Prijedlog zakona o reformi Francuskih željeznica koji je iznijela vlada predsjednika Emmanuela Macrona u četvrtak je odobrio gornji dom francuskoga parlamenta, čime je omogućeno da zakon stupi na snagu čim ga potpiše francuski predsjednik.
Zakon je potaknuo niz štrajkova zaposlenika Francuskih željeznica koji su započeli još u travnju. Gornji dom parlamenta prijedlog zakona usvojio je s 245 prema 83 glasa, samo dan nakon što ga je donji dom parlamenta usvojio s 452 prema 80 glasova.
Većina pripadnika oporbenog desnog centra priključila se Macronovoj koaliciji centra poduprijevši prijedlog zakona. Usprotivile su mu se samo lijevo orijentirane stranke.
Vlada smatra da su izmjene prijeko potrebne kako bi državnoj željezničkoj kompaniji SNCF-u omogućili suočenje s izazovima koje pred nju stavljaju zakoni EU-a.
Obilježja reforme, najveće od nacionalizacije 1937., uključuju postupno napuštanje putničkog željezničkog monopola SNCF-a, počevši s natječajima na brzim linijama 2020. i okončanjem zapošljavanja djelatnika SNCF-a na ugovore na neodređeno, koji pružaju puno veću zaštitu od ugovora u drugim sektorima.
Osuđujući spremnost da se “uništi javna usluga”, željezničari su početkom travnja krenuli s maratonskim štrajkom koji je trajao dva od pet dana u tjednu.
Tekst se nastavlja ispod oglasa Tekst se nastavlja ispod oglasaIzvor: Hina/sv
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.