nekih talenata živiš, a neke stvari jednostavno živiš jer te čine živim. Glazba i umjetnost me dodatno čine živom. Bez glazbe stvaralaštva ja nisam u potpunosti ja. Glazba je način na koji prenosim istu poruku kao i kroz posao, a sama pjesma Talita Kum je inspirirana ljudima koje ja srećem kroz svoj posao, koji su zakopali svoje talente, koji su ostali u jednom djelu svoje prošlosti u koji ne žele ni pogledati i tamo su u grobu, a Bog želi ući u taj dio. I zapravo htjela sam na neki način Talitama, ženama, djevojkama poručiti da nisu jedine i da smo svi pozvani na život. I kad smognemo hrabrosti i dozvolimo da život uđe u naš život, onda to možemo dijeliti i dalje. Evo pjesma je postala i poticaj na stvaranje drugima i dobivam feedback da je pjesma zaživjela, čak da neki, kad im se ne da raditi, puste si pjesmu i uz Talita Kum lakše stvaraju i rade.