Europska agencija za zrakoplovnu sigurnost (EASA) je u utorak zatražila legaliziranje svojih preporuka medicinskog nadzora pilota, gotovo godinu i pol nakon nesreće zrakoplova Germanwings u francuskim Alpama.
Europska komisija je zadužila EASA-u da otkrije nedostatke koji su omogućili kopilotu Andreasu Lubitzu da se namjerno zabije u planinu na letu A320 između Barcelone i Duesseldorfa 24. ožujka 2015. godine, kada je poginulo 149 ljudi.
U srpnju iste godine, Agencija je izdala niz preporuka, od tada opetovanih, nakon savjetovanja sa zrakoplovnom industrijom, u dokumentu koji bi trebao poslužiti kao temelj Europskoj komisiji za “zakonske prijedloge krajem 2016.”, navodi se u priopćenju.
Agencija želi strože liječničke preglede pilota preko “uvođenja screeninga za droge i alkohol, sveobuhvatne procjene mentalnog zdravlja” i bolje praćenje u slučajevima ranijih psihičkih problema.
Agencija također poziva na bolju obuku i nadzor liječnika koji prate pilote i na sprječavanje pokušaja prijevara i zahtijeva od centara za liječničke preglede da prijave nepotpune preglede.
U srpnju, EASA je također ublažila svoju preporuku o nužnoj prisutnosti u svakom trenutku drugog člana posade u pilotskoj kabini.
Ona je planirala diskutirati o toj odredbi, preporučenoj u ožujku 2015. godine, nakon razdoblja od jedne godine, a sada je odlučila “promijenti sadržaj”, nakon savjetovanja sa zrakoplovnom industrijom, navodi se. EASA sada savjetuje tvrtkama da razmotre sve aspekte vezane uz nazočnost samo jedne osobe u pilotskoj kabini.
Prema završnom izvješću Ureda za istrage i analize (BEA), Andreas Lubitz, koji se sam zatvorio u pilotsku kabinu, zabio se zrakoplovom Germanwingsa u Alpe. Imao je 27 godina i u ranijoj mladosti patio je od teških psihičkih poremećaja.
Tekst se nastavlja ispod oglasa